Gå til innhold

AUX- USB- iDings- og bluetooth-tråden (e6x, e7x, e8x, e9x)


 Share

Anbefalte innlegg

Alt funker perfekt med andre telefoner.

Har dog fått til å koble min LG G3 til anlegget i bilen, men ofte så må jeg ta kontakten inn og ut typ 20 ganger før det går. Noen ganger da funker det veldig bra, men som regel får jeg veldig mye bakgrunnstøy på lyden. Ikke vært noe av dette på andre telefoner. Har prøvd med både billige og dyre aux kabler. Så nå gleder jeg meg bare til Samsung Note 4 kommer.. Kjenner jeg er lei av LG etter kun 1 mnd..

Okay! Selge den da?? :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Y-kabel gjør at du kan kontrollere alt fra bilen ja, samt få informasjon opp i displayet. Når det er sagt så er det ikke alltid dette fungerer like bra med Spotify, uten at jeg vet hva som gjør at det evnt. ikke fungerer. Jeg bruker ikke Spotify, men har testet det såvidt uten problemer hos meg. Ca. pris for bluetooth avhenger egentlig av hva du kan/ønsker å gjøre selv, men delene koster vel to-tre hundrelapper, og så kommer kodingen i tillegg.

Så, nå når jeg har fått meg e60 med radio professional og 6fl, tenkte jeg å gå til anskaffelse av en iphone og y-kabel for musikken sin del.

Hva trengs da for å få handsfree til å virke? oppgradere til bluetooth? hvilke deler trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bluetooth-antenne (fåes kjøpt hos BMW), kabel til denne (må kjøpes på eBay, BMW selger ikke denne løst), samt mikrofon med ledninger og kontakter (fåes også hos BMW).

 

Videre må dette kodes hos noen som kan gjøre dette via MOST. Alle verksteder me tilgang til Autologic kan gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da har tiden kommet for att man får prøve å få gjort noe med spilleren i bilen,

Det jeg vil oppnå er trådløs avspilling fra tlf til spiller og kanskje DAB om det ikke koster så veldig mye ekstra, men streaming er prioritet.. slik aux til BT har jeg prøvd og det fungerer jo greit det men det ser så jævla kopet ut med 100kabler og dingser i bilen. jeg vi ha det mest mulig clean.. i min bil sitter aux og sigaretttenner uttaket bak midtkonsollen. noe så dumt. bak der liksom under ventilasjonsanlegget til baksetet. idiotisk plassering spør du meg da det jo er føreren av bilen som skal ha lett tilgang til dette. Jeg har også slik tlf "dings" nedi midtkonsollen hvor det ser ut til att jeg kan sette i tlf om man handler riktig adapter. Usikker på hvorfor den ble levert med dette da bilen kobler seg trådløst opp til min tlf via BT Handsfree, forøvrig også Rart att BMW ikke ordnet att man da også automatisk kunne streame musikk i tillegg når manf ørst har BT i systemet liksom men det er en helt annen sak.

Her er hva jeg har og jobbe med på min 2010 mod bmw 520 DAT.

S609A  Navigation system Professional

S614A Internet, preparations

S615A Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S698A Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control for Teleservices

S8SPA Control unit COP(usikker på om dette er noe med headunit og gjøre)

S7SPA Navi Professional/cellph. prep. Bluetooth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du har en 2010-modell vil combox være det mest fornuftige (og eneste riktige) etter min mening.

iDriven din trenger mest sannsynlig en software-oppdatering i forkant (kan gjøres hos f.eks. BMW), og utover det må du montere selve comboxen og få denne kodet.

Kodingen er litt mer avansert i din bil ettersom den aldri ble levert med combox, men det er ingen umulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye vil kodingen koste og er dette noe dem gjør gladelig eller må jeg finne noen som gidder og gjøre dette?

 

Den tlf greia i midten da? hva gjør egentlig den da jeg har BT handsfree fra før? jeg får vel ikke streama musikken min der ute FL? så den er KUN for ladinga sin del den da eller?

 

Er det andre muligheter enn combox som er billigere og enklere da? dension fungerer vel ikke med utstyret jeg har ettersom jeg forsto. kunne tenkt med usb'n og aux i midtkonsollen jeg så jeg hadde fått styrt alt med rattet og greier og den får ladet seg samtidig. på den måten ligger tlf skjult og alt ser mye penere ut,. i dag må jeg ha masse kabler fra baksiden av midtkonsollen og forover som da igjen blir bøyd osv. idiotisk plassering av utstyr av BMW. haff :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Software-oppdatering gjør BMW, men kodingen må du finne noen andre til å gjøre.

Dockingen din er for lading og antenne.

Dension vil nok være mulig i din bil det, men jeg tror ikke det blir så mye billigere. Funksjonaliteten vil heller ikke være like god som med combox.

Du kan også ettermontere en MULF2-modul, da disse har USB, men da får du ikke trådløs streaming. Med denne slipper du software-oppdateringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkuratt.

Hvor får man kjøpt en sånn mulf2-modul da og hvordan kobles denne til? trådløst er ikke dødsviktig men det er jo kjekt da men kunne tenkt meg og fått det litt mere gjømt liksom. slik det er nå så sitter jo folk å sparker borti det hver gang man har full bil baki og noen sitter i midten bak.

Er det slik att man bare kobler en usb kabel fra mulf2 og til tlf så får man spilt musikk og informasjonen kommer frem på skjermen osv? kjekt å lade tlf og spille musikk i en og samme kabel også da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alt annet, kjøpes denne via BMW-systemet, og den erstatter din eksisterende bluetooth-modul. Du må i tillegg legge opp kabler til USB-kontakt og litt slikt.

 

...men hvorfor spør du om alt dette på ny? Du har jo laget en egen tråd tidligere der du har fått svar på nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.

Der var den ja. fant ikke att den da jeg lette.men ser ut som jeg går for mulf2 om man kun trenger og bytte eksisterende BT modul bak og dra en USB kabel frem dit jeg vil ha den. bir ikke trådløs lyd men mye bedre enn aux som sitter der idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei.

 

Har no lest heile tråden for å sjå om eg har mulighet til å få trådløs musikkoverføring mellom Iphone'n og bilen.

Her er så mykkje info i denne tråden, at eg ramla av lasset allerede i første innlegget.

 

Er her noko som kan hjelpe meg?

 

Eg har USB i hanskerommet (denne er ikkje så mykkje verdt i denne sammenheng har eg forstått)

så har eg ei AUX kontakt i midtkonsollet, men ingen USB her. millionspørsmålet er vel om eg har 6FL, slik eg forstår det.

 

Dei siste 7 teikna i VIN er: L432716

 

Bilen er ein 2011 X5 E70N

 

NB. kan tillføye at det er blutooth-handsfree i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre 2011-modellene av X5 begynte ekstra tidlig (denne er produsert i august 2010, normalt er modellskiftet i september), er dette en 2010-modell.

Uansett, ettersom denne er produsert såpass sent er det mulig du har rett software til å ettermontere combox. Om du ikke har dette må du ha en software-oppdatering. Vil anbefale dette fremfor å montere MULF-modul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...