CrZyWiz Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 For å spare deg for en masse bry og plage over tid, det fungerer ikke slik du tenker (ang dpf). Jeg tror heller ikke dere helt forstår hvor lite egr hjelper temperaturen opp. Under en viss temperatur (norsk vinter) så er ikke egr åpen engang, og den er IKKE der for å varme opp motor men å kjøle eksos. Bare for å bekrefte, jeg merket ingenting mtp. Oppvarmingstid. Etter at Egr ble blokkert Alpejohn: Amen! TRF reagerte på dette 1
Pekka Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Skrevet Januar 26, 2014 Nå har jeg en avtale med TRF-Racing om å fikse litt i ECU'en, så da er problemet straks løst Siden erstatteren for kjølesystemet til AGR ikke er helt klart til M57N2 enda så bytter jeg begge termostatene også, så får en fjerning komme sammen med en fremtidig oppgradering av andre ting
Lab161 Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Hei, I slutten av 2012 fikk jeg feilmelding om partikkelfilter på E61 525D . Et autorisert BMW-verksted fikset problemet etter å ha forsøkt å tvinge frem en regenerering av partikkelfilteret, oppdatert programvaren, grisekjørt (i henhold til BMW-spesifikasjoner) bilen på motorveien, og tilslutt regenerert en gang til. Denne uken dukket feilmeldingen opp igjen, og jeg har derfor søkt kunnskap på nettet. Et nytt filter koster over 18.000 fra GS Bildeler, å fjerne filteret og oppgradere programvaren koster endel tusen, å rense filteret mekanisk virker ikke alltid, og en væske man kan kjøpe på Mekonomen (?) virker ikke nødvendigvis. Råkjøring for å få opp temperaturen og dermed starte en regenerering virker visstnok ikke da feilmeldingen alltid vil dukke opp etter 10 minutter. Mulig jeg kan få slettet feilmeldingen av noen med riktig utstyr, og deretter råkjøre litt? Ting som defekt EGR og swirlflaps dukker opp i utenlandske fora som grunner til at partikkelfilteret tetter seg. Det vil si at man kan sette på et nytt filter, og det vil tette seg igjen etter en stund uansett. Noen som har erfaring med disse tingene? Synes det er rart at feilmeldingen dukker opp 10 dager etter siste langtur. Filteret burde ha regenerert seg på den turen. Jeg brukte mye tid på mityt filter. Det ble undøvendig dyrt. Vurderte å fjerne det, men endte opp med å sette inn nytt. Ønsket å ha bilen original.... Filteret ble forsøkt renset og mange regnereringer ble forsøkt og det ble brukt sinnsykt mye penger på feilsøking osv sov. Erfaringen er at jeg burde byttet med engang. Kjøpte nytt på ebay fra tyskland. Dette er originale filteret der alt av innvendige deler er byttet. Funker som bare det. Filteret kostet meg ca 6000kr. Fikk det sendt til postkontor i sverige og hentet det der. Ingen toll eller mva....
CrZyWiz Skrevet Januar 29, 2014 Skrevet Januar 29, 2014 Hei, I slutten av 2012 fikk jeg feilmelding om partikkelfilter på E61 525D . Et autorisert BMW-verksted fikset problemet etter å ha forsøkt å tvinge frem en regenerering av partikkelfilteret, oppdatert programvaren, grisekjørt (i henhold til BMW-spesifikasjoner) bilen på motorveien, og tilslutt regenerert en gang til. Denne uken dukket feilmeldingen opp igjen, og jeg har derfor søkt kunnskap på nettet. Et nytt filter koster over 18.000 fra GS Bildeler, å fjerne filteret og oppgradere programvaren koster endel tusen, å rense filteret mekanisk virker ikke alltid, og en væske man kan kjøpe på Mekonomen (?) virker ikke nødvendigvis. Råkjøring for å få opp temperaturen og dermed starte en regenerering virker visstnok ikke da feilmeldingen alltid vil dukke opp etter 10 minutter. Mulig jeg kan få slettet feilmeldingen av noen med riktig utstyr, og deretter råkjøre litt? Ting som defekt EGR og swirlflaps dukker opp i utenlandske fora som grunner til at partikkelfilteret tetter seg. Det vil si at man kan sette på et nytt filter, og det vil tette seg igjen etter en stund uansett. Noen som har erfaring med disse tingene? Synes det er rart at feilmeldingen dukker opp 10 dager etter siste langtur. Filteret burde ha regenerert seg på den turen. Jeg brukte mye tid på mityt filter. Det ble undøvendig dyrt. Vurderte å fjerne det, men endte opp med å sette inn nytt. Ønsket å ha bilen original.... Filteret ble forsøkt renset og mange regnereringer ble forsøkt og det ble brukt sinnsykt mye penger på feilsøking osv sov. Erfaringen er at jeg burde byttet med engang. Kjøpte nytt på ebay fra tyskland. Dette er originale filteret der alt av innvendige deler er byttet. Funker som bare det. Filteret kostet meg ca 6000kr. Fikk det sendt til postkontor i sverige og hentet det der. Ingen toll eller mva.... Kan ikke skjønne at swirlflaps skulle ha noe med dpf å gjøre.
Pekka Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Skrevet Januar 29, 2014 Kan ikke skjønne at swirlflaps skulle ha noe med dpf å gjøre. Det har du helt rett i, men jeg skjønte ikke sammenhengen da jeg skrev det første innlegget. Takket være vennlige sjeler her på forumet og mange timers lesing på utenlandske fora, så er jeg litt klokere
Pekka Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Skrevet Januar 29, 2014 Så mye styr for og bytte termostater? Er jo bare og bytte og bli ferdig med det, og bytt begge 2 når du først holder på. Ingenting og vente med, bare hive seg rundt og bytt begge, er ikke så veldig vanskelig. Dra til deg gjeipen du Jeg har problemer med et partikkelfilter som er i ferd med å tett seg, og for lave motortemperaturer er helt sikkert en medvirkende årsak. Men, når filteret først er tett så hjelper det ikke å kun bytte termostater. På mandag kjørte jeg nesten 5 timer på E18 i jevn hastighet og med motortemperatur på 90-tallet hele veien. Feilmeldingen dukket likevel opp på tirsdag. Altså er det ikke bare å bytte termostater og dermed løse problemet med partikkelfilteret. Jeg har 12 minutter til jobb, og selv om motoren når driftstemperatur så kjører jeg ikke lenge nok til å få regenerert partikkelfiltert. Dermed må jeg enten rense det med kjemikalier + høyttrykk, montere nytt, borre gjennom det, eller fjerne det helt.
Freddygp Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 Kan nevne at min ligger stabilt på 65-70grader, jeg tok en spansk en og skifta kun egr termostat! Dette var "bortkastet" , hadde ingen innvirkning så jeg må nok bestille motortermostaten også
CrZyWiz Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 Kan nevne at min ligger stabilt på 65-70grader, jeg tok en spansk en og skifta kun egr termostat! Dette var "bortkastet" , hadde ingen innvirkning så jeg må nok bestille motortermostaten også Spare seg til fant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå