Gå til innhold

Batteri E38 730D

oajakob
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann...da har jeg konkludert med at jeg trenger nytt batteri til min 2000mod 730D (e38), er det noen som har anbefalinger?? Stod i et Varta silver dynamic H3 830A 100Ah, hvor finner jeg et nytt billigst mulig?...har også sett på Sønnak Powerline SA1000...er det like bra som Varta...er det eventuellt noen som har andre forslag/anbefalinger....pris er jo seff viktig...men vil samtidig ikkje kjøpe billig dritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med Sønnak Powerline SA1000 i 530D 2000modell som vel har samme motor som din. Veldig bra, anbefales. Jeg kjøpte mitt på

http://www.batterispesialisten.no/Batterier-Detaljer/9.30.ACB.1.17,S%C3%B8nnak%20Powerline%20SA1000.html

og hentet det på ei lokal dekksjappe som de hadde avtale med. Konseptet deres er at du henter det lokalt når de har registrert betalingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Sønnak powerline SA1000 koster 1650,-  som en del billigere enn Varta silver dynamic H3 2563,-  og så har det 900A mot varta 850A...ser også at biltema har 4års garanti på sine 100Ah sølv-kalsium batteri og de koster bare 1299,-...men det står ikke noe om hvor mange A det leverer ved start....er veldig usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Jeg har ikke hatt biltema batteriet lenge. Hadde det i 9 mnd før bilen ble solgt. Men utifra den eier perioden, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe dyrere batteri som har dårligere garanti som yter marginalt bedre.

Om du bruker webasto en del så bør du uansett huske på å vedlikeholds lade batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Sønnak SA1000, Hatt det et par år nå, funker knall. :) betalte vel rundt 1600,- som det sies her. :)

Leste en test for en stund siden, der kom biltema batteriene svært dårlig ut i kulde ved start, i forhold til andre batterier. Men om det er så ille vet jeg ikke. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...