Gå til innhold

ABS, Antispinn og gul (!) lyser på bilen. BMW 730d e38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 01 model 730D E38 som har problemer i kulda.

Alt av antispinn, Abs og en gul ( ! ) Lyser når det er kaldt ute, -5 og nedover. Den pleide å slukne når jeg startet bilen etter at motoren er varm, men i dag så ville den ikke skru seg av.. Alt blir deaktivert etter 30 Km/t. 

Har noen vært borti det?.. Hva kan årsaken være.. ?

post-73925-0-65589200-1389622688_thumb.j

Skrevet

Nei, men om den hadde vært defekt.. burde den ikke lysekonstant? Med tanke på at alt blir aktivert igjen når motoren er varm (etter omstart) ?

Skrevet

Hmm, får ta en diagnose i morgen.. Hadde samme greie vinter 2011/12.. Får håpe det bare er en sensor som tuller med meg :-)

Takk på forhold :-) 

Skrevet

Vi har ingen forhold :)

Men ta en diagnose ja. 

Problemet du hadde sist, hvordan ordnet det seg?

Skrevet

Rare greier...har også en E38 730d...fikk samme lysene i går...de kom på 30sek etter at jeg hadde begynt å kjøre...stoppet bilen...slo av motor...startet opp igjenn og bjynte å kjøre...så kom lysene på igjenn....kjørte ca 10 min uten at lysene forsvant...parkerte bilen i et par timer...etter dette var de borte...men d skal sies at batteriet mitt var litt slitent...har byttet til nytt nå...så får se om det var batteriet som var problemet...har ikkje kjørt så mye etter batteri byttet...skal holde deg oppdatert om problemet kommer tilbake...setter pris på om du gir tilbakemld på om du finner en annen årsak til problemet...

Skrevet

Problemet forsvant så fort det ble litt varmere ute.. Under -5 så lyste dem ikke.. Har problemer kun i vinter... Lurer på om det er en sensor som fryser?

Trukke det har noe med batteriet å gjøre, kjøpte nytt batteri vinter i fjor, men feilen er der fortsatt.. Veldig kjedelig å ha alt deaktivert.. Begynner å bli irritert nå..

Skrevet

Dette med at det ikke lyser når man starter men etter man begynner og kjøre har med at ABS systemet kjører en test på hele systemet når du passerer 20-30 km/t.

Om den da finner uregelmessigheter så lyser lampa. Derfor kan det forsvinne når du starter på nytt, men komme igjen etter en liten stund når du begynner og kjøre.

Det er også derfor, om du bytter en gåen sensor, så vil mest sansynelig lampa lyse når du starter, men forsvinne når du passerer km/t for denne system testen. :)

Men sjekk feilkoder, det er aldri feil. Lyser det ei lampe, så er diagnose veien og gå, stort sett hver gang. :)

Skrevet

Det skjønner jeg, min lyser etter 30km/t, men når motoren begynner å bli varm, og jeg skrur motoren av og på og starter på nytt, så forsvinner lysene.. Vil det fortsatt ligge feil melding på diagnosen?..

Skrevet

ABS modulen ligger i motorommet, ihvertfall gjør den det på E39. Denne er jo kjent for dårlige loddinger som løsner i løpet av noen år. Kan jo tenkes hvis du har feil i modulen så endrer det seg når motorrom varmes opp.

Skrevet

Diesel e39 har ikke et slikt problem, det er det bensin som har. Men såklart, det kan godt hende at det er defekt abs hjerne.

Skrevet

Ja jeg hadde defekt ABS hjerne på min 530D og den feilen kom og gikk og forsvant når jeg presset på strømkontakten inn på ABS hjernen men jeg måtte bytte den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...