Gå til innhold

Betyr denne koden at bilen er utstyrt med Bluetooth - S644A

bapmon
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

I går kjøpte jeg en brukt 118DA fra 2009 med

S606A Navigation system Business
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth

S677A HiFi System Professional DSP

Selgeren (En merkeforhandler av et annet bilmerke) sa det var blåtann i bilen og da jeg skrudde på blåtann på Iphonen min, fant denne bilen.

Når jeg så skulle "bounde" enhetene gikk ikke dette........fikk bare beskjed om at det var misslykket og at man måtte forsøke pånytt.

Snakket med en kar på delverkstedet hos Bilia idag om en annen sak, og kom innom dette temaet.

Han var usikker på om jeg hadde alle modulene som skulle til, men kunne få en mer kyndig person til å se på det når jeg kom innom.

Noen med erfaring rundt dette (litt spent, da dette er viktig for meg i hverdagen, og påvirket beslutningen om å kjøpe akkurat denne bilen)

Bilen har også:

S6FLA USB/Audio interface.

Mener jeg har lest et sted at man trenger en spesialkabel for å benytte Iphone. Erfaringer rundt dette?

Setter pris på tilbakemelding.

Mvh

Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn 06 118d har:

S609A Navigation system Professional

S633A Preparation, mobile phone, Business

S677A HiFi system Professional DSP

Jeg kobler fint opp via blåtann med min HTC One og den gammel Nokia 6310i som ligger mellom setene. Har ikke testet med Apple, men burde går fint. 

Prøv med en annen telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske tilbakemeldinger (og ikke minst betryggende). Skal teste med en annen mobil........

Kan det tenkes at systemet trenger en softwareoppgraderinge?

Mvh

Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske tilbakemeldinger (og ikke minst betryggende). Skal teste med en annen mobil........

Kan det tenkes at systemet trenger en softwareoppgraderinge?

Mvh

Bård

Det kan hende.. Jeg gjorde en full software oppdatering på min, men hadde ikke noe problemer med tilkobling før jeg gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluetooth-opplegget er kjent for å være kranglete. Jeg har 644 i min 2005 E87, og det virker på noen telefoner, men ikke på andre. Dette har med software å gjøre, men jeg vet ikke om det er utbedret på nyere software. Jeg har hørt om folk som har hatt problemer med 2010-software, i hvertfall.

Jeg har en gammel Siemens S55 i armlenet, fordi Bluetooth ikke virker på min Samsung Galaxy Note. :-(

Vurderer å oppdatere all software i bilen av forskjellige grunner. I såfall blir det spennende å se om Bluetooth funker bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg gjorde det hos et uavhengig BMW verksted i kristiansand som heter Kjell Strømme. Veldig bra service der. De tok 2500kr for jobben, men det er + eventuell feilsøking hvis noen av modulene har problemer med å bli oppdatert.

Selve oppdateringen tok ca 6 timer. :)

Min bil har veldig mye utstyr så derfor tok oppdateringen lang så lang tid. Tror Bavaria i kristiansand tar 3500kr + feilsøking ved eventuelle problemer.

Hos meg ble iDrive noe raskere og menyene ble anderledes. Fikk også annen farge i skjermen. Det var 22 oppdateringer til min bil!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg gjorde det hos et uavhengig BMW verksted i kristiansand som heter Kjell Strømme. Veldig bra service der. De tok 2500kr for jobben, men det er + eventuell feilsøking hvis noen av modulene har problemer med å bli oppdatert.

Selve oppdateringen tok ca 6 timer. :)

Min bil har veldig mye utstyr så derfor tok oppdateringen lang så lang tid. Tror Bavaria i kristiansand tar 3500kr + feilsøking ved eventuelle problemer.

Hos meg ble iDrive noe raskere og menyene ble anderledes. Fikk også annen farge i skjermen. Det var 22 oppdateringer til min bil!! :)

Kult! Det er navi som er viktigst for meg å oppdatere. Jeg har tenkt å oppgradere til CIC iDrive-kontroller i midtkonsollen, og da må jeg ha nyere software. Jeg har også mye utstyr, så det blir nok dyrt. Vet ikke om noen uavhengige verksteder i nærheten som er flinke til å kode, så jeg må nok til BMW for å gjøre det. Jeg har brukt noen titusener på bilen der i det siste, så jeg får prøve å prute litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...