Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Exenon lyser tre ganger så mye som halogen dette er en test fra 2012, så tittet på reflektorene mine strøkne dem, satt på nye glass også er jo orginalt exenon på denne bilen, vil gjerne ha 6000k farve syntes det er fint. Har 75 watt exenon på passaten min det er ikke noen som blinker på meg er bare mekanisk stilling av høyden, vet det er irriterende å ha de for høyt, så er nøye på det. Har funnet noen philips pærer nå i 35 watt så skal prøve de, om det er jalla pærene mine som er for dårlige.

"XENON HID lamper er 35 watt, mens det tradisjonelle halogenpærer er 55 watt. Selv om XENON HID lamper trekker mindre strøm, produserer de tre ganger lyseffekten som de med høyere watthalogenpærer. Øke effekten vil gjøre pære litt lysere, men fortsatt mye dimmer deretter XENON HID lamper. Også, AMPS = (BULB watt x 2) / batterispenning UTGANG (12). Så som du øke effekten på din pære du øke strømforbruket på hele det elektriske systemet. Dette er kritisk i MC-applikasjoner."

Skrevet

70w-100w xenon= svidd reflektor, til og med 55w er på kanten og vil redusere levetiden betraktelig. personlig ha eg aldri brukt meir en 35w på nærlys, men har brukt 55w på fjernlysa (blir ikkje brukt lenge i gangen so blir ikkje so varmt)

Skrevet

Har satt inn CCFL ringer i lyktene så lyst inn i nærlysa via pærehullet ser blankt og fint ut men mulig jeg blir lurt.... venter på ordentlige pærer nå så ser jeg. Blir kina pærer varmere siden det kan svi reflektorer? eller blir det en form for støv/gass som legger seg på reflektoren? Er enig at det er en grunn til at orgpærer er dyrere på meg virker det som jallapærer går veldig for(brenner ut slokker) skiftet mange men har kjøpt 10 og 10 for 30.- sette så det er greit men dreper de lyktene så blir det jo dårlig butikk..

Skrevet

Ser ikke mye av reflektoren inn igjennom pærehullet, må nesten ses inn i reflektoren, og ikke fra baksiden.

Kinapærer blir varmere pga. mangel på kjemiske stoffer i selve pæra. Disse stoffene er dyre, og med rett mengde lyser pæra godt og brenner kaldere.

Siden kinapærene er så billige, så har dem spart på dette stoffet som gjør at de blir varmere og lyser dårligere.
Ikke er dem laget med pressisjon som de skikkelige pærene heller. Plasseringen av kapselen som skaper lys er viktig, er denne skeiv

så treffer lyset feil i reflektoren, som igjen gjør at lysutbyttet blir skeivt/dårlig. Finst heller ikke noen kvalitetskontroll på kinapærer.

Ikke bruker dem skikkelig glass rundt pæra heller, dette glasset filtrerer mye av UV-strålingen (på de dyre skikkelige pærene), menst på 

billige pærer er det gjerne dårlig glass som ikke filtrerer noe eller svært lite. Både varme og UV er med på og ødelegge reflektorer.

Mange har brukt billige pærer uten og ødelegge noe, jeg har selv ødelagt et sett med nye grøftelys pga dette. Og jeg brukte kinapærer i nærlyset

flere år, og reflektorene var ikke særlig bra da jeg bytta.

Så jeg skal vertfall aldri ha noe billigpærer mer. :)

Men vær obs på at det finst VELDIG mye fake osram/phillips pærer på ebay, om du bestiller der er det stor kjangs 

for at du får fake. Så man bør vite hvem man kjøper med. :) (Gjelder sikkert ikke bare ebay, tipper de finst i norge også)

Skrevet

Og jeg som ønsket enkelt litt mere lys... ser det er et eget fag dette også ser jo alt du sier når jeg tenker etter men,  liksom en pære er en pære helt til du leser,  tenker etter så virker det naturlig. Er dyre lamper å kjøpe nye om de blir dårlige (reflektorer) på de. Så ja skal nok se på de nye pærene hva som står på de...

Skrevet

Vis reflektorene er laget av samme stoff som på E39 så kan de poleres opp og bli enda bedre en orginal.

Var en på forumet som gjorde det, og fikk betydelig bedre lys. (Søk etter polere reflektorer eller noe slikt)

En annen ting du kan gjør er og bytte reflektoren, eller hele prosjektoren.

Gamle xenonpærer lyser dårligere en nye også.

Er ikke så avansert, kinapærer er dårlig, orginale skikkelige pærer er bra. :)

Kan sende deg en link til en jeg handlet pærer med på ebay.de, har sjekket pærene og konkludert med at de er orginale.

Han selger standard Osram pære til ca 400-500,-  for 2 stk. 

Skrevet

Er det egentlig alle kina-pærer som svir reflektorer? Føler det er påstander som har blitt sagt av enkelte, og etterhvert spredd seg som ild i tørt gress... 

Jeg har iallefall kjørt med Kina- D2s i snart 3 år nå, uten noen problemer i det hele tatt... Lyser godt, og holder seg generelt bra :)

Skrevet

Er nok stor variasjon av kvalitet, so det er nok langt i fra alle som er like ille nei. :)

Problemet er vel at man aldri vet hva man kjøper. Noen er heldig, andre er mindre heldig.

Men for min del styrer jeg unna alt sånt her etter. :)

Skrevet

Jeg kjørte også noen år med Kinapærer.  Reflektorer ser ut til å ha overlevd men likevel, aldri mer. Jeg syntes også at det lyste bra helt til jeg kjøpte premiumpærer fra Osram og Morimoto. Først da fikk jeg skikkelig godt lys. Lys som ikke blender deg når det treffer et trafikkskilt men som har hovedfokuset på veien foran bilen og ikke oppi trærne. Feil sted å spare synes jeg men er du fornøyd med billige Kinapærer så bruker du selvsagt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...