bmw 330 d 2000 Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 Det er 35 watt på d2s pærene i bilen, har lyst til å få sterkere pærer 55-70 w. Leter men finner ikke overganger fra d2s til h7, Billig og lett å få tak i h7 pærer og trafoer. Noen som vet hvor det er mulig å bestille overganger?? Blir glad om noen har tips..... Hilsen Finn
Otis Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Jeg misforsto spørsmålet. Men du må kanskje bytte trafo, da de kontaktene inn på trafo kan gå mtp uoriginalt opplegg.
Bellen Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Bygge om lyktene fra xenon til halogen? Du vil hvertfall ikkje få bedre lys. Tror heller ikkje det er mulig å bygge om fra xenon til halogen.
bmw 330 d 2000 Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Nei, ikke det, skal ha xenon men sliter med å få mer en 35w på d2s pærer. Har flere sett med trafoer og pærer til h7 pærer men da må jeg ha overganger til h7 pærer, de pærene som sitter i lyktene nå er d2s. Har sett noen som hadde de overgangene men finner ikke noen stedre nå så håper noen husker, vet om et sted.... Hilsen Finn
Otis Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Skal du ha mer enn 35 watt, så må du bytte trafoer. Da kan du plugge den kontakten som nå er i den trafoen som står i nå, rett i den nye trafoen. Det kunne jeg på min e39.
bmw 330 d 2000 Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Jada skal bytte trafoer også... vil bare ha mer en 35watt 70 eller 100w pr pære.
Otis Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Som jeg skrev i forrige innlegg. Eller du kan tilogmed klippe av kontaktene og lodde på nye som passer om de originale ikke passer. Så skifter du bare tilbake senere om du vil ha det originalt.
Hpi Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Jeg er fremdeles ikke helt klok på hva du egentlig spør om med uansett her er mitt bidrag Her har du 55w D2S ballaster, dette er Morimotoballaster. Dette er kvalitet og ikke Kina. Jeg har slike H7 55w på fjernlysa mine. http://www.theretrofitsource.com/components/ballasts/morimoto-5five-d2s-xenon-ballasts.html Her har du 55W D2S pærer. Dette er også Morimoto og ikke Kina. Jeg har disse i H7 4200K i fjernlysa og de lyser veldig bra. http://www.theretrofitsource.com/components/bulbs/morimoto-xb35-d2s-bulbs.html Med disse 2 har du 55W D2S nærlys. Ikke la deg forlede av at de oppgis til 50W. Dette er moderate målinger og det er målt på utgangen. Ikke slik som Kina ballaster som måler forbruk og oppgis til å være 55w men som gir max 40W på utgangen.
bmw 330 d 2000 Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Ser den... men har flere sett med h7 55watt og 75 watt som jeg ønsker bruke på Bmw'en så det som jeg ønsker er overgang fra d2s til h7 sokkel. Finner mange som går andre veien (kan bruke d2s pærer på h7 sokkel). På min bil står det d2s xenon 35 watt i nærlys, Ønsker sterkere lys, Var ikke klar over at det gikk å skaffe d2s 55watt pære og trafo mulig det er det letteste, skal ha xenon på fjernlys også.
Hpi Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Ja jeg har det samme på min bil. D2S i nærlys og H7 i fjernlys. Har ettermontert Morimoto 50W ballaster og H7 Morimoto Xenon pærer i fjernlys. At det finnes overgang som tillater D2S pærer i H7 sokler visste jeg ikke og det er jo veldig interessant og åpner jo opp nye muligheter til å kjøre premium D2S pærer både i nær og fjernlys. Det blir mitt neste prosjekt. Skal du ha max lys så vil jeg anbefale følgende: 2 sett Osram Xenarc 66240 Nightbreaker. Nærlys + Fjernlys. Sannsynligvis den beste/kraftigste Xenon pæra som finnes pr idag. Jeg har forgjengeren som heter Osram Xenarc 66240 SVS/Silverstar og den er knall men Nightbreaker skal være enda bedre. 2 sett med Morimoto 5Five 50 watt D2S ballaster. Ikke billig men resultatet tor jeg blir vanvittig bra Sats på D2S pærer. H7 sokkelen er jo egentlig en Halogensokkel og derfor vil du aldri få premium HID pærer fra Philips/Osram med H7 sokkel. Kun merker som Morimoto eller Kinapærer og disse er ikke på høyde med D2S premiummodellene til Philips og Osram. Morimoto er bra men ikke på høyde med Nightbreaker/SVS/CBI Kjør heller 35W på ei Skikkelig pære fra Osram enn å kjøre 55W på ei Jallapære fra Kina. Du har mer igjen for det.
bmw 330 d 2000 Skrevet Januar 20, 2014 Forfatter Skrevet Januar 20, 2014 Høres veldig greit ut... tror det er putta 35w d2s jalla pærer der nå så mulig det blir bra med ordentlige pærer.. da takker jeg for innspill og prøver det først. Hilsen Finn
Eksos Skrevet Januar 20, 2014 Skrevet Januar 20, 2014 Forstår jeg det riktig dersom jeg tolker det slik at du skal sette inn kraftige pærer i nærlysa? I tilfelle er det sikkert vell og bra for DIN DEL, men tenk på alle oss som kommer imot og blir blenda? Skal vi også sette inn sterkere pærer? 35w Xenon gir vell så mye lys som en standard 55w halogenpære, og noe kraftigere er vell heller ikke lovlig... Om det er fjernlysa du tenker på er det naturligvis bare å kjøre på med watt! larserso reagerte på dette 1
oajakob Skrevet Januar 20, 2014 Skrevet Januar 20, 2014 Hvilken fargetemperatur er det på Osram Xenarc 66240 Nightbreaker?
Hpi Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Mener de har 4350K. Kjører du høyere effekt på de enn 35w så vil det endre seg noe i retning hvitt tror jeg.
Alpejohn Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Hvis du har dårlig lys, hvorfor ikke fikse problemet i steden for og lappe på det? Har vel mest sansynelig dårlige reflektorer. Bygg om til bixenon og kjøp skikkelige pærer, så tenker jeg det blir bra. Kinapærer lyser dritt uansett i forhold til skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå