*MrB* Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Lurer på om noen har erfaring med E60 523i. tenker da på LCI-versjonen, med 190hk. Jeg trenger ikke generelle E60-erfaringer, da jeg kjenner karosseriet greit fra før. Men denne motoren har jeg altså ingen erfaring med. Tenker på hvordan den fungerer i det daglige. Jeg vet at 525d er raskere, og at 520d er like rask, men lurer på hvordan den oppleves isolert sett. Trekkraft med litt last i bilen, samarbeid med automatkasse etc. Ser disse bilene går forholdsvis billig for tiden. Det er altså snakk om en ren bruksbil. Ikke noe "gøy"-maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Min er riktignok touring og manuell, men jeg har aldri savnet noen krefter i bilen, verken med henger eller i andre sammenhenger. Det hadde naturligvis vært morsomt med mer effekt til tider, men det er det jo alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2014 Ja, foretrekker jo manuell selv. Dessverre er det ikke mange 5-serier å oppdrive med denne konfigurasjonen, og riktig utstyr forøvrig. Den touringen din må jo være helt unik sånn sett. (Og helt riktig etter min mening). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Nei, det er nok langt mellom de her til lands, men en og annen finnes nok. Om det er aktuelt, så finnes det jo faktisk endel biler med kombinasjonen manuell og bensin i Tyskland (en god del av disse er riktignok F10, da den kom i 2010), men når man begynner å sette litt krav med tanke på utstyr og farge så tynnes det nok i rekkene der også. Jeg ser forøvrig for meg at en bil med denne kombinasjonen vil være ganske gunstig å importere under alternativ beregning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2014 Med manuell kasse må den være billig i innkjøp, og det er godt mulig alternativ beregning ville lønnet seg. Det er jo engang sånn at selv om jeg glatt foretrekker manuell i hvilken som helst bil, så mener majoriteten noe annet. Ergo blir store biler med manuell kasse tungsolgte. Godt å høre at du oppfatter bilen som uanstrengt da. Som sagt er det ikke råskinn som står på agendaen, men det er fint at bilen orker litt med last, samtidig som den gir alle bensinsekserens fordeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Ja, handler man en bil med manuell kasse, kan man nesten forvente problemer den dagen man skal selge dessverre, og det er noe man bør ta med når bilen handles. Nå har jo forøvrig bensin blitt mer stuerent igjen, tidligere var jo alt som ikke hadde diesel tungsolgt. Ved alternativ beregning er det vel ofte "rødboka" som blir gjeldende, og her er det et relativt stort fratrekk om bilen ikke har automat slik jeg har forstått det, noe som muligens kan dekke største delen av det man "taper" ved et evt. salg senere. For å forsvare det enda litt mer kan man jo legge inn et girkassehavari eller to, eller i det minste en flushing, så ser regnestykket enda bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Synes dette er en veldig fin og tilstrekkelig motor i E60 Stillegående er den også, det la jeg merke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå