Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais!

Da har jeg kjøpt ny bil. Ikke BMW denne gangen, men en Range Rover med M62b44 motoren. Veldig happy, men synes ikke kupeen blir veldig varm. Det er nok kjølevæske på den, men mistenker enten ekspansjonstanken eller termostat.

Noen som har noe erfaring å bidra med fra sine m62b44 utstyrte biler eller andre innspill?

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Korleis er motor temperaturen? Ligger nåla/gradestokken der den skal? Blir motor fort varm?

Viss motor blir normalt fort varm, så har eg helst mest tru på at det er ein ventil som slepp kjøleveske inn til kupeen som er defekt.

Skrevet

Korleis er motor temperaturen? Ligger nåla/gradestokken der den skal? Blir motor fort varm?

Viss motor blir normalt fort varm, så har eg helst mest tru på at det er ein ventil som slepp kjøleveske inn til kupeen som er defekt.

 

Motoren blir normalt fort varm, og virker å være i orden ellers. Nåla ligger rett opp, som en god BMW motor skal! 

 

Skal sjekke ut dette med ventil. Det er ikke et dumt forslag! 

Skrevet

Hvordan sjekker/renser jeg denne? Mener jeg gjorde noe lignende på E39'en.

Fått luftet motor og helt på mer kjølevæske. Bilen lunker kupeen, men begynner å blåse kaldt igjen når motor er varm.

Skrevet

inn på termostaten kald. .  står den oppe hele tiden da tru? 

 

går det an å sjekke motortemp  via obc på disse bilene da?   skal være 108" termostat på m62.    for alle del ikke åpne påfyllinga på radiator på varm motor,  da sjokkoker den.     kan være dette som har vært gjort,  og da er det luft i systemet.   litt vriene å lufte disse.   jeg ga iaff opp og kjørte til gs ;) 

Skrevet

Fare for at jeg klarte å prestere en sjokkok. Han jeg hadde med i bilen åpnet den før jeg fikk stoppet han. Har luftet i to dager etterpå, i oppover bakker etc etc. Tror jeg har fått ut det meste av luft nå. 

 

Kjørte ned fra fjellet nå, i halvannen time. Bilen går fint den, men det er bikkjakaldt i kupeen. Som gjør at jeg mistenker termostaten, siden slangen nede ikke er varm, mens den andre er det. 

Skrevet

Det er jo øvre som skal være varm er det ikke? Uansett så skal en være kald utav radiator det er jo derfor radiator er der. Sjekk den vannventilen som går til kupé.

Skrevet

På BMW så setter det seg skitt i ventilen så den kiler seg. Åpne å rense. Men om det kan gjøres på akkurat din vet jeg ikke, men svært sannsynlig.

Skrevet

Får du forresten kjent på noen av slangene som evt går inn i kupé?

 

Ja, det tror jeg. Jeg renset disse ventilene på BMW`en min en gang i tiden. De sitter mye lettere tilgjengelig på Range Roveren, men er nøyaktig samme designet som på E39. Hva kjenner jeg etter? 

Skrevet

Du kan først kjenne om noen slanger forbi vannventilene er varme. Om de ikke er det kommer det ikke varme inn i bilen. Da sjekker du strøm til ventilene. Er det strøm så er de sikkert fast. Da må du plukke de av og rense.

Skrevet

Kjente på slangene. De var lunkne "at best". Men jeg tror det kommer varme gjennom. Bare ikke mye. Det var jo -15 ute isted da vi kjørte. Tipper varmanlegget varmet på 5-8 grader inn i bilen. 

 

Hvordan sjekker jeg om det er strøm inn? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...