Otis Skrevet Januar 28, 2014 Share Skrevet Januar 28, 2014 Jeg vil si at er du over 95 grader så bør det være ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 28, 2014 Share Skrevet Januar 28, 2014 Mener min ligger på 109-10 grader. Varmeapparatet varmer helt sykt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2014 Fikk avlest diagnose nå. Faulty Thermostat. Stuck på max. åpning. Så da er vel det avgjort tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2014 Nå er termostaten byttet. Blåser igjen varmere i varmeapparatet, men ikke kjempevarmt enda. Skal få slettet feilkode i morgen og se om det gjør noen forskjell. Må vel også ta en 3-4 runder til med lufting av systemet. Det blåser varmere på passasjersiden enn førersiden, noe som leder meg til å tro at jeg antageligvis må ut med vannventilene og, og rense dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Såpass ja. Jaja, du får se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2014 Varmeapparatet blåser varmt de første 10-12 minuttene. Så blir det kaldt igjen. Så er vel bare å pille ut vannventilene og rense dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Vil tro det. Dog et underlig problem at det blåser varmt først, for så å ikke blåse varmt. Mulig at det er et problem med en temp sensor i kupeèn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 kanskje du bør sjekke den lille vifta i klimapanelet for støv? er bak noen riller på midten på klimapanelet ca. blås det rent. er egentlig bare å dra fram panelet men er vanskelig å få tak på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Kan bekrefte at M62B44'n min holder en stabil temp på 110 grader ved pen kjøring, ved hardkjøring så synker denne helt ned til 90 grader om man gir flatt jern lenge nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2014 Bestilte time hos Motorpool. Lar dem ta en sjekk så fikser det seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Da var jeg tilbake med dette problemet. Varmeapparatet holdt grei nok temp ut sesongen ifjor, og siden var det så varmt at jeg ikke tenkte noe mer over det. Nå merker jeg igjen at ting ikke er som det skal, og etter å ha trålet diverse Land Rover-forum har jeg konkludert med at dette er et BMW-problem, ikke et LR-problem. Her er hva jeg har gjort så langt. Jeg har forsøkt å lufte, men er usikker på om jeg har luftet nok. Eller om det er nok kjølevæske på bilen. Det som skjer er at jeg starter bilen og den begynner å varme. Men når jeg har kjørt et lite stykke, cirka omkring da termostaten åpner seg, så begynner det å blåse kaldere. Varmen kommer ikke tilbake. Stopper jeg bilen og lar den stå i 5-10 min så blåser det noe varmere igjen i en kort periode. Jeg byttet til ny termostat i vår, og har sjekket med de skjulte menyene som sier at motoren holder 108-110 grader. Som den skal. Jeg har og sjekket at den lille kupeviften ved girspaken faktisk trekker inn luft som den skal. Foreløpige alternativer til feil her er som følger: Luft i kjølesystemet. For lite kjølevæske (men da er systemet vel følsomt). Lekkasje et sted i kjøleanlegget, men det ligger ikke kjølevæske under bilen og det lukter ikke spesielt kjølevæske, vannventil-trøbbel (samme vannventilsystem - BMW-del - som i E39 og E38), Blend motor-trøbbel eller Final stage resistor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Et annet spørsmål. Når en M62B44 motor er kald og tenningen settes til nivå to (tenning på, motor av), med viften på 2 og varmen på fullt, skal det da sirkulere kjølevæske? Det gjør det ikke hos meg, om ikke jeg skrur på tenningen. Da først kommer det kjølevæske strålende. Jeg leste noe om Auxilliary water pump et sted, som har noe med coolant til varmeanlegget å gjøre, men er litt usikker her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå