Gå til innhold

Varmeanlegg og m62b44

Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Bare ta kontakten og mål med en lyspære på kabel, volt meter eller prøvelampe. Volt meter er å foretrekke.

Strømmen skal variere mellom 0-12 volt tror jeg. Avhengig av hvor varmt du stiller inne i bilen. Når du ber om maks varme er det ingen strøm der eller helt motsatt.

De slangene skal være veldig varm når du har bedt om full varme i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får demontere og hygge meg ikveld. KJøper inn en termostat, just in case, og ser om ikke det blir plan B om det ikke er vannventil. Worst case scenario er at jeg har fått meg ny termostat, som etter alt jeg kan lese på nettet er en svakere del på M62b44 motoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mulig det ikke var noen strøm dit i det hele tatt. Så når du dro av kontakten så ble det ingen forskjell da det ikke var noe forskjell.

Tar med multimeteret hjem fra jobb og! Men er lenge siden jeg har brukt det nå, så om du orker å skrive et par linjer med fremgangsmåten så er jeg veldig happy! Innstilling på apparatet og hvor jeg måler! Beklager alt maset, men brenner litt etter å finne ut av dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker da jeg aldri har gjort det selv. Men det bør nok stilles inn på 20 volt DC. Så stapper du målepinnene inn i kontakten mens du regulerer varmen opp og ned inni bilen. Da bør det være en forskjell. Hvor mye vet jeg ikke. Men du kan jo skrive her så får vi se alle. Jeg antar alt mellom 0-12 volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volten er  eller av. Altså enten 0v eller 12v. (Aka Duty cycle)

På bilen min så er ventilen open når det er 12v på ventilene.  Og då blir det varmt.

Så viss det er likt hos deg, så burde det komme stabilt 12v når du har maks temperatur innstilt. Stiller du på halv varme, så vil det da vera: 50% 0v, og 50% 12v, av ei viss tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testet en sak på vei hjem. Stilte venstre dyse på 16 grader og høyre på full varme. Det blåser vesentlig kaldere på 16-siden enn den andre siden. kaldt begge sider, men vesentlig varmeforskjell. Snudde det motsatt på dysene, med samme resultate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inn på termostaten kald. .  står den oppe hele tiden da tru? 

går det an å sjekke motortemp  via obc på disse bilene da?   skal være 108" termostat på m62.    for alle del ikke åpne påfyllinga på radiator på varm motor,  da sjokkoker den.     kan være dette som har vært gjort,  og da er det luft i systemet.   litt vriene å lufte disse.   jeg ga iaff opp og kjørte til gs ;)

Skal ut og ta en diagnose hos en bekjent med Range Rover etterpå. hva ser jeg etter ift. motortemp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...