etz Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Etter jeg monterte coilovers på min e90 har jeg vært plaget med klunking i forstillingen, fant ut at det var disse "kyllingbeinene?" som lagde lyd å byttet de, ble ikke noe bedre etter det. Denne lyden er svak å høres nesten ikke å kommer bare frem ved ugjevn vei. Men nå når vintern har kommet å bilen har stått over natten å blitt kald så begynner det å klunke noe sinnsykt, ganske høyt å kraftig, kan også komme når jeg svinger og står stille men da ikke like kraftig. Dette går vekk når jeg har kjørt litt på veien å bilen er blitt varm. Da kommer bare den lave klunkingen. Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Fryste dempere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Høres ut som fryste dempere ja. Eller tårnlager,kan også være bærekuler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
etz Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2014 Hva kan jeg gjøre for å hindre fryste dempere da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 På 26.1.2014 den 23.03, bmw cab skrev: Høres ut som fryste dempere ja. Eller tårnlager,kan også være bærekuler. Sorry for OT, men hva er bærekule?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 På 1.2.2014 den 13.21, etz skrev: Hva kan jeg gjøre for å hindre fryste dempere da?Skifte dem eller ikke la bilen være i minus grader. Om demperene er fryst er de ødelagt. Da de ikke skal kunne fryse før kanskje - 50 eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 Jeg har vært borti mye klunk framme på E91. Det klunker i allt fra sideveis slark i dempere (ødelagte), stabstag foringer, fjærbeinslager mm. Men hvis jeg skal tippe hva som klunker hos deg så er det muligens at stabstaget slår borti noe etter senkingen? Selv har jeg måtte kjøpe kortere/justerbare armer til stabstaget mitt for å justere det så det ikke slår borti..De svarte justerbare stagene ved sidenav demperen der er det som justerer høyden på stabstaget mitt slik at det ikke slår oppi etter at jeg senket bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 På 1.2.2014 den 13.38, gallay skrev: Sorry for OT, men hva er bærekule?! Usikker om du er serøs eller ikke, men det er "kroken" på en bærearm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 På 1.2.2014 den 17.38, lagunilla skrev: Usikker om du er serøs eller ikke, men det er "kroken" på en bærearm. Er faktisk seriøs nå Fikk vite at bærekule hf var sliten og må byttes, men fant aldri hva det var, tenkte det muligens var bærearm Er det sånn at jeg behøver å kjøpe et sett med bærearmer for å ha det i orden? PS: TS håper du er ikke sur på meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 På bmw er det desverre slik at du må bytte komplett arm. gallay reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå