Gå til innhold

Klunking i forstilling E90, blir gal.

etz
 Share

Anbefalte innlegg

Etter jeg monterte coilovers på min e90 har jeg vært plaget med klunking i forstillingen, fant ut at det var disse "kyllingbeinene?" som lagde lyd å byttet de, ble ikke noe bedre etter det. Denne lyden er svak å høres nesten ikke å kommer bare frem ved ugjevn vei. Men nå når vintern har kommet å bilen har stått over natten å blitt kald så begynner det å klunke noe sinnsykt, ganske høyt å kraftig, kan også komme når jeg svinger og står stille men da ikke like kraftig. Dette går vekk når jeg har kjørt litt på veien å bilen er blitt varm. Da kommer bare den lave klunkingen. 

Noen som vet hva dette kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2014 den 13.21, etz skrev:

Hva kan jeg gjøre for å hindre fryste dempere da?

Skifte dem eller ikke la bilen være i minus grader. Om demperene er fryst er de ødelagt. Da de ikke skal kunne fryse før kanskje - 50 eller noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti mye klunk framme på E91. Det klunker i allt fra sideveis slark i dempere (ødelagte), stabstag foringer, fjærbeinslager mm. Men hvis jeg skal tippe hva som klunker hos deg så er det muligens at stabstaget slår borti noe etter senkingen? Selv har jeg måtte kjøpe kortere/justerbare armer til stabstaget mitt for å justere det så det ikke slår borti..

De svarte justerbare stagene ved sidenav demperen der er det som justerer høyden på stabstaget mitt slik at det ikke slår oppi etter at jeg senket bilen.

post-74071-0-33900500-1391275540_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2014 den 17.38, lagunilla skrev:

Usikker om du er serøs eller ikke, men det er "kroken" på en bærearm.

Er faktisk seriøs nå :|  Fikk vite at bærekule hf var sliten og må byttes, men fant aldri hva det var, tenkte det muligens var bærearm :) Er det sånn at jeg behøver å kjøpe et sett med bærearmer for å ha det i orden?

PS: TS håper du er ikke sur på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...