Gå til innhold

BMW 540i E39 få telefon til å virke

Anbefalte innlegg

min 96 mod  fungerte med ett gmlt  telenorkort jeg hadde.   kutta ut telenor og valgte onecall.  det kortet ville ikke fungere i bilen.   har dog ikke prøvd kortleseren bak. 

kjøpte nettop ett kontaktkort fra telenor, det heller fungerte ikke.    skal ringe de og høre om de kan aktivere det gamle simkortet mitt :)   irriterende når tlf ikke fungerer.    iallefall siden alle skal kommentere steinalder-telefonen.. også fungerer den ikke i tilegg :P

forøvrig helt genial når den fungerer.  handsfree via rattet,  kontaktliste osv på instrumentet i dashen.   

Ser ut som vi to er skikkelig i samme båt. Har iallefall sendt mail til Chess for å høre om de kan gjøre noe så blir å sende mail til Netcom og Telenor hvis ikke Chess kan fikse det. Jeg gir meg overhodet ikke og SKAL ha den telefon til å fungere. Blir like irritert hver gang det bare står SIMKARTE PRUFEN :P

Egentlig er det da bare å ta kontakt med telenor og trygle om ett gammalt simkort så kanskje det er beste sjansen for å få det til å virke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min virker heller ikke. Og det begynner å blinke en rød lampe på radio`n hver gang jeg starter bilen.

Men jeg har trådløs tlf da. Den går på vanlig lite sim kort i selve teldfonrøret og ikke i bilen. så er kanskje ikke noe problem å fikse kort i min bil.

Men jeg kjøpte mediabridge. så jeg har Iphone 5s koblet til bilen med bluetooth. bruker spotify og handsfree via denne. kan også svare og avslutte samtaler med ratt knappene.Så jeg har ingen grunn til å få meg noe simkort egentlig.

Ensete iriterende er den røde blinkende lamppa. må skru av tlf hver gang jeg starter bilen for at den skal slutte å blinke. Det er litt irterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke "bare-bare" å kjøpe en ny eller annen telefon. Ettersom hva han i Tønsberg på delelageret på bilia sa så er min telefon kun beregnet på det tyske markedet. 

Altså 1996 modellene, telefon med snor. Og det gir fortsatt ikke mening for meg, for hvis noen skulle til utlandet så ville de ikke kunne ringt? 

Og noen har fortsatt klart å få det til?

Han sa også at ut ifra lista (bilder vedlagt), at det kreves nøyaktig riktig del(er) med riktig nr for å dette til å virke, ettersom noen kom med navigasjon/skjerm og noen ikke.

Det er kjøper som bestemmer slik vi gjør idag hva vi ønsker av ekstra-utstyr på bilen og det er visst ikke bare-bare heller å bytte selve telefonen sa han.

Da må jeg bytte anlegget med riktige deler som er ment for den riktige telefon. Han mente også at skulle jeg i det hele tatt gidde, så er nok dette litt av ett prosjekt å bytte alle disse delene kun for å få telefonen til å virke.

Men jeg er jo bare interessert at det skal virke ved å ha riktig simkort sant.

Og jeg er ikke int. i noe ettermontert bluetooth løsning..

For jeg har jo den fordømte telefon og det hadde bare vært så herlig og fått det til å virke!!!

IMAG0666_zpscbdb6778.jpg

IMAG0667_zps04e13526.jpg

IMAG0669_zps43102b5b.jpg

Venter uansett på nytt simkort fra Chess "Igjen", der jeg fikk en mail fra ei saksbehandler at de visste om lignende problem og hadde "slike gamle" simkort for bil tilgjengelig. 

Tenker det kommer imorgen i posten, men jeg har fortsatt følelsen av alt som kommer til å stå er "SIMKARTE PRUFEN" i displayet. 

Det er lov å håpe da. Men hadde nesten vært morro og dratt til noen som har slik modell og prøvd simkortet dems for å se om det ikke er noe annet som er alvorlig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, erfaringen min sier at man skal ikle høre på folk hos bmw når det gjelder ombygging/modifisering. De påstår mye rart som ikke henger på greip. Dette gjelder ikke bare bmw heller (finst jo dem som har god peil også sef).

Jeg er sikker på om du søker litt på google så finner du en løsning om du må bytte ut noe. :)

Når jeg nevner bluetooth, så snakker jeg om orginalmontert, ikke noe ettermontert jall. Har det på min, funker knall. :)

Leste også at om du har telefon fra før, skulle det være enkelt og bygge om til bluetooth. :)

Men om du ikke har gjort det, søk litt på google, finnes alltids noen med samme problem, eller løsninger osv. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på google, det hjelper!

Søkte på google etter "D-netz" som han mekanikeren din sa at betyr Deutche net. det gjør det ikke.

http://de.wikipedia.org/wiki/D-Netz
første linje (oversatt); The D-network ( wireless telephone network-D ) is a multi-service enabled (transmission of voice, text and data), cellular, digital cellular system GSM 900 frequency range with cross-border use of opportunities that the European GSM based standard.

Altså, D-netz står for hvilken hertz telefonen din bruker. Kort fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er de beste nyhetene jeg har fått idag hvertfall:)

Så da er det store mengder håp OG muligheter egentlig.

Skjønner ikke hvor han mekanikern får det fra.. Og han var av den eldre typen, som påstod han kunne mye om BMW og har bare hatt BMW i alle sine år.. 

Men da kan det hende telefonen virker imorgen da, hvis chess har peil på hva de driver med..  

Uansett så hadde jeg tenkt å oppgradere til en dynavin spiller med android når lommeboken strekker til..

For der er det jo automatisk bluetooth med oppkobling til rattknappene,

Men poenget blir uansett ikke borte med å ha telefon inni bilen.

Er fortsatt greit at det funker som en orginaldel av bilen, syns hvertfall jeg da. 

Hvis jeg evt. går for en dynavin spiller i fremtiden så er det egentlig ganske greit å ha begge mulighetene tilgjengelig, hvis den ene feiler osv.. 

Hvis den hadde fungert hadde bilen vært i 100% riktig stand og ikke 99,5% eller hva man skal kalle det fordi tlf. ikke er aktiv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom endelig dagen der alt bare skulle virke!! :D

IMAG0673_zpse14a4cc0.jpg

Det begynte såklart med skuffelse, kortleseren foran ville ikke akseptere kortet enten den ene eller andre veien.

Så prøvde jeg bak og da fikk jeg plutselig opp ny info til min store ubeskrivelige overraskelse.

PIN-CODE EINGEBEN. 

Jada så da funka telefonen knall!

Helt til jeg skjønte at den vil jo spørre om pin kode hver gang tenninga går av.. 

Så jeg tok simkortet ut igjen, knakk det forsiktig ut, stappa det i telefonen til pappa,

(tak GUD for at han har gammel Sony mobil, som tar store simkort)

Og gikk på innstillinger, fikk rett og slett deaktivert sim kort kode. 

Så nå fungerer alt 100% knall! :)

men det var uansett BMWendrom som fikk meg til å skrive en lang mail til chess og forklare alt sammen.

Helt utrolig fikk jeg ikke lang tid etterpå, bare en kort mail tilbake om at ett nytt simkort var allerede på vei.

Jeg var sikker på at de kanskje ikke helt hadde skjønt greia, eller bare sendt ett nytt for at jeg skulle prøve det.

Uansett takk til dere alle for den gode hjelpen og spesielt BMWendrom, hadde ikke klart det uten deg og dere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså jeg visste ikke at jeg hadde kortleser bak engang før noen sa, Det kan hende du må bruke modulen bak for at det skal virke.

Og jeg leitet jo da hysterisk for å finne denne, og over DVD-navigasjons spilleren var det en kortleser ja. 

Så hvis ikke det fungerer foran så burde det fungere bak ja. Men pass på å sett kortet med chip ned, lengst fram, så sparer du tid.

Kan være kronglete å komme til men du klarer det til slutt. 

Først av alt ville jeg kanskje sjekket om du i det hele tatt har en kortleser baki der, men det regner jeg med alle som har tlf har :)

edit: Men viktigt er også at du skriver en mail til kundeservice og forklarer hendelsen..

Jeg pratet faktisk først med en mann på chess via kundeservice som ville sende kort, men etter tips her var det visst tvilling og vanlig størrelse jeg skulle ha. Så jeg gjorde det. Og tydeligvis da dette første simkortet kjører på nyere nettverk og ikke samsvarer med D-NETZ 900mhz. 

Jeg var nesten sikker på at han mannen var en selger og ville bare ha ett lite provisjonstillegg (måten han skreiv på).. så jeg bestilte ett selv.. 

Men etter dette feilet og litt fram og tilbake her, så sendte jeg ny mail og kom i kontakt med sjarmerende Tina :D som utrolig nok visste akkurat hva jeg skulle ha og derfor løste alt seg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...