Gå til innhold

Ettermontere DAB/bluetooth 10mod E61

Anbefalte innlegg

Om noen her er int i å bestille alle delene jeg trenger og å installere koble dette for meg(mot betalning for jobben å monteringen såklart) så tar jeg gjerne imot prisoverslag på dette. En combox og nye høyttalere i dørene foran, og taket bak(aftermarket) + ekstern forsterker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må koble alt på ny, så det er en litt omfattende jobb ja, og alt må bak til en evt. forsterker, så jobben er litt omfattende ja.

Svaret du fikk overrasket meg forøvrig ikke. :)

Men om jeg kjøper combox da. Den er plug and play? Ut med BT modul, inn me Combox og kode spillern så er den på plass? Så er neste steg. Hva med å kjøpe en converter fra høyttalersignaler til phonokabler også sette dit en ekstern forsterker for så og dra nye kabler fra den og til alle 4dørene + en sub baki. Vil dette fungere tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Combox er ikke helt plug & play om du leser litt over her. Kodingen til denne er litt omfattende, og i tillegg må det byttes kontakt på stikket, evt. bruke en adapter.

Uoriginalt anlegg kjenner ikke jeg til, men det er flere her inne som har montert det uten problem. Man får somregel mer for pengene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Combox er ikke helt plug & play om du leser litt over her. Kodingen til denne er litt omfattende, og i tillegg må det byttes kontakt på stikket, evt. bruke en adapter.

Uoriginalt anlegg kjenner ikke jeg til, men det er flere her inne som har montert det uten problem. Man får somregel mer for pengene også.

Men kodingen er noe en bmw forhandler kan fikse(pris?) etter att jeg har kjøpt combox og adapter. Kjøper isåfall adapterne jeg trenger så jeg ikke trenger å klippe eller gjøre om på noe baki der. Men så var det og få signal til en ekstern forsterker da.

Dette er såklart betinget att jeg får kroner av selger. Hvis ikke jeg får trumfet gjennom ett forslag så skal jeg få hevet kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, BMW-forhandler hverken kan eller vil kode combox.

nei okay. så bare du skrev att man liksågodt kunne kode den på bmw istedet for og sende den inn så da tenkte jeg att det var mulig.

da begynner jeg å miste motet her for hva jeg får gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei okay. så bare du skrev att man liksågodt kunne kode den på bmw istedet for og sende den inn så da tenkte jeg att det var mulig.

da begynner jeg å miste motet her for hva jeg får gjort.

Du får gjort masse, men det forutsetter jo at du følger tipsene som kommer. Det du savner i bilen din er ikke spesielt komplisert å få til. Enten må du lære deg å kode selv eller benytte spesialister som Bimmertech, Bimmerretrofit etc. Disse leverer totalpakke ferdig kodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjort masse, men det forutsetter jo at du følger tipsene som kommer. Det du savner i bilen din er ikke spesielt komplisert å få til. Enten må du lære deg å kode selv eller benytte spesialister som Bimmertech, Bimmerretrofit etc. Disse leverer totalpakke ferdig kodet.

Jeg skjønner.

Hva trenger jeg av det her for og få en combox ferdig kodet da? Dette skal jeg såklart få selger til og betale.

Postet bilde

Så er man ferdig med den delen. Da gjenstår oppgradering av høyttalere. Jeg har sirklet meg inn på BSW sine høyttalere fra bavsound.com siden disse passer rett i frontdører + taket bak. Da står jeg kun igjen med å få koblet til en forsterker som kan dra dette? Der stokker det seg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send de en mail og forklar hva du skal ha ettermontert. Hva du skal ha beror litt på utstyrsnivået og slikt i bilen din. Det kan være verdt å nevnte at brukeren RS4 her inne har hatt problemer med Bimmerretrofit i forhold til ettermontering av CIC, så sånn sett ville jeg nok kikket litt mer hos Bimmer-tech. Send SweetBMW en PM vedr. stereoanlegget. Han har som sagt montert 677 i sin E60 med basic anlegg. Mulig han kan komme med tips, idèer eller i beste fall bistå med montering.

http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-e60-e61-2003-2010/connecteddrive-retrofits/combox-media-pnp-retrofit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send de en mail og forklar hva du skal ha ettermontert. Hva du skal ha beror litt på utstyrsnivået og slikt i bilen din. Det kan være verdt å nevnte at brukeren RS4 her inne har hatt problemer med Bimmerretrofit i forhold til ettermontering av CIC, så sånn sett ville jeg nok kikket litt mer hos Bimmer-tech. Send SweetBMW en PM vedr. stereoanlegget. Han har som sagt montert 677 i sin E60 med basic anlegg. Mulig han kan komme med tips, idèer eller i beste fall bistå med montering.

http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-e60-e61-2003-2010/connecteddrive-retrofits/combox-media-pnp-retrofit

okay. tusen takk for alle svar. problemet blir bare ossen jeg skal legge det fram for selger, for regner med han vil kun oppgradere orginalt med kvittering :/ får prøve og komme til enighet med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sendt mail til bimmertech nå med alt dem trenger å vite og ba om ett pristilbud på ett komplett plug&play combox av dem.

har sendt pm til SweetBMW også så kanskje jeg kan få noen tips av han.

Ellers så handler jeg BSW sitt uppgrade kit og bytter ut de 4 mellomtonene som sitter i bilen + att jeg setter inn tweeter i tilleg. handler også en forsterker noe ala det her http://www.audiocom.no/Bilstereo/Forsterkere/4-kanaler/Alpine/Alpine-PDX-F4-forsterker--4x100W-Klasse-D--h%C3%B8ypass-lavpass-filter-2002347-p0000007044 som jeg kan koble eksisterende høyttalerkabler rett innpå og dra nye kabler ut og til høyttalere. vil bli vesentlig bedre idag, selv om jeg ikke helt når opp til mye annet.

ps: Sitter det en forsterker noe sted som drar subbene under sete? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Sub på basisanlegg drives direkte av spiller. Har svart på pm din :)

Takk for svar SweetBMW

Har fått nytt svar fra selger idag som lyder som følgende

Hei. Da har jeg snakket med Oslo Bilstereo som er flinke folk og som gjør mange jobber for bilimportører og forhandlere. Det de forteller er at å oppgradere lyden foran i bilen din (de mener det ikke er noen vits i å ta hensyn til baksetepassasjerer siden du stort sett kjører alene), så er en oppgradering av frontsettet noe kundene hans er fornøyde med. Da får du nye bassere under setene, firekanalsforsterker der to går til basserne og to til de andre i frontsettet. Dette tar en dag å få utført. Prisen for herligheten er 14 000,- jeg tilbyr deg å dekke 7 000,- av jobben. Velger du en dyrere løsning så dekker jeg fortsatt 7 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...