Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E39 med M57D30 (193hk) med automat. I helgen nå lånte jeg bort den til en kompis, som kan fortelle meg at den ikke går som den skal. Jeg har stusset litt på det selv, men har ikke noe sammenligningsgrunnlag så jeg har bare godtatt det.

Den lader ganske sent, har ikke skikkelig skyv før rundt 3000 (litt over kansje)

Jeg har søkt og lest litt, men finner ikke noe om det, er det noen som vet om det er noe standardfeil på disse?

Har lest meg fram til at massemåler ikke er så uvanlig, samt at det er VNT turbo på denne, og at wastegateaktuatoren på denne kansje ikke fungerer som den skal. Er det noen som har hatt disse feilene som kan fortelle meg symptomene? Er det noe jeg kan finne ut ved diagnose?

Skrevet

Railtrykk er greit ser det ut som. Maf ser ut som er i laveste laget, men det ser ut som det er stor mangel på ladetrykk. Kan være derfor maf er lav?

Det står "specified" og "actual" ved verdiene i DIS, da er vel specified det trykket det skal være ved normal motor? Isåfall skal den lade ca 1.2 på max, mens min lader ca 0,7 - 0,8 på max og det kommer ikke før rundt 3000rpm.

Noen som har noen ideer?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Skrevet

Vet det har vært nevnt at den svarte vacum beholderen som sitter på turbo kan bli full av dritt, og dette kan føre til seint/brått ladetrykk.

Min er veldig brå på trykket når den er kald, om jeg så vidt holder gass og når et vist turtall skyter den fart og jeg må lette gassen litt.

Men etter et par hundre meter er alt flott. :)

Har du kjørt test på LMM med DIS? Der kan du finne ut om den måler rett. Ligger under Test scheduel eller noe slikt. :)

Skrevet

trykkfølern i innsuget på min har kødda ett par ganger tidligere, men da har ikke bilen oppført seg helt sånn.. når den sensoren blir sota igjen er det som om jeg plutselig mister alt ladetrykk, da er det bare å ta ut sensoren og rense.. (sitter i bakkant av innsuget, trangt, men får den ut).

Hvis den ikke går dårligere ved å dra ut kontakten på lmm så er det sannsynligvis den? hvis du er usikker på om det er den lissom?

Skrevet

Høres vel ikke heelt fjernt ut alpejohn :)

Skal sjekke vakuumslanger og se om jeg finner lmm test imorgen :) vil jeg ikke bare få en feilkode om lmm er utplugget?

Tusen takk for tips !

Skrevet

Ville sjekket slanger også ja, jeg bytta den som går fra under innsuget og over toppdekselet og ned til turbo. Den var råtten!

Skrevet

emyja7yp.jpg

Fant feilen! :D skikkelig dårlig bilde, men det er en sprekk i vakumslangen inn til den svarte boksen ved turboen. Den har derfor ramlet av, ser ut som den har blitt kortet inn tidligere.

10 poeng til trf-racing :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...