Gå til innhold

Min E91 LCI M-Sport ..LeMans.. (3SDM l H&R ++)


Ryeng1
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, med valsing og litt justering av camber så er det null problem. :)

 

Ja, altså alt går! Kjørte selv med 10x20" ET -3 på E60 LCI'en min. Tok noen timer i garasjen og kostet skjorta, men det gikk fint.. :)

Men denne bilen skal brukes som bruksbil, så noe justerbare camberstag etc skal ikke monteres. Det blir H&R justerbart så lavt som er mulig, og kanskje valsing bak om det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av felgene jeg vurderer..

 

3SDM 0.06 (19" - 8.5" & 10")

 

post-45132-0-65278700-1393335827_thumb.j

 

Rotiform NUE (19" - 8.5" & 9.5")

 

post-45132-0-31652000-1393335825_thumb.j

 

Avantgarde F130 (19")

 

post-45132-0-80405400-1393335824_thumb.j

 

Avantgarde F120 (19")

 

post-45132-0-54082400-1393335826_thumb.j

 

 

Har ikke funnet noe eksakt pris på Avantgarde F felgene enda, så for alt jeg vet koster disse 4 ganger så mye som budsjettet jeg har satt av ^^..

post-45132-0-91902900-1393335825_thumb.j

post-45132-0-60553300-1393335828_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for 3SDM 0.06, de tror jeg passer bra på E9x.

 

3-delte er nok i 30-40k-klassen.

 

3SDM felgene som absolutt frister mest. Fått en ålreit pris fra de også, så jeg må bare få unna X5 hjula før jeg får bestilt.

Du er sikker på at de kantfelgene er 3-delte og ikke bare "replica bolter"..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør du sannelig godt. Etter litt søking ser det ut som at de lager monoblock, 2-piece og 3-piece. Men de to sistnevnte blir jo laget skreddersydd etter ønske, så da blir det ikke billig uansett. Du får sende de en mail og høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør du sannelig godt. Etter litt søking ser det ut som at de lager monoblock, 2-piece og 3-piece. Men de to sistnevnte blir jo laget skreddersydd etter ønske, så da blir det ikke billig uansett. Du får sende de en mail og høre. :)

 

Kom litt tilfeldig over de idag tidlig, men finner ikke så mye info og pris på de så har lagt dem litt til sides :)

 

Men har fått en god pris på 0.06 felgene fra England, og funnet en forhandler i Sverige som selger de til nesten samme prisen så driver å prater litt med dem nå så får vi se hva vi havner på :) Butikken i Sverige ligger 5 1/2 time unna meg, så blir isåfall en dagstur om jeg henter de der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bil du har :) 

 

Jeg får ikke xenon i grøft til å fungere noe særlig på min e91lci. Gudene vet hvorfor.. Prøvd 3 forskjellige sett men det fungerer fint første gangen man tar de på å etter det er det kun 1 som funker og det andre kommer å går ettersom man prøver å ta grøftelysene på. Lurer på hvordan du har fått dette til å virke ? Gjerne send meg melding med tips eller hvordan jeg skal gjøre det for å ikke bruke din tråd til dette :) takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bil du har :)

 

Jeg får ikke xenon i grøft til å fungere noe særlig på min e91lci. Gudene vet hvorfor.. Prøvd 3 forskjellige sett men det fungerer fint første gangen man tar de på å etter det er det kun 1 som funker og det andre kommer å går ettersom man prøver å ta grøftelysene på. Lurer på hvordan du har fått dette til å virke ? Gjerne send meg melding med tips eller hvordan jeg skal gjøre det for å ikke bruke din tråd til dette :) takk.

 

Hyggelig å høre :)

 

Du MÅ ha canbus ballastere på nyere biler med Xenon lykter orginalt. Disse har en egen styreenhen som er veldig vrang på ettermontering av xenon uten canbus. I korte drag - canbus ballastere avgir den manglende watt styrken som er orginalt på halogenpærer (55 watt) kontra xenonpærer (35 watt). kjører du xenonkit uten canbus vil du få feilmelding, og mest sannsynlig flimring i lys eller kutting/kun ene siden som fungerer etter kort tid. De fleste kit fungerer fint framtil du starter bilen. DA er det disko foran der :)

 

Så skal du kjøre med xenon i grøftelys så må du bestille kit med canbus. Disse koster noe mer, men da har du iallefall lys som fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre :)

 

Du MÅ ha canbus ballastere på nyere biler med Xenon lykter orginalt. Disse har en egen styreenhen som er veldig vrang på ettermontering av xenon uten canbus. I korte drag - canbus ballastere avgir den manglende watt styrken som er orginalt på halogenpærer (55 watt) kontra xenonpærer (35 watt). kjører du xenonkit uten canbus vil du få feilmelding, og mest sannsynlig flimring i lys eller kutting/kun ene siden som fungerer etter kort tid. De fleste kit fungerer fint framtil du starter bilen. DA er det disko foran der :)

 

Så skal du kjøre med xenon i grøftelys så må du bestille kit med canbus. Disse koster noe mer, men da har du iallefall lys som fungerer :)

 

Mener jeg har prøvd 1 sett med xenon m/canbus , men skal sjekke hva det het imorgen , har det liggende i bilen enda.. men jeg mener å huske det var samme ballasterene som de uten , så kan være noe billig sjit det der. Har du link til akkurat samme som du har eller kan skaffe samme ?

 

EDIT: Har du bilde av din med X5 hjula på ? Litt int i de muligens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har prøvd 1 sett med xenon m/canbus , men skal sjekke hva det het imorgen , har det liggende i bilen enda.. men jeg mener å huske det var samme ballasterene som de uten , så kan være noe billig sjit det der. Har du link til akkurat samme som du har eller kan skaffe samme ?

 

Det finnes flere forskjellige typer canbus ballastere på markedet. Har testet 3 forskjellige, hvor 2 av dem fungerte fint på nyere VW/Audi og BMW (som er de vrangeste). Men ene kittet sluttet å fungere etter noen måneder, så har etter det kun brukt én type canbus ballast.

 

Jeg skaffer disse, om det skulle være aktuelt for deg? Sender faktisk ny bestilling nå på torsdag om du vil være med på denne bestililngen? Disse leveres også med 1 års garanti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nye felger bestilt fra statene! Satse på at årets oppsett blir greit :)

 

Det ble da tilslutt 3SDM 0.06 felgene i 19" med dimensjon: 8.5" ET 35 foran og 10" bak i ET 40. Ankommer neste fredag, og må si jeg er ganske spent på å få sett dem da jeg faktisk aldri har sett disse "live".

 

post-45132-0-52549500-1393541710_thumb.j

 

post-45132-0-63265400-1393541742_thumb.j

 

post-45132-0-61471900-1393541756_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...