Gå til innhold

Hjelp med angrerett på privat bilkjøp.

bimmersdruged
 Share

Anbefalte innlegg

Det er bare sånn det er. De som er mest aktive her på forumet og de som deltar i slike tråder er ganske oppgående og ærlige folk. Så når du starter tråden med at du har blitt svindlet og alt det. Men egentlig så har du ikke det, så kan du tenke deg hvordan folk reagerer etter å ha gitt deg tips og råd, alle som stod på din side og stemplet selger som en idiot. Da har alle de deltatte forum medlemmene på tråden fullt rett til å til å bli sinte og irriterte over hvordan du har vendt saken i din favør. Når sannheten var noe helt annet.

Jeg mente fra starten av at det luktet svidd av hele historien over tråden, og jeg hadde rett. En bilselger tar aldri feil i slike saker, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare sånn det er. De som er mest aktive her på forumet og de som deltar i slike tråder er ganske oppgående og ærlige folk. Så når du starter tråden med at du har blitt svindlet og alt det. Men egentlig så har du ikke det, så kan du tenke deg hvordan folk reagerer etter å ha gitt deg tips og råd, alle som stod på din side og stemplet selger som en idiot. Da har alle de deltatte forum medlemmene på tråden fullt rett til å til å bli sinte og irriterte over hvordan du har vendt saken i din favør. Når sannheten var noe helt annet.

Jeg mente fra starten av at det luktet svidd av hele historien over tråden, og jeg hadde rett. En bilselger tar aldri feil i slike saker, hehe :)

Ja, sånn sett forstår jeg det :P

Men da er dette ordnet opp, og tror jeg burde ha samvitigheten ren nå? :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i alle fall ryddet opp i det, og innrømmet at du dreit deg ut. Så sånn sett så holder det for meg. Ikke at jeg har noen rett til å dømme deg på noen måte.. Men du kan iallfall ha strak rygg på forumet nå. Du fikk en hard start som ny medlem på bimmers forumet, hehe ;) Er ikke alle som er så heldige gitt,hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i sak selv mot kjøper og tapt, tror du har en grei sak, men hvis selger klarer å bevise at du var klar over hvordan motor det var i bilen så blir du å tape.

Han burde gitt deg informasjon, men du burde ha vært sikker på at bilen du kjøpte ikke var noe du ikke burde kjøpt. 

Personlig syns jeg det er for sent å komme å si at du ikke vil ha bilen etter du har vært å sett på den, prøvekjørt den OG bladd ut penger for den.
Når du har gått så langt at du har kjøpt bilen, ja da nytter det ikke å komme grinende tilbake. 

Men i dette landet så nytter jo det :) ta det videre til forbrukerrådet så hører du hva de sier :) Men advarer deg, en sånn her sak kan pågå i 1 år. min sak pågikk i 8 måneder før en avslutning kom. Da hadde saken vært gjennom forbrukerrådet og forbrukertvistutvalget

Edit: Dette skrev jeg før jeg leste kommentarene her inne. Forstår det slik at du var klar over at bilen hadde gått gjennom et motorskift, og da har du ingenting du skulle sagt i denne saken. Selger vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Jeg vil veldig gjerne takke alle som har vært med på å få denne diskusjonen på rett kjør!

Jeg fikk ett "helvette" med, ikke topic starter, men moren som ringte meg ned og hylte å skrek i telefonen.

Jeg har vært 100% ærlig når jeg solgte bilen, at dette var en motor som kom fra en e34 og med e38 hjerne (selv om det ikke har noe betydning) har jeg aldri vært klar over siden motoren fulgte med når jeg kjøpte bilen for 2 - 3 år siden og er helt identisk!

Bare for å klarne opp i påstanden hans om at jeg hadde brukt den overhalte motoren selv??

Bilen som står utenfor er en E34 M50B20 (2 liter 24 ventiler for kunnskapsblinde) som jeg låner av en kompis av meg til E34 Turboen er ferdig :-)

Hvis folk vil sjekke så har bilen reg nr VF33355/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tråd  :love:

funny-pictures-bird-cat-cage-Epic-Fail.j

Jeg fikk ett "helvette" med, ikke topic starter, men moren som ringte meg ned og hylte å skrek i telefonen.

Selger man bil til uviten ungdom så får man ofte med en mor på krigsstien. Rød knapp. Trykk. 

Ellers ønsker jeg trådstarter til lykke videre og håper han lærer fra dette og går inn i framtiden som en bedre menneske og lærer at å dytte sine problemer videre på andre aldri er noe god ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg selvsagt at slike modifikasjoner skal opplyses om til det fulle i en eventuell kontrakt, men forstår ikke helt problemet med å bare bruke bilen dersom ting fungerer og man ikke opplever vesentlige mangler i forhold til om motoren var orginal. Det virker nesten som en prinsippsak for din del. Bilen ser ut som en eldre bruksbil og bør vel tutes og kjøres med der etter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...