gica Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Hei, Er nå slikt at jeg er i gang med å bestille noen deler til bilen. Det er snakk om foringer, bremsedeler osv osv. Men jeg klarer ikke å svelge prisene BMW skal ha på originaldelene. Ser at andre deler fra andre merker med samme spesifikasjon koster under 1/3 i forhold til original deler. Da deler fra produsenter som f.eks meyle, Brembo osv osv. Dette er en kombinasjon av ebay priser og koed. GS er dyrt på alt, uoriginalt også. Hva mener dere? Har dere noen erfaringer dere har lyst til å dele mtp på billig kontra originalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Med noen få unntak så er billige "originale" (uoriginale) deler svært underlegne de originale delene. Spesielt bremser, da bmw har lagt litt krutt i å ha svært god bremseeffekt selv på kalde bremser (baksiden er støving). Og hvem har ikke prøvd febi understellsdeler, strammehjul osv? En real plage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Har veldig bra erfaring med meyle HD, De ligner originaldeler på steroider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Jeg vil av erfaring si at originaldeler nesten alltid er å foretrekke, har erfart at uoriginale deler noen gang ikke virker i det hele tatt (bl.annet sensorer). Problemet her hjemme er at originaldeler er kraftig overpriset i forhold til f.eks Tyskland, og dette gjelder ikke bare BMW men i minst like stor grad Mercedes, og sikkert andre merker også. Jeg handler deler fra Tyskland når det er snakk om større mengder og jeg har god tid. Kan anbefale disse: http://www.genuine-parts.de/ Det er helt sikkert andre steder å handle også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Kommer veldig ann på hva du handler.ZF deler (som er det GS som regel selger som uorginalt) er samme som bmw orginale, bare uten merket.ZF gruppen (sachs, boge etc) er stor oem leverandør for bmw (70% av produksjonen er bmw deler) og leverer samme kvaliteten ved uorginale deler som de du får i bmw innpakning. men febi som nevnt over her, er BILLIGE deler og hadde styrt unna. der kan det være dårlig passform på støp osv. Siden du nevner bremser her, så ATE, Brembo, meyle, TRW er gode deler, også OEM leverandører på mye. Zimmermann oem skivene skal vist være bra, vet Arne Gulbransen bruker mye av disse, men sport skivene deres er søppel. Alle jeg har snakket med har samme erfaringa som meg, gir klart dårligere pedal enn f.eks EBC turbo groove, spessielt etter en stund, og får lett kast (mine hadde kast 4 forskjellige ganger på 1 år. ble rette igjen også ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy520iA Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Sjekk Pelican-parts.com. Disse har gode priser og rask levering:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Kjøper originale og uoriginale deler fra koed, men går da for originale leverandører som Bosh og Hella f.eks. Febi unngår jeg etter en dårlig erfaring med bremse deler. GS har blitt dyrere på flere deler jeg har sjekket enn det min lokale BMW fohandler er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Støtter de andre innleggene her, hatt mest dårlige erfaringer med Febi da spesielt foringer/bærekuler. Meyle HD har fungert bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Sjekk også car-parts24.com, handla mye der. Kjempe fornøyd. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå