Gå til innhold

Hvor i skogen er fjernlysassistenten min? 2014 F31

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk riktignok bilen igår så har ikke fått prøvd den på en skikkelig god landevei i mørket.

Men tok den en svipptur på en liten vei oppi her og det eneste den gjør er å blende ned!

Denne veien har jeg tatt med et par andre biler under prøvekjøring og det har fungert.

Fjernlysassistenten er aktivert, de adaptive lysene fungerer utmerket. Men den adaptive assistenten som kun blender på motgående kjøretøy ser ut til å glimre med fraværet. Den blender ned som om jeg skulle gjort det selv.

Nå er jeg rett og slett skuffet :(

Skrevet

Du er ikke den eneste som er skuffet over fjernlysassistenten. På F01´en fungerer den etter mitt syn som en bøtte med møkk. Er jeg heldig får jeg se et lite glimt av den under en lang kjøretur og i de tilfellene hvor den ønsker å glimte til foregår det på en vei som er opplyst.

Skrevet

Veldig gode lys på bilen ellers, det skal den ha :)

Også lest om andre som har god erfaring med denne dynamiske lysassistenten, også sett video på nettet som viser at det faktisk funker.

VW sin lysassistent funker jo faktisk, dog en del dårligere lys, men VW bedre enn BMW da gitt, det henger liksom ikke sammen!

Skrevet

Skulle tro det var fler her inne med samme bil og lysassistent som har fått prøvd den ut skikkelig en stund?

Skrevet

Har egentlig ikke så mye å klage på min e61, dog så setter den ikke på fjernlyset like fort som jeg ville gjort, men den blender ned ekstremt kjapt.

Skrevet

Har egentlig ikke så mye å klage på min e61, dog så setter den ikke på fjernlyset like fort som jeg ville gjort, men den blender ned ekstremt kjapt.

Samme på min e61.. Reagerer litt for mye på refleks/skilt langs veien, ellers OK..

Skrevet

Samme på min e61.. Reagerer litt for mye på refleks/skilt langs veien, ellers OK..

Samme, den er litt treg og få på fjernlys igjen, men blender ned kjapt når det kommer møtende biler. Reagerer litt for hardt på skilt som lyses opp men. Skulle gjerne den typen som er på nyere 7serien om dette er på F31 også, den som lager "tunneller" :)

Skrevet

fjernlysassistenten er genial på svingete landevei i grisegrente strøk. Slår seg av så fort man treffer eit hus/lyktestolpe med lys... Er vel ikkje heilt stabil nei...

Skrevet

F31 har samme lysteknologien som 7-serien, og forøvrig 5-serie.

Det må ha vært forholdende igår som gjorde at den blendet helt ned. Tok en lengre kjøretur ikveld og den lager tunneller når jeg tar igjen biler, og kommer det bil imot så venter den til tunnellen ikke er stor nok og slår da ned venstre fjernlys akkurat i det bilen passerer. Ved svinger når bilen foran f.eks. kommer til høyre for lys søyla så slår den ned høye fjernlys, kjapp på igjen med fjernlys i de fleste tilfeller. Reagerte ikke på motlys fra veiskilt. Litt kilen er den, og blender ned når man kommer til gatelys. Ellers så virker den etter min oppfatning veldig bra etter forholdene, drivende snøvær i kveld. Men veeeldig uvant ;) Egner seg aller best på mørke landeveier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...