Super1 Skrevet Mars 3, 2014 Skrevet Mars 3, 2014 Hvordan kan man bytte opprinnelig manuel klimakontroller med 3 kjedelige vribrytere for temperatur slik som på bildet, til automatisk klima? Er det bare å plugge inn den automatiske der den gamle satt? Finnes det to typer av klimakontroll?altså den nye typen, ikke med 3 vribrytere. Bildet av gamle typen og de to nye. Hva er forskjell på de to nye som er litt forskjellig? Noen som har erfaring med disse?
Reef89 Skrevet Mars 4, 2014 Skrevet Mars 4, 2014 Finnes flere tråder om dette. Husk å søk først, men nei det passer ikke. kontaktene er annerledes på automatisk og det er endel ting som må endres på.
Super1 Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Skrevet Mars 4, 2014 Jeg fant bare 1 tråd som var veldig gammel og det stø litt forskjellig der Hvilken ting er det som må endres ?
Otis Skrevet Mars 4, 2014 Skrevet Mars 4, 2014 https://www.google.no/search?q=e46+manual+to+auto+climate&oq=e46+manual+clim&aqs=chrome.2.69i57j0l5.9655j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8
Super1 Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Skrevet Mars 4, 2014 Virker som om det ikke er bare bare Er det noen her som har gjort dette? Og hvilken andre deler trengs det for å få det til å funke ?
Teigland Skrevet Mars 4, 2014 Skrevet Mars 4, 2014 noe sier meg at du mangler en del temp sensorer, muligens noen spjeld også, så godt mulig du trenger store deler av luftføringene, samt selve varmeapparatet. Og fordelen nesten er mest kosmetisk, auto klima er ikke noe sånn natt og dag forskjell
Albino Skrevet Mars 4, 2014 Skrevet Mars 4, 2014 Koed selger ettermonteringssett! koed,delenummer: www9716 Spør du meg så er det virkelig natt og dag med auto/manuell klima!
Super1 Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Skrevet Mars 4, 2014 Jeg så det, men trenger jeg da kun det settet som koed selger? er det bare å montere inn den i bilen og kode fra bmw? eller trenger jeg andre sensor/spjeld? Det er faktisk dag og natt forskjell hehe
awt Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 kontaktene er annerledes på automatisk og det er endel ting som må endres på.Kontaktene er like, noe som har medført at folk har bare byttet over uten å gjøre noe mer. Dette resulterer i et klimaanlegg som fungerer langt fra slik det skal.Dette har bl.a. blitt gjort i M3-ombygninger har jeg sett.
Super1 Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Skrevet Mars 5, 2014 Hva mer er det som må gjøres etter å ha byttet over panelet bare?
HansErik Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 Så vidt jeg vet inneholder ettermonteringssettet tre ekstra servoer for styring av spjeld. Mener at de kommer i tillegg til dem som allerede er der. Det følger også med plastikkbrakett og deler for montering av de nye servoene, samt ny kabling. AUC-sensor for automatisk omlufting følger også med, denne monteres oppå plastholderen for kjølevifta. Det skal være plass til denne selv om du ikke har autoklima fra før. I tillegg til ettermonteringssettet må du også skaffe selve betjeningspanelet. Mye mulig det også må kodes inn i bilen for å virke ordentlig. Til forskjell fra hvis man har autoklima originalt, er det ingen solsensor med i ettermonteringssettet. Montering av denne ble ansett som for tidkrevende i forhold til nytten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå