Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, var bare to raske eksempler jeg fant på sølv bil.. Men ja enig, ser på en annen måte tøft ut med moderat senk og litt gummi på hjula :) Synes også det var kult med sorte hjul når nederste del på bilen er sort, selv om jeg selvfølgelig liker best at det er lakkert helt ned med faceliftskjørter.

 

Haha, den rusten trenger man jo ikke fokusere på, men ja sorte ruter og deg bak rattet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var til salgs her på forumet..selger ble litt overrasket over hvor fort han fikk solgt den.. hadde visst aldri solgt noe på bimmers så fort...

 

Ja skal sote litt...biltema soting på lykter.. men..har jo klarglass baklykter..kanskje dumt å sote dem...? Men vi får se hva det blir til..skal bort og hente bilen senere ikveld.. blir å pusse kanalene og lakke de sorte og la den stå innendørs idag så kanalene tørker..spraye med vanlig sort silkematt lakk fra biltema, og to lag klarlakk.. Er ikke helt lett å flekk lakkere sølvfarga biler..føler det er mer vanskelig enn andre farger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var til salgs her på forumet..selger ble litt overrasket over hvor fort han fikk solgt den.. hadde visst aldri solgt noe på bimmers så fort...

 

Ja skal sote litt...biltema soting på lykter.. men..har jo klarglass baklykter..kanskje dumt å sote dem...? Men vi får se hva det blir til..skal bort og hente bilen senere ikveld.. blir å pusse kanalene og lakke de sorte og la den stå innendørs idag så kanalene tørker..spraye med vanlig sort silkematt lakk fra biltema, og to lag klarlakk.. Er ikke helt lett å flekk lakkere sølvfarga biler..føler det er mer vanskelig enn andre farger...

Hehe, samme i min situasjon :P Mener å huske han fikk solgt etter et par uker, haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know...ble rett og slett satt ut over hvor elendig den var iforhold til når jeg hadde den...Menmen... Hadde jo "benzeline" skilt til henne... det har ligget i stua siden jeg solgte bilen... endelig kan jeg flytte det ned i boden min...

 

Lage plass til Benzeline II skilt?  :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benzeline 2 kommer... men ingen kan ta fra meg plassen i hjertet til Benzeline... hun var spesiell..skulle aldri ha solgt henne.. Noen ganger betyr ikke penger så mye...og det er rart hvordan par kilo med metall kan påvirke deg... Husker fremdeles en hendelse..Stod i oslo sentrum sammen med par kompiser med mercer..De hadde nyeste (på den tiden) CLS og E klasse coupe.. Men likevel var det min lille petroleumsgrønne merce som fikk oppmerksomhet og tomler opp..Folk kom bort og pratet og tok bilder.. Er flere turister i Oslo som har kommet bort og spurt om å ta bilder av bilen mens den har stått på karl johan.. Jeg har som oftest feilparkert den, stått oppå fortau og midt på p-forbudt plasser...men p-vaktene bare smilte..tok bilde med mobilen sin og sa med ett smil "fjern den før noen andre ser at jeg ikke ga deg bot"...

 

Menmen... nok mimring...får skaffe meg en ny veteranbil som jeg kan skape minner med.. med meg, Linda og Inaya <3

 

______________________________________________________

 

 

Over til dagens strabaser... Ved henting av E38 så starta den faen meg ikke..joda...tom for bensin og lite strøm.. Hente bensin og koble til startkabler..pumpe par ganger på gassen..så fyra den lille v8ern og humra fornøyd med litt ny bensin...Dura hjem... og guess what...jeg koste meg... følte meg hjemme...følte meg litt...rikere... Følte meg litt ung og slank igjen! Kunne dette vært bilen jeg har leita etter? Bruksbilen som robber lommeboka mi, men gir meg økt selvtillit?

 

Den gang ei..vel hjemme i garasjen, etter en myk, stille og komfortabel tur, så gikk jeg litt grundigere inn og sjekket bilen (sørget for å ikke bli skitten seff!)... Bilen har mye rust..mer enn jeg egentlig vil hanskes med... hull i bakre del av kanaler samt en god del overflate rust.. Forrige eier har visst ikke brydd seg nevneverdig om å vedlikeholde en slik kontinental  krysser... Oppdaget også at bilen var litt...skeiv... konstaterte at bakre fjær på passasjersiden var knekt... jaja...er ikke så dyrt å slenge på senkesett på denne... Men.. med manglende abs-sensor, rust, knekt fjær og at det er blått interiør gjør at jeg faktisk kommer til å selge denne ganske kjapt..kan ikke tape no penger på denne heller... Men den blir brukt ut neste uke da E klassen skal på helfoliering (med en ganske vulgær farge...)... Etter det er det å legge den ut på finn for 29k ink årsavgift..Regner med å selge den for 25 as is, no guarantee or refund :)

 

Bilen ser dog best ut i mørket...spesielt interiøret... Men alle knapper funker, alle funksjoner er som de skal, varmeapparatet fungerer knallbra, ingen pixel-feil i interiøret... Men den trenger en ordentlig vask innvendig... utvendig tror jeg ikke det er så farlig...den er stygg... Eneste jeg SKAL få til er å lakke kanalene sorte..gir et bedre helhetsinntrykk av rustflaket...

 

post-42422-0-88177000-1396742108_thumb.j

post-42422-0-96120500-1396742109_thumb.j

post-42422-0-12140600-1396742111_thumb.j

post-42422-0-48992600-1396742112_thumb.j

post-42422-0-54893000-1396742113_thumb.j

post-42422-0-62882200-1396742114_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuer er meg...en venninne sa til meg for noen år siden... "hver gang jeg ser en stor bmw så tenker jeg på deg..du har jo alltid sjuer"... flere kompiser sier at jeg MÅ skaffe meg stor bil igjen.. jeg kler store biler.. E klassen er lissom ikke stor luxusbil... blæ... ikke bra..Men denne e38en må nok selges.. Om noen er keen på den her inne på forumet så kan dere få en ganske ålreit pris på pm... (under 25 ja!)

 

Jeg skal iallefall jobbe og spare så jeg har  råd til drømmen om en Maserati <3

 

og baklykter ja...du må betale dyrt for dem..haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, virker ikke som denne bilen er så ille at den ikke er verdt 25k... :P Du burde absolutt få deg en skikkelig sjuer, selg denne og kjøp den sorte som ligger ute til 40k, ny bakfanger på den + litt småfiks så har du virkelig en grom sjuer i mellomtiden til du får deg Maserati :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skriver jeg før jeg har lest om dagens strabaser med E38'en, vil bare si at jeg gleder meg! :D Våre bileventyr er litt som hotell i særklasse, Wicky. Mer sitcom enn noe annet :lol:

 

 

 

Oog, det skuffet ikke! Er du en sånn en som ikke går over biler før kjøp? Jeg har i årevis slitt med "prøvekjøreprateskitmedselgergiframegpenger" greia. Tror jeg skal opprette en støtteforening for andre i samme sønderskutte båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skriver jeg før jeg har lest om dagens strabaser med E38'en, vil bare si at jeg gleder meg! :D Våre bileventyr er litt som hotell i særklasse, Wicky. Mer sitcom enn noe annet :lol:

 

 

Hadde enda sitcom betalt seg i form av store avkastninger...hittil har det bare vært en mengde likes, moderate mengder kommentarer og en enorm pågang med "haha hoho hehe" kommentarer.. Sjuern kunne vært ett hotell med klasse..dessverre ble den klassen litt for sær for min smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kebab + mine i innbytte? :D

 

Ja, du + maserati hadde vært konge :D fix it!

 

 

hehe vi ser an :P

 

Jeg har lyst på maserati...eller RR Sport...Men... foreløpig så er det ingen grunn til å bytte ut E klassen kun fordi jeg skal ha meg ny bil..hadde den vært råtten og ubrukelig hadde jeg nok kvitta meg med den og kjøpt meg en ny bil... men vi får se... jeg sa jo sist jeg hadde E38 at jeg skulle kjøpe E65 om  2-3 år... gikk 1mnd så hadde jeg signert kontrakt på en E65...

 

 

Jeg må slutte med impulskjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, virker ikke som denne bilen er så ille at den ikke er verdt 25k... :P Du burde absolutt få deg en skikkelig sjuer, selg denne og kjøp den sorte som ligger ute til 40k, ny bakfanger på den + litt småfiks så har du virkelig en grom sjuer i mellomtiden til du får deg Maserati :)

 

 

Nei 25 skal jeg nok klare å få for den med tanke på at årsavgifta er betalt og den er eu ok til 1 august.. har v8 og ok med utstyr..så får heller neste eier sveise litt med tanke på at han får den såpass billig :)

 

Nei etter salg av denne blir det å konsentrere seg om å skaffe seg en veteranmerce.. (den sorte hadde jeg ikke betalt mer enn 30 for...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...