Kattlikzm Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 Heisann! Tok en grundig vask istad (håndvask selvfølgelig). Etter tørkingen av bilen lå jeg merke til at lakken på frontfangeren hadde flasset av !!! Frontfangeren ble lakkert svart av en bekjent av onkelen min, de skulle tydeligvis være kjempe flinke... men hva faen er dette for no :/ ? På områdene hvor lakken har flasset av er plastikken så vidt hvit. Kan dette tyde på dårlig grunning arbeid? Noen som vet hva årsaken kan ha vært? Kan det være at fangeren ikke ble grunnet ordentlig?Pleier aldri å ha høytrykkspyleren helt inntil lakken, så det kan umulig være årsaken. Jeg har heller ikke brukt bilen no særlig siden lakkeringen ble gjort (for omtrent 1 mnd siden, fangeren ble montert for 1 uke siden). Har heller ikke kjørt på grusete vei, eller i rompa på bilen foran. Edit: Noen her som kan fortelle meg hva de riktige stegene for å lakkere fangeren er? har en mistanke om at dem har kjørt på med 2 alt for tynne lag her med vanlig lakk. Dem mente å ha lagt på plast grunning, men hvorfor flasser lakken av da?
Thundercoil Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 Kan være mangel på grunning, feil grunning, vanlig lakk (uten lakkmykner (for fleksible deler)), ikke slipt (skikkelig) slik at grunning/base/klar ikke får feste osv. Kan også skje med høyttrykksspyler med varmt vann (på plast som varmes opp og mykner), evt vanlig høyttrykksspyler på plast som har stått i solsteiken. Nå har du håndvasket da, men nevner det alikevel Dårlig arbeid eller dårlige/feile materialer. Steinsprut, rust og skraper kan gi samme feil og da kan man ikke skylde på lakkerer, hvert fall. Og nei, sier ikke at plast ruster! Hehe
Kattlikzm Skrevet Mars 9, 2014 Forfatter Skrevet Mars 9, 2014 fuck my life sier jeg bare. Føler at slike ting skjer bare med meg Fangeren er splitter ny (mtech2 - siste gang jeg kjøper uoriginal fanger hehe ). Lakkeringen ble gjort hos "Autolakk AS" på Alnabru, Oslo. Anlegget så proft ut, og dem hadde enormt mange biler der, både nye og gamle. Men stoler allikevel ikke på dem. Får ta en samtale med onkel imorgen, og be han snakke med sjefen. Når det gjelder høytrykksspyler med varmt vann tror jeg neppe det kan være årsaken (anlegget jeg bruker spyler kaldt vann ). Har vasket bilen flere ganger på Statoil m varmt vann, og har aldri opplevd at lakk flasser. Kan knipse et bilde av fangeren imorgen. Tror dem har vært sparsomme, og droppet grunningen. Jeg regner med at fangeren skal se slik ut etter grunning? (hvor mange lag med grunning bruker man på frontfangeren? og hvor mange lag med lakk?) Frontfangeren min ser ikke i nærheten lik den ovenfor.
E3Sex Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 Skikkelig kjipt når slikt skjer, skjønner frustasjonen din det første jeg hadde gjort var og ta med bilen og bedt dem lakkere på nytt! Skikkelige lakkerte flater skal ikke flasse etter 1 mnd! Her er det nok brukt noen snarveier, derfor resultatet blir slikt
Kattlikzm Skrevet Mars 9, 2014 Forfatter Skrevet Mars 9, 2014 Jaja. Får håpe dem ikke sier nei. Om dem gjør det vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :-\ Vet du om noen som lakkerer i Oslo området lowbreamz? Helst profesjonelle hehe
stig. Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 jeg veit at mye av lakkverkstene på alna driver og kutter litt snarveier i form av dårlig grunn arbeid osv. tipper det ikke er plast primer og sikker vanlig bil lakk som er feilen din her, kjedelig når man opplever sånt her.lykke til hsd reagerte på dette 1
Kattlikzm Skrevet Mars 9, 2014 Forfatter Skrevet Mars 9, 2014 Har fått snakket med onkelen min.Kommer mest sannsynlig til å få rettet feilen. Håper som sagt at dem ikke sier nei til å fikse feilen.Noen her som vet hvor mange lag grunning man skal ha på en frontfanger? Edit: Fangeren ser slik ut nå:
hsd Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 2-3 strøk avhengig av tjukna, det er egentlig litt urelevant. Poenget er om de har brukt rett grunning.
Kvasi Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 Lakkering av nye plastfangere: - prøvemonter på bil før lakk - rengjør plasten gjerne med litt salovann og en matteklut før heft primer. - unngå for hard vask med ren siliconvask og andre rensemidler da dette kan vaske opp for mye olje fra plasten. - pass på at delen ligger bra så den ikke kan deformere seg i tørk e.l - ikke tørk over 40`c+ da plasten er helt fersk og kan svette ut olje ved for høy tørkevarme
Mr Mykland Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 Etter bildene å tyde så ser det ut som noen har tatt en snarvei og bare mattet ned plasten før de la lakk rett på uten primer først stig. og hanzhe reagerte på dette 2
Kattlikzm Skrevet Mars 9, 2014 Forfatter Skrevet Mars 9, 2014 Takk for hjelpen folkens Skal snakke med sjefen på mandag, får håpe dem kan gjøre jobben på nytt
hanzhe Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 Ser veldig ut som det Mr Mykland sier er tilfelle her. Foreslår du stikker innom der du fikk det lakkert så de kan se på resultatet med egne øyne og forhåpentligvis ta en god avgjørelse Mr Mykland reagerte på dette 1
Kattlikzm Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Skrevet Mars 10, 2014 Kan oppdatere med at dem er villige til å ta jobben på nytt ! er uoriginal frontfanger (er dessverre den eneste som passer "ikke m3 biler") fra noe kalt "veng" i følge lakkereren (??? Kjøpte fangeren fra Gsbildeler? hmm...??). Siden det er uorg må den påføres med et spesial middel av noe slag, og slipe ekstra slik at lakken ikke sklir av igjen . glad for at dem fikser fangeren ihvertfall!
stig. Skrevet Mars 10, 2014 Skrevet Mars 10, 2014 det er egentlig pisspreik da alle fangere av plast burde grunnes skikkelig, men ja den kan være fra veng, men han hadde jo ikke brukt grunning i det hele tatt så det ut som, å det burde man uansett hvor fanken plastfangeren kommer fra. men uansett,kjempe fint at de skulle ta det opp igjen da
Eksos Skrevet Mars 10, 2014 Skrevet Mars 10, 2014 Tar jeg ikke helt feil, blir E46 Mtech 2 fanger levert med grunning på? Mener de kommer i grå utførelse, min gjorde iallefall det... Godt mulig denne originalgrunningen er for dårlig, slik at det slipper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå