williamwiers Skrevet Januar 2, 2015 Skrevet Januar 2, 2015 Hvordan synst du den går då? I forhold til is'n
santho96 Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Skrevet Januar 5, 2015 (endret) Hvordan synst du den går då? I forhold til is'n Den går veldig godt! Jeg er veldig overrasket. Skulle hat 2.5 Motoren i Coupen, og 1.8is motoren i bruksbilen egentlig Endret Januar 5, 2015 av santho96
hsd Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 (endret) Når du har en komplett 325 sedan er jo det relativt plankekjøring å godkjenne 325, siden du kan vise til hva som er likt og hva som ikke er det i praksis. 318is er jo en litt artig og småsær motor, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ofra sedanen ivertfall. Endret Januar 5, 2015 av Håskjold
Freakshow Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 jeg ville nok beholdt 325 i sedan mere brukervenlig, også er jeg egentlig veldig lei av coupe e36 syns egentlig sedan er tøffere og penere en coupe
williamwiers Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 jeg ville nok beholdt 325 i sedan mere brukervenlig, også er jeg egentlig veldig lei av coupe e36 syns egentlig sedan er tøffere og penere en coupe Kræsja og slått hode eller? neida, hver sin smak
Freakshow Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 Kræsja og slått hode eller? neida, hver sin smak kræsja nei slått hode har jeg sikkert ble sikkert mista i bakken som liten meeen tilbake til saken altså coupen er veldig pen misforstå meg rett men Sedan er mere praktisk og den er også grise rå med senk og felger regner med at det ligger der fordi jeg savner gamle 325n min. er faktisk samme farge som denne sedanen williamwiers reagerte på dette 1
santho96 Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Skrevet Januar 5, 2015 Når du har en komplett 325 sedan er jo det relativt plankekjøring å godkjenne 325, siden du kan vise til hva som er likt og hva som ikke er det i praksis. 318is er jo en litt artig og småsær motor, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ofra sedanen ivertfall. Vet at det er fullt gjennomførbart, er bare skeptisk til å "ødelegge" en is med km stand på 187 k km me den motor som har gått mye lenger. Kanskje til sommeren, har for mye å gjøre dette halv året med tanke på skole. jeg ville nok beholdt 325 i sedan mere brukervenlig, også er jeg egentlig veldig lei av coupe e36 syns egentlig sedan er tøffere og penere en coupe Blir å beholde 325`n sann frem til sommeren værtfall Liker best coupe jeg! --- Har begynte å høre en kraftig dunkelyd fra motoren, litt usikker på va det er. Men skal hvertfall ta et olje skift. Noen som vet hvilke olje som er grei å bruke på disse motorene ? Fungerer Biltema sin Delsyntetisk 10W40 eller burde jeg gå for en Helsyntetisk olje ? Angående olje filter, så er det vel greit å gå for Orginal Bwm kontra Bosch / Biltema ?
Freakshow Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 Ville nok brukt castrol sin olje på den kompis ac meg prøvde Biltema oljen på sin m50b25 og den ble ikke veldig glad! Tikka ig styra tappa olja og fylte på castrol igjen og da malte den som en katt igjen Sent from my iPhone using Tapatalk
Nyheim Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 Vet at det er fullt gjennomførbart, er bare skeptisk til å "ødelegge" en is med km stand på 187 k km me den motor som har gått mye lenger. Kanskje til sommeren, har for mye å gjøre dette halv året med tanke på skole. Blir å beholde 325`n sann frem til sommeren værtfall Liker best coupe jeg! --- Har begynte å høre en kraftig dunkelyd fra motoren, litt usikker på va det er. Men skal hvertfall ta et olje skift. Noen som vet hvilke olje som er grei å bruke på disse motorene ? Fungerer Biltema sin Delsyntetisk 10W40 eller burde jeg gå for en Helsyntetisk olje ? Angående olje filter, så er det vel greit å gå for Orginal Bwm kontra Bosch / Biltema ? Castrol, har utdanning innen oljekvalitet og kan si deg 100% sikkert at det er forskjell Castrol edge eller magnatec Kjørte min IS på magnatec. Btw, min 325 ble bygget da den som IS var gått 190k, så er jo ikke å direkte ødelegge den
Clutch Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 Gå for Castrol olje du! Jobber for biltema jeg kjører 325'en min på kun castrol olje
Gabz Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 Bruker kun Castrol Magnatec selv, er vel verdt de ekstra kronene! Koster ikke all verden heller, en 4 liters dunk med den Magnatec'en koster 4-500 kroner.
williamwiers Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 kjører magnatec eg og storfornøyd! santho96 reagerte på dette 1
Freakshow Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 se her! billige oljer ^^ http://billigbilpleie.no/product/castrol-edge-0w30-fst-4-ltr-2529/ thomaleo reagerte på dette 1
santho96 Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Skrevet Januar 7, 2015 Ville nok brukt castrol sin olje på den kompis ac meg prøvde Biltema oljen på sin m50b25 og den ble ikke veldig glad! Tikka ig styra tappa olja og fylte på castrol igjen og da malte den som en katt igjen Sent from my iPhone using Tapatalk Har kjøpt en castrol 10w60 til 318is, men har bare 5 L så får ikkje brukt den på 325 motoren som skal ha 6.5 L Castrol, har utdanning innen oljekvalitet og kan si deg 100% sikkert at det er forskjell Castrol edge eller magnatec Kjørte min IS på magnatec. Btw, min 325 ble bygget da den som IS var gått 190k, så er jo ikke å direkte ødelegge den Okei, hvordan er det med Castrol 10W60 de selger på Koed er den for tynn eller ? Er jo ikke direkte å ødelegge nei, men et bra eksemplar av 318is blir borte Gå for Castrol olje du! Jobber for biltema jeg kjører 325'en min på kun castrol olje Okei, er bare så sykt dyrt på lokale butikker kontra Koed f.eks Bruker kun Castrol Magnatec selv, er vel verdt de ekstra kronene! Koster ikke all verden heller, en 4 liters dunk med den Magnatec'en koster 4-500 kroner. kjører magnatec eg og storfornøyd! Okei, skal prøve se om jeg finner taki til en overkommelig sum se her! billige oljer ^^ http://billigbilpleie.no/product/castrol-edge-0w30-fst-4-ltr-2529/ Blei 765 kr på den sida med frakt og betaling! Er endel rimeligere på koed --- Skal M50B25 motorene bruke Mineral, delsyntetisk eller helsyntetisk olje ? Det eneste som står i Hayens boka er: Multigrade olje Sae 15W40. + spesifikasjoner (ACEA A2/B2) Eneste olja med det jeg finner er Mineral olje. Tenkte på å utføre en sikkelig motorrens før jeg bytter olje. Hva tenker folk om å bruke diesel til motorrensing ? Tappe olje, fylle på med diesel. Starte opp la motoren gå i 30-60 sekunder på tomgang, og deretter tappe ut dieselen. Fylle på med den billigste olja jeg har, la motoren gå i 10-30 min på tomgang (kanskje litt kjøring). Deretter bytte den olja, fylle på med kvalitets olje. Men spørsmålet er om jeg kan bruke Diesel i motoren på denne metoden. (forskjellig svar på nettet). Blir pakningene harde av dieselen ? Kan lager få for lite smøring i en så kort periode ? (med diesel) Kan rensen bli så effektiv at det blir igjen løse partikler i motoren som tetter igjen oljekanaler osv ? (med diesel) Hva anbefaler dere ?
Freakshow Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 Jeg kjørte helsyntetisk så go for it Ville nok ikke brukt diesel. Er nok bedre å kjøpe en sånn flaske med oljeflush eller motorflush. Er vel bare å fylle det på, kjøre bilen god og varm. Så tapper du det ut mens olja er god og varm også på med ny olje Sent from my iPhone using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå