Gå til innhold

Er det trygt å handle BBS Lemans 18" på ebay? e46

Share

Anbefalte innlegg

Følger med på finn.no og fra tid til annen dukker det opp ekte BBS lemans felger til en overkommelig penge 15-20 000. Hvis du skal handle på ebay så handler du av de med top rating og betaler med paypal så er du dekket. Personlig ville jeg ikke kjøpt de uorginale, absolutt alle har de og jeg synes det blir litt som å komme hjem fra tyrkia med kofferten full av armani og dolche & gabbana t-skjorter. Ikke veldig kult etter min mening. Men er de ekte, er de grisekule. Kvalitet er det også. Disse felgene tåler uendelig mer enn kopifelgene som sprekker opp dersom du er uheldig og treffer en kant. Kjører selv med 19" BBS RS GT og er meget fornøyd. Disse felgene er faktisk mye lettere enn orginale 17 bmw felger så det sier litt. Veier vel ca 10 kg pr stk. Og ja, det er smidd alu. 

Når det gjelder størrelse på e46 coupe bør du ha ET 40-45. Det går ann å ha lavere ET men dette kan føre til litt irritasjon. 

Personlig kjører meg med ET 35 på 8,5" felger forran. Dette er ikke ABSen helt glad for så den har en tendens til å oppføre seg unormalt hvis jeg bremser i sving (og nei, det er ikke noe galt med ABSen). Bak har jeg klart å kline på 10" breie felger som jeg har bygd om fra ET 25 til 37. Dette går såvidt uten å subbe med litt strekk i dekkene (245/30) og nye dempere.

Bare si ifra hvis det er noe du lurer på eller trenger hjelp men ang todelte BBS. Her har jeg knota og holdt på mye så kanskje jeg vet svaret på noe du lurer på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way. Ekte BBS felger har visse kjennetegn du kan se etter. For eksempel står det ofte ET på fremsiden av navet og de er stemplet med FORGED ette eller annet sted mellom skruene. Hvis du er interessert, send meg nr ditt på PM så kan jeg sende deg noen bilder av ting du kan se etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall rimelige kvalitetsfelger som er veldig lette. Populære som banehjul.

Så bra ut de felgene, og lav vekt,  men på tide med kant igjen :)

Følger med på finn.no og fra tid til annen dukker det opp ekte BBS lemans felger til en overkommelig penge 15-20 000. Hvis du skal handle på ebay så handler du av de med top rating og betaler med paypal så er du dekket. Personlig ville jeg ikke kjøpt de uorginale, absolutt alle har de og jeg synes det blir litt som å komme hjem fra tyrkia med kofferten full av armani og dolche & gabbana t-skjorter. Ikke veldig kult etter min mening. Men er de ekte, er de grisekule. Kvalitet er det også. Disse felgene tåler uendelig mer enn kopifelgene som sprekker opp dersom du er uheldig og treffer en kant. Kjører selv med 19" BBS RS GT og er meget fornøyd. Disse felgene er faktisk mye lettere enn orginale 17 bmw felger så det sier litt. Veier vel ca 10 kg pr stk. Og ja, det er smidd alu. 

Når det gjelder størrelse på e46 coupe bør du ha ET 40-45. Det går ann å ha lavere ET men dette kan føre til litt irritasjon. 

Personlig kjører meg med ET 35 på 8,5" felger forran. Dette er ikke ABSen helt glad for så den har en tendens til å oppføre seg unormalt hvis jeg bremser i sving (og nei, det er ikke noe galt med ABSen). Bak har jeg klart å kline på 10" breie felger som jeg har bygd om fra ET 25 til 37. Dette går såvidt uten å subbe med litt strekk i dekkene (245/30) og nye dempere.

Bare si ifra hvis det er noe du lurer på eller trenger hjelp men ang todelte BBS. Her har jeg knota og holdt på mye så kanskje jeg vet svaret på noe du lurer på :)

Har du noen bilder av bilen din med BBS RS GT felger på? :)

Har selv 19" 8, med ET35. Fortsatt litt plass til overs, og abs fungerer fint med dette.

100% enig i at det er ekte som gjelder, vanskelig å få tak i bare. Virker som om dagens pris ligger på rundt 15 ja(ebay er overprisa)

By the way. Ekte BBS felger har visse kjennetegn du kan se etter. For eksempel står det ofte ET på fremsiden av navet og de er stemplet med FORGED ette eller annet sted mellom skruene. Hvis du er interessert, send meg nr ditt på PM så kan jeg sende deg noen bilder av ting du kan se etter:)

Pm sendt, takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen bilder med de hjula foreløpig. Tenkte jeg skulle få vasket og polert og tatt noen skikkelige bilder. Kan si ifra når det er gjort;)

Vil ikke si 15 lapper er overpriset for disse felgene hvis det var det du tenkte på. Spessielt hvis det er 19", da vil jeg si det er en god pris. Ville glatt betalt dette hvis de passer rett på (ET 35-45) og de er ekte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBS kant felg er å følge flokken.

Kant kler e36. E46 kler concave best. Foruten noen kant felger. Gjerne trappe kant.

Sent from space using Tapatalk -

Har kjørt to sesonger med BBS hjula mine nå og har fortsatt til gjengjeld å møte en eneste bil med samme hjula som meg. Men for min del er det bare bra, alle andre må gjerne kjøre concave, men hjula mine er tidløse, like kule om 5 år som de var for 5 år siden. Men men, alle har sin egen smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...