Gå til innhold

Oppdatering av Navi Pro F20

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er sikkert besvart flere ganger tidligere på forumet, men jeg finner tråder som omhandler uorginalt, CD-plater og alt mulig - så nå poster jeg bare en ny tråd så får det heller være.

Jeg har en BMW F20 2014 modell med Navi Pro. I dag, etter å ha kjørt feil retning en halvtime er jeg relativt lei hele systemet. Jeg ringte til Bavaria og ble egentlig ikke klokere - så da er vel dere her inne de rette ;-) Jeg forsøker å finne ut om det eksisterer noe oppdatering til kartene mine og eventuelt om dette gjøres via CD eller software over USB og eventuelt hva dette koster.

Jeg forventer egentlig at kartene er oppdatert på en 2014-modell, men når jeg konsekvent bruker navigasjonen på mobiltelefonen skjønner jeg jo at de absolutt ikke er det. Så - har jeg betalt 15.000 kroner for elendig system, eller er det mulig å oppdatere greiene?

Kan noen av dere hjelpe en stakkar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartene kan enten oppdateres via USB, nettverk (via datamaskin) eller DVD-plater. I tillegg til selve kartene trengs det en aktiveringskode.

Kartene i seg selv er ikke så dyre, men aktiveringskoden koster endel om en skal handle den via BMW. Det er mulig å kjøpe denne koden andre steder på nettet til noen hundrelapper.

Jeg tror derimot ikke dette vil hjelpe, da kartene oppdateres en gang i året, og jeg har vondt for å tro at du har noe annet enn de som kom i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartene kan enten oppdateres via USB, nettverk (via datamaskin) eller DVD-plater. I tillegg til selve kartene trengs det en aktiveringskode.

Kartene i seg selv er ikke så dyre, men aktiveringskoden koster endel om en skal handle den via BMW. Det er mulig å kjøpe denne koden andre steder på nettet til noen hundrelapper.

Jeg tror derimot ikke dette vil hjelpe, da kartene oppdateres en gang i året, og jeg har vondt for å tro at du har noe annet enn de som kom i høst.

Hei,

Takk for svar. Men kan jeg sjekke hvilken versjon jeg har av kartene (og sammenligne dette mot "siste" utgave)? Vet du eventuelt hvor jeg kan se hva som er siste..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg dessverre ikke hvordan man gjør, eller om det i det hele tatt er mulig. Om du av en eller annen grunn ikke skulle hatt de nyeste, så har du i det minste de fra i fjor, så det kan jo ikke være så enormt mange endringer på disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei,

Takk for svar. Men kan jeg sjekke hvilken versjon jeg har av kartene (og sammenligne dette mot "siste" utgave)? Vet du eventuelt hvor jeg kan se hva som er siste..?

Ja, ingen problem å sjekke hvilken kartversjon du har. Start navigasjonen, velg knappen merket options, scroll helt ned til navi system version. Da ser du kartversjon + sw utgave. Nyeste versjon kart heter vel 2014 Premium eller noe slikt.

Høres underlig ut at ruteveiledningen fungerer dårlig, det er i alle fall ikke min erfaring. Du har ikke krysset av for noen sære valg som f.eks unngå motorvei/bompenger eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ingen problem å sjekke hvilken kartversjon du har. Start navigasjonen, velg knappen merket options, scroll helt ned til navi system version. Da ser du kartversjon + sw utgave. Nyeste versjon kart heter vel 2014 Premium eller noe slikt.

Høres underlig ut at ruteveiledningen fungerer dårlig, det er i alle fall ikke min erfaring. Du har ikke krysset av for noen sære valg som f.eks unngå motorvei/bompenger eller lignende?

Takk! Jeg har "Road Map Europe Next 2013-2", sier det deg noe? Eventuelt 101123.3.117 eller NBT_B13185A.

Jeg har ikke krysset av for noe spesielt og har vært gjennom alle innstillinger og valgmuligheter nå igjen i dag, men det kan jo være vegarbeid og alt mulig som påvirker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Road Map Europe Next 2014-1 er det nyaste du får tak i. Oppdaterere via usb. Får kjøpt både kart og aktiveringskode rundt om på nettet.

Når vi først var så godt i gang (så kanskje jeg kan lære selgeren noe);

Vet du, eller kjenner du til en nettside hvor jeg finner forskjellen på 2013-2 og 2014-1? Har søkt litt men blir bare sendt til eBay og andre salgsforaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Når vi først var så godt i gang (så kanskje jeg kan lære selgeren noe);

Vet du, eller kjenner du til en nettside hvor jeg finner forskjellen på 2013-2 og 2014-1? Har søkt litt men blir bare sendt til eBay og andre salgsforaer.

Fant du noen gang ut hva som var forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Hei, var på Furubakken BMW verksted i dag. Aktiveringskode for å oppgradere Google map kartene koster 1500,- 

mitt navi pro i min F31 fungerer helt ekselent, men jeg mangler de få veiene som er nye etter 2014.

varsler også aktivt trafikkulykker, veiarbeid, køer, omkjøring Stor forbedring fra min siste E91 fra 2008. Sist helg ville den dog ha meg inn på en vei som var bygget om til sykkelsti, i sin iver etter å vise meg ny vei ved kø. Men skiltene til den veien fortalte noe helt annet.....

Endret av ove009@gmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...