Haug530D Skrevet Mars 27, 2014 Skrevet Mars 27, 2014 Noen som har testet Achilles dekk? ser at det er en del som synes de fungerer bedre enn Nankang blant annet. inetryconydot reagerte på dette 1
lars78 Skrevet Mars 28, 2014 Skrevet Mars 28, 2014 Kjørt achilles på E60'n. 245-35 forran og 275-30 bak. På 19 " originale m6 felger. Jeg var veldig fornøyd med de ihvertfall. Lite sporing og de holdt i 2 sommre. Kunne holdt lenger hvis understellet på bilen hadde vært tipp topp. Svakeste punkt for min del var vannplaning. Noe støy, men det er vel vanlig med såpass breie dekk. Ga vel ca 3500 levert på døra med frakt og moms. Hadde kjøpt de igjen Sent from my iPhone using Tapatalk
bjalle Skrevet Mars 28, 2014 Skrevet Mars 28, 2014 Achilles atr sport ligger på rundt 700 kr for 235/45-17 ,jeg kommer ikke til å kjøpe Premiumdekk igjen etter å ha prøvd disse,må være det beste billigdekket som er å få kjøpt.Har bestillt nye bakdekk av samme merke i år.
Haug530D Skrevet Mars 29, 2014 Forfatter Skrevet Mars 29, 2014 Da bestillte jeg 4 stk dekk så får vi se
Odd-M Skrevet Mars 30, 2014 Skrevet Mars 30, 2014 Dekk handler om så mye mer enn pris og slitestyrke. Sikkerhet. Dårlige dekk kan være det som gjør at du ikke klarer å svinge unna for gutten som kommer løpende ut i gata rett forran bilen, eller at du ikke klarer å stoppe for traktoren som står rett rundt svingen og får bråstopp i 50 km/t. Tenk på det neste gang du kjøper dekk. Ja, jeg kjører kun testvinnere på mine biler. awt og lierbimmer reagerte på dette 2
Odd-M Skrevet Mars 30, 2014 Skrevet Mars 30, 2014 Jeg mener det er en direkte SKAM at f.eks GS dytter ut felgpakker i hopetall med drittdårlige dekk. Business er business, men det må da finnes etiske grenser også for dem.
Haug530D Skrevet Mars 30, 2014 Forfatter Skrevet Mars 30, 2014 Dekk handler om så mye mer enn pris og slitestyrke. Sikkerhet. Dårlige dekk kan være det som gjør at du ikke klarer å svinge unna for gutten som kommer løpende ut i gata rett forran bilen, eller at du ikke klarer å stoppe for traktoren som står rett rundt svingen og får bråstopp i 50 km/t. Tenk på det neste gang du kjøper dekk. Ja, jeg kjører kun testvinnere på mine biler. Man kjører etter forholdene, etter hva du skriver er det kun testvinnerne som er bra nok, hva med de som kommer på andre plass, hva om de for eksempel har 2m lenger bremselengde enn de som kommer på førsteplass? nei man kan ikke tenke slik, det har like mye å si på sjåføren og hvor god han er til å tilpasse kjøringen. Det er også mange andre faktorer som spiller inn her som hvor gammle dekkene er, hvor mye dekk som er i kontakt med asfalten osv.... Jeg synes det er tåpelig at du indirekte sier at jeg er livsfarlig på veien fordi jeg kjøper litt billigere dekk enn det du gjør, dekkene er tross alt lovlig solgt i Norge og holder kravene som stilles til dekk her i Norge. stig. reagerte på dette 1
Odd-M Skrevet Mars 30, 2014 Skrevet Mars 30, 2014 Jeg sier ikke at du er livsfarlig på noen måte. Det er nok bedre med nye Achilles enn enn blankslitte Conti for å si det sånn, og det meste kommer nok ann på føreren ja. Men at det er lovlig gjør det jo ikke nødvendigvis til det beste utgangspunktet. Mitt innlegg var ikke myntet på deg spesielt. Mest et hjertesukk fra meg når vi går mot en tid på året da mange kjøper nye dekk. Men jeg har unektelig et poeng.
Haug530D Skrevet Mars 30, 2014 Forfatter Skrevet Mars 30, 2014 Jeg sier ikke at du er livsfarlig på noen måte. Det er nok bedre med nye Achilles enn enn blankslitte Conti for å si det sånn, og det meste kommer nok ann på føreren ja. Men at det er lovlig gjør det jo ikke nødvendigvis til det beste utgangspunktet. Mitt innlegg var ikke myntet på deg spesielt. Mest et hjertesukk fra meg når vi går mot en tid på året da mange kjøper nye dekk. Men jeg har unektelig et poeng. Joda det er nok bedre med dyrere dekk, men jeg kjører fornuftig og tar aldri unødvendige sjanser i trafikken, jeg kjører sjelden forbi noen, kun om de ligger langt under fartsgrensen og jeg kjører kun forbi hvor jeg har god oversikt, jeg holder også fartsgrensen stort sett og kjører alltid med setebeltet, så jeg vil kalle meg en fornuftig sjåfør. Jeg har tidligere hatt Nankang dekk, dvs jeg har det foran, men bak har jeg noen Antyre dekk som er livsfarlige på vått føre og burde vært forbudt, jeg tuller ikke når jeg sier at de lett slipper ved 20-30km/t i sving på vått føre, dette problemet hadde jeg aldri når jeg kjørte med Nankang på alle 4. Så jeg regner med at Achilles dekkene blir mye bedre i forhold til hva som står på bilen og det er det jeg forholder meg til og sammenlikner med. Jeg har kjørt på billige dekk siden jeg fikk lappen for 17år siden og aldri hatt ett eneste uhell eller krasjet, så om jeg kan spare 3000,- på 4 dekk så ser jeg på det som en god investering. Selvfølgelig er dyrere dekk bedre og sikrere, men det er nå en nyere og dyrere bil med 30 airbagger også, er ikke alle som kjøper ny bil for det. stig. reagerte på dette 1
lierbimmer Skrevet Mars 31, 2014 Skrevet Mars 31, 2014 jeg kjøper kun premium sports dekk og betaler sjeldent over 4500 kr for 4 dekk på 225/40 18 så du kan umulig spare 3000kr på 4 dekk. siste innkjøp var 2 x toyo t1 sport til 1700kr hjem på døra. jeg bruker prisjakt.no eller alltid flink til å ringe rundt og få tak i de beste prisene.
Haug530D Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Skrevet Mars 31, 2014 jeg kjøper kun premium sports dekk og betaler sjeldent over 4500 kr for 4 dekk på 225/40 18 så du kan umulig spare 3000kr på 4 dekk. siste innkjøp var 2 x toyo t1 sport til 1700kr hjem på døra. jeg bruker prisjakt.no eller alltid flink til å ringe rundt og få tak i de beste prisene. Ifølge priskalkulatoren så var de billigste Toyo dekkene 1000,- stk i den dimmensjonen. Søkte jeg på 235/40R18 kom de på 1212,- og da er man oppe i 2400,- for fordekkene + ca 1500,- pr stk for bakdekkene og da blir totalsummen 5400,- det er litt mer enn 4500,- Og ja jeg bruker prisjakt jeg også, har brukt pristjenester på nett siden de kom, hvor den første var Hardware.no sin. I forhold til toyo dekkene sparer jeg da rundt 2000,- skulle jeg kjøpt Continental, Michelin og de andre store merkene hadde jeg spart ennda mer. Jeg er ikke laget av gull bare fordi jeg kjører Bmw, virker som de fleste tror at fordi man kjører dyre "Bmw'er" så må man kjøpe dyre dekk, vel jeg betalte 125000,- for min 523 for 7-8 år siden og da var den kjørt 120000 og nå er den kjørt ca 165000, så jeg trenger ikke bruke mye penger for å kjøpe BMW dere kan også se at jeg har kjørt veldig lite i løpet av de årene. Når jeg opprettet denne tråden så var ikke intensjonen min å få mange svar om at jeg burde styre unna billigdekk osv... Det finnes bra og dårlige billigdekk akkurat som det finnes bra og dårlige dyre dekk, Antyre og Linglong er merker jeg kommer til å holde meg borte fra, mens Nankang er dekk som er greie nok til mitt bruk, så får vi se om Achilles dekkene er bedre som de sier i en del forum, er de bedre så er det helt supert for min del.
Haug530D Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Skrevet Mars 31, 2014 Her er en tråd om disse dekkene hvor alle er positive: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=541503 Reviews: https://www.1010tires.com/Tires/Reviews/Achilles/ATR+Sport
Frode_E30 Skrevet Mars 31, 2014 Skrevet Mars 31, 2014 Når det kommer til sommerdekk så kan det være faen det samme hvilket merke det er, skjer det en ulykke så er det nok ikke dekkene sin feil!
Bimmerfører Skrevet Mars 31, 2014 Skrevet Mars 31, 2014 Hadde disse på min S6 (ja jeg vet det ikke er bimmer ), men tilbake til dekkene så synes jeg Achilles støyer veldig, vannplaner lett og har veldig dårlig sidestøtte.Så de dekkene har jeg ikke lenger, Nangkang sitter på bilen nå og de er etter min mening veldig mye bedre på både vannplaning, støy, sidestøtte.
Odd-M Skrevet Mars 31, 2014 Skrevet Mars 31, 2014 Retorisk spørsmål Frode, hvor mange liv går tapt årlig på grunn av en slik holdning? Etter min erfaring er det enorme forskjeller også på sommerdekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå