Gå til innhold

BMW E30 M3 s85 V10


Fredrikmork
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Liten oppdatering. Har kjøpt en bil til så nå blir det to like biler bygget. En på vei og en på bane. Veibilen har jeg ikke bestemt meg for motorvalg enda.

Henta et komplett M3 understell i går så da begynner det å nærme seg alle delene.

Men tror jeg må ha E34 M5 bakaksel på banebilen.

post-80773-0-75690900-1408737129_thumb.j

post-80773-0-41042500-1408737148_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei.

Har kjøpt meg diff 210. Men ser at bakplaten er annerledes enn mange andre her har. Har dere byttet bakplate? Ser dem fleste har annet oppheng på fiffen. Noen som kan hjelpe meg her?

Du kunne bare ha spurt meg når du var her å hentan ;-)

 

differ fra e34 og e32 har den type lokk fordi den har en "ramme" rund diffen orginalt.

 

mens derimot e23 og  e28 har et litt skrallere opheng hvor det bare er en brakett som stikker ut ifra lokket

 

men ja du kan bruke lokk fra en fra en e28 eller e23 med 210 diff hvis du vil ha gamle typen lokk ( som egentlig suger hvis man ikke gjør noen modifikasjoner med det , men ser for meg at det kan bli litt ustabilt feste siden du har "nye" typen fester forran og da kun et feste forran, så man må vel nesten ha to fester bak for og stabilisere, )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ikke før jeg begynte å titte på det i går.

 

Som du ser på bilde er det slik jeg mener, der er det to oppheng på diffen som er sveiset i rammen. Men det må vel være et annet bakdeksel enn det som sitter på den jeg handlet av deg.

 

Har du noen andre bilder av hvordan dem har festet diffen enn slik jeg har sett så er jeg veldig klar for link eller bilde.

Inspirasjon til hvordan jeg skal fike dette.

post-80773-0-92362700-1410343986_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yepp, det er et annen deksel, men du kan jo gjøre akuratt det samme på diffen du kjøpte av meg, de bruker jo bar bolthulla til difflokket .

 

men forran på e30 og e28 diffen,så er jo diffen skrudd med no skruer som går rett i traversen/brygge (kall det hva fanken du vil :-P )

 

men på e34 og e32 så sitter det en brakett på diffen (sånn som det sitter på den du kjøpte av meg ) å den er skrudd i en foring ved siden av diff flensen med en gjennomgående bolt

 

så enten må du laga et komplett nytt feste som er sveisa i golvet forran på diffen også, eller så må du få flyttet over den delen av en travers fra en e32/e34 med 210 diff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...