Gå til innhold

LED ringer blafrer?

Kolstad Jr.
 Share

Anbefalte innlegg

Monterte nye lykter på bilen idag. er en 97 mod, altså preface. kontaktene til nye lyktene passet ikke overens (kun kjørelyskontakten som passet) så ble nødt til å skøyte. Problemet nå er at ringene blafrer når di lyser? Di lyser heller ikke så sterk som man skulle tro, synes nesten ikke i dagslys... 

Noen som vet hva det kan være? Har bare prøvemontert på ene siden.

post-70993-0-08461800-1396992768_thumb.j

post-70993-0-93945100-1396992780_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Men har jo sett en god del e39 preface med led ringer, som ikke blinker og som heller ikke har byttet lysmodul? En kompis av meg hadde en 98 mod. og monterte samme lyktene, han fikk ikke blafring. Skal ikke krangle med deg, men syntes dette var merkelig. spesielt da jeg har LED baklykter som aldri har blafret..

Link til video som viser problemet: http://s57.photobucket.com/user/egilkolstad/media/20140408_230632_zps883376dd.mp4.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt rart. På min 98 mod touring så måtte jeg bytte når jeg satte på facelift-baklykter for de blafret. Frontlyktene (også facelift) blafret riktignok ikke selv om jeg hadde LCM2.. Er det originale lykter du har montert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er nok DEPO ja. Sto at det var til preface.. Får forske litt mere på det. Skal koble opp alt og montere begge lyktene, så får vi se :) Tar imidlertid gjerne imot flere innspill hvis noen tror de vet hva det kan være :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå montert begge lykter, og det var ingen andre kontakter enn de til angel eyes'ene som måtte kobles om. blinklys, kjørelys og langlys kontaktene passet overens. Ringene blafrer dog fremdeles..

EDIT: Snakket med BMW verksted som har vært borti lignende før. de mener det kan være selve ringene som er problemet. Synes dette er merkelig da lyktene er helt nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting med LCM og gjøre, det er rett og lett billig tull.

Sjekk LED tråden form er info. Og ja det blinker vist lyktene/pærene ikke er canbus godkjent. 

Kjøp facelift lykter og sett i mtech LED som ikke blinker, blafrer eller feilmelding, og vedlikeholdsfri.

Lykter finnes på ebay til fin pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få fatt i LCM3 (light control module) eller nyere. De kom f. eks. på facelift E39. Den du har nå er LCM 2 og er ikke beregnet på LED

En sannhet med modifikasjoner, LCM3 fra facelift funker med led BAKLYS, ingen E39 kom med led PARKLYS.

Som Reef89 sier, kan være billige greier, men og montere motstander kan også fikse problemet. Har hatt blafring selv i grøftelys med led pære, deaktivering av

pæresjekk gjorde susen. Vet ikke om dette er mulig på eldre lcm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sannhet med modifikasjoner, LCM3 fra facelift funker med led BAKLYS, ingen E39 kom med led PARKLYS.

Som Reef89 sier, kan være billige greier, men og montere motstander kan også fikse problemet. Har hatt blafring selv i grøftelys med led pære, deaktivering av

pæresjekk gjorde susen. Vet ikke om dette er mulig på eldre lcm.

Jaja, da har man lært noe nytt i dag og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha alle sammen ! Bra med tilbakemeldinger må jeg si :) Har nå snakket med han jeg kjøpte lyktene av og han hadde samme problemet da han "prøvemonterte" disse på sin bil. Han satte på canbus og problemet ble borte. Grunnen til at han solgte dem var at han skulle ha krom innmat i lyktene og likte ikke disse med svart innmat. Blir canbus montering i første omgang, så får vi se om det fikser biffen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...