Otis Skrevet April 14, 2014 Skrevet April 14, 2014 Jeg begynner å tro at mønsterdybde og alder spiller en rolle. I tillegg til alt det andre såklart.
quandt1960 Skrevet April 15, 2014 Skrevet April 15, 2014 Utrolig mye forskjellig som kan gi sporing, beste tipset er å jobbe seg fra dekket og oppover understellet til øvre demperfeste. mye bra innspill her. Les litt mer her for innspill fra BMW selv: E60 Chassis.pdf BMW suspensions.pdf kos dere, bra lesing!
bjalle Skrevet April 15, 2014 Skrevet April 15, 2014 Hadde selv slitte continental 255/40R17 bak på min e39 som sporet veldig,Satte på Achilles billigdekk til halve prisen og etterpå var det ikke antydning til sporing,har erfart at slitte contidekk sporer mer enn andre dekkmerker.Har også merket det på helt nye contidekk,har aldri sporet med andre merker,mulig det bare gjelder min bil,conti er jo Premium dekk.
Jarle Bechmann Pedersen Skrevet April 16, 2014 Forfatter Skrevet April 16, 2014 bjalle: jeg har også hørt det samme om continental dekk.. sku vært mulig og prøvd før en kjøpte...
quandt1960 Skrevet April 16, 2014 Skrevet April 16, 2014 Nå har jeg fått kjørt enda mer med de nye Pirelli P Zero dekkene. Erfaringen er at de er merkelig på en god måte. De er langt mer komfortable og sporer mye mindre enn Potenza Re050A Samtidig er sistnevnte mer hard, sporer mer og gir en unik styrerespons som Pirelli ikke kan matche helt. Conti ville jeg plassert mellom de. Veldig sportslig, sporer mye og da spesielt når de blir mer slitt. Kjørte en stund Conti Sport 3 og 4. Alt i alt så er jeg mest fornøyd med P Zero. Enormt grep med god komfort. Skjønner ikke hvordan de får det till
Otis Skrevet April 16, 2014 Skrevet April 16, 2014 Nå har jeg lest igjennom de dokumentene som ble lagt ut her. Og det det virker nok som det er fler faktorer som spiller inn for min del. Jeg tror nok mye av sporingen min kommer av dårlig utført 4-hjulskontroll. Joda, verdiene ser OK ut på papiret, men det er så mye som spiller inn for en skikkelig kontroll med justering av det er ikke verdt papiret det er skrevet ut på, da kontrollen av dem blir utført på rundt 1 time. Så billig er nok ikke alltid bra. Tror nok det blir BMW eller Snapdrive som får jobben snart. Og evt nye dekk før kontroll/justering.
quandt1960 Skrevet April 16, 2014 Skrevet April 16, 2014 Ofte det det syndes med er at på eldre BMW modeller (mener det var før 1995) så krevde en skikkelig hjulkontroll lading av bilen. tror det var 60 kg bak på hvert sete og 75kg på fører. I tillegg til det full tank. Man begynte da testen med en rideheight check så resten derfra. Flere ganger har jeg sett at det ikke er blitt gjort. Min gamle E46 trenger ikke en slik lading for hjulkontroll men de utførte testen basert på tall for en E36, som ikke er helt like. Samtidig skal det nevnes at faktisk av og til med litt slitte foringer men ikke så slitt som at det trengs bytte så er det ikke alltid lett for selv en BMW mekaniker å få tallene inn i det akseptable intervallet. Men det pleier de fint gi beskjed om. Jæger i Bergen tar 3800 for en kontroll (latterligt)!. BMW Sandven ca.2000. Min skal inn hos Sandven om to uker for kontroll og der har jeg hatt min E46 og det var jeg fornøyd med.
Otis Skrevet April 16, 2014 Skrevet April 16, 2014 Jeg har betalt 1300 og de måtte ta den inn 2 ganger. Ser ut som det kanskje er verdt å betale rundt 2500 for å det gjort skikkelig.
john-r Skrevet April 17, 2014 Skrevet April 17, 2014 dei fleste kjører med altforlite dekktrykk på lavprofil! etter d vredstein sei skal du ha 3.1bar forran å 3.5bar bak! http://vredestein.com/bil-dekk/search/model/audi/a6%2fs6/a6%203.0/13385 der finn en trykk etter bilmodell å dekk dim. men man må ikkje søke på spesifik dekkdim då får en ikkje opp dekktrykke. legg kun inn bilen å trykk ADVICE eg la inn 170kw å sedan på din Jarle Bechmann Pedersen
1802tii Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Har Cooper dekk 245 45 18" med godt mønster. Bilen er "all over the place". Alle slitedeler er nye i forrstillingen. Ja, vet det. Omkrettsen er for stor, men felger med dekk fulgte med på bilkjøpet. Sparer til nye premium dekk som pirelli, Michelin, Good year.
Otis Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Min skal til pers i morgen, da blir det, forhåpentligvis ordning med sporing! Melder ifra i morgen, eller onsdag.
Otis Skrevet Mai 6, 2014 Skrevet Mai 6, 2014 Da er bilen hjemme igjen. Og det var en eksepsjonell forskjell! Nå er den nesten like bra å kjøre som på vinterdekk. Og det er veldig bra. Tror ikke jeg kan forvente noe mer. Dette er også med korrekt lufttrykk, som står i stolpen! Så det er veldig behagelig å kjøre med. Så til de andre som sliter med sporing, ta en 4 - hjulskontroll hos et skikkelig firma. For de som bor i Trondheim, så brukte jeg snapdrive på sorgenfri. De tok 1668,- for dette. quandt1960 reagerte på dette 1
johnkanon Skrevet Mai 6, 2014 Skrevet Mai 6, 2014 Har samme problem med mine continental dekk 245/35ZR 19 foran, føles som jeg skal dø noen ganger ( ikke kult å bli "dratt" mot en semitrailer) Men som noen andre nevnte her,bilen er helt normal med vinterdekk - skal prøve med mer trykk, men tror de begynner å synge siste værs, ser noen sprekker i gummien - er det et tegn? Uansett bilen var perfekt sist sommer, så det lener mer og mer på dekkene - men skal jeg fylle 2,9!!!???
Otis Skrevet Mai 6, 2014 Skrevet Mai 6, 2014 Ta en 4 hjulskontroll hos er firma som er god. Det betyr alt! Men du kan teste med feks 3,1 bar/45 psi for se om det blir bedre. De fleste dekk tåler 50psi som maks. Rundt 3,5 bar??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå