Gå til innhold

BMW og motorfeil

Kjell Z3
 Share

Anbefalte innlegg

Det er noen drøye påstander her syns jeg, som at Mercedes ikke har bedre motorer enn BMW.  Linken som jeg startet denne tråden med viser at forsikringsselskapet må betale ut penger til reperasjon av motor på 1 av hver 45 forsikrede BMW, mens de kun må betale motor reperasjon på 1 av 119 forsikrede Mercedeser, og en av 103 Jaguarer, men dette preller av mange på dette forumet som at dette ikke finnes. Det vises ikke til hvilke motorer det er snakk om, men at gjennomsnittet av motorene til Mercedes er bedre fra den tidsperioden av de forsikrede bilene er det ingen til om. Nekter man på det er det som å tro at Elvis lever, eller at Adam og Eva var først på jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har N47 motoren, og den er vel ikke kjent for å være problem fri, slik jeg har forstått det. Tenker både på register havari og turbo. Men men, la gå, shit happens, bruk forsikring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen drøye påstander her syns jeg, som at Mercedes ikke har bedre motorer enn BMW.  Linken som jeg startet denne tråden med viser at forsikringsselskapet må betale ut penger til reperasjon av motor på 1 av hver 45 forsikrede BMW, mens de kun må betale motor reperasjon på 1 av 119 forsikrede Mercedeser, og en av 103 Jaguarer, men dette preller av mange på dette forumet som at dette ikke finnes. Det vises ikke til hvilke motorer det er snakk om, men at gjennomsnittet av motorene til Mercedes er bedre fra den tidsperioden av de forsikrede bilene er det ingen til om. Nekter man på det er det som å tro at Elvis lever, eller at Adam og Eva var først på jorden.

Min personlige mening er at Mercedes lager bedre motorer med tanke på holdbarhet, og at gamle bmw`er generellt koster litt å holde i stand. 

Jeg er veldig glad i motorlyden og karakteristikken til BMW motorer og er derfor villig til å betale litt ekstra for å kjøre BMW :)

Blir litt som en blondine som er litt dyr i drift, det svir på pungen men det glemmer man fort når turtallet passerer 5000 og man nærmer seg aural orgasme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanos er en av sjekkpunktene når det gjelder S50B32.

Du har til og med egne firmaer som spesialiserer seg på dette, som Dr. Vanos.

At ingen har hatt problemer med Vanos i nyere tid er selvfølgelig bare sprøyt.

Du har firmaer som - ja blandet annet - Dr.Vanos som spesialiserer seg på dette nå og det er derfor ikke like katastrofalt som før,

men det er absolutt ikke billig likevel.

En ting er å forsvare merket sitt, men man må være ærlig med svakheter ved modellen :)

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=619676&nmt=Who%20has%20actually%20suffered%20a%20Vanos%20failure%20on%20E36%20M3%20EVO

Ser ut som ganske mange har opplevd vanos failure på modellen gitt.

Nok en gang ikke relevant dokumentasjon, selv om grafen helt øverst der viser at langt over 50 prosent av de spurte ikke hadde hatt noen vanos problem i det hele tatt. Vil ikke kalle den differansen der for urovekkende men heller mer normal, ingen motorer er helt 100 prosent feilfrie :)

Mercedes har bedre dieselmotorer en BMW? For noe sprøyt... Jevngode kan de godt være, men når det ikke er unormalt at en E200 for eksempel må bytte registerkjede to ganger før passerte 200k km, viser vell dette at de er langt ifra perfekte.... En god del feil på nyere mercedes fortsatt, selv om det meste blir byttet ut på garanti...

Nettopp, går man rundt og tror at MB diesel er så mye bedre så lever man 25 år tilbake i tid. Det VAR en gang at Mercedes sine dieselmotor gikk for å være blandt de bedre, men som alle andre så må Mercedes også tenke økonomi og da er det ikke god butikk å lage ting som er evigvarende. Noe særlig mobiltelefon bransjen praktiserer i stor stil ;) Som du sier så er ikke disse motoren i dag noe bedre enn andre.

Tja… Mercedes og Toyota er vel de eneste to merkene man generellt får gode penger tilbake for selv om de har tuslet tur-retur månen… så markedet er tydeligvis av den oppfatning. Kjenner endel drosjesjåfører som mener BMW ikke holder, de kan naturligvis ta feil. Men man får vel ikke så objektive svar på et BMW-forum heller, folk har en tendens til å forsvare sitt og sine - og det er jo en naturlig menneskelig reaksjon.

Markedes oppfatning er helt totalt irrelevant, markedet mener også at pene E30er skal koste 100 000 kr selv om bilen langt ifra er verd så mye ;)

BMW holder ikke som taxi fordi de ikke har ett service tilbud for drosjeeierne i Norge, men dra til f eks München og se at annenhver taxi er en BMW så dette har ingenting med kvalitet å gjøre. Er dessuten overraskende mange BMW taxier i Norge til at det ikke finnes noe service for dem :) Å tro at en E220 CDI er så mye bedre enn en 520d som drosje er bare tull, er ingenting som tilsier at den ene skal være bedre enn den andre.

Man får ikke så objektive svar på ett BMW forum nei, men hva pokker hadde du trodd. At alle på ett BMW forum er enige i at BMW produserer dårlige motorer? Synes faktisk folket her i tråden har vært svært så objektive med å innrømme BMW sine feil, er egentelig kun meg og noen få andre som stiller spørsmålstegn ved "er det virkelig så ille"

Bensinbiler og BMW hører sammen som ansjos og egg ;)

Dette er jeg helt enig i, men BMW har ikke ligget på latsiden når det gjelder å utvikle dieselbilen til det den er i dag. Se på E28 524TD som kom i 1983, verdens raskeste dieselbil og motorpressen var i ekstase over at man hadde en dieselbil som kunne være sportslig. Så har man 730d fra 1998 som var Tysklands første V8 diesel og verdens sterkeste dieselmotor, denne var også tidlig ute med commonrail. I dag har vi M550d som flytter 1700 kilo bil til 100 på 4,7 sekunder som er i M5 område og likevel leverer ett blandet forbruk på 0,6 l per mil.

BMW kan dieselmotorer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi snakker forbi hverandre, jeg er helt enig i at BMW er et innovativt merke og har sprengt mange grenser når det gjelder både bensin - og ja - også diesel.

Kanskje nettopp er det denne innovativiteten ( av mangel på et bedre uttrykk) som gjør at ikke alt holder like lenge som Mercedes :)

Det koster å være først med ny teknologi og sprekest i klassen. Jeg har allerede sagt meg enig i at prisen er verdt å betale, legger gjerne noen tusen ekstra i året for å kjøre BMW. 

Men motorras i tilfellle 530d og 330d motoren grunnet swirlflaps synes jeg godt de kunne vært litt mer flinke på mht. å ta vare på sine kunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi snakker forbi hverandre, jeg er helt enig i at BMW er et innovativt merke og har sprengt mange grenser når det gjelder både bensin - og ja - også diesel.

Kanskje nettopp er det denne innovativiteten ( av mangel på et bedre uttrykk) som gjør at ikke alt holder like lenge som Mercedes :)

Det koster å være først med ny teknologi og sprekest i klassen. Jeg har allerede sagt meg enig i at prisen er verdt å betale, legger gjerne noen tusen ekstra i året for å kjøre BMW.

Men motorras i tilfellle 530d og 330d motoren grunnet swirlflaps synes jeg godt de kunne vært litt mer flinke på mht. å ta vare på sine kunder :)

Da er vi nok mer enige ja, selv om akkurat i dag så er det ikke så mye å bytte på når det kommer til dieselmotor fra BMW eller Mercedes. Men ja det koster å være innovativ og skjærene i sjøen er flere enn for Mercedes som før valgte å satse på gammel med velprøvd teknologi, i dagens bilmarked funker ikke dette lengere. De pengene jeg legger ekstra på bordet for å kjøre BMW er ikke på reparasjoner men på høyere forsikring og dyrere innkjøpspris, er her BMW koster mer enn andre merker. Og når ting går i stykker så er BMW deler lagt ifra de dyreste man kan kjøpe...

BMW kunne vært mye flinkere til å ta enkelte ting på sin egen kappe dessverre...

25 år siden Mercedes diesler var bedre enn BMW ? Så bilene som er forsikret i linken er eldre enn 25 år da ??  Ja det stemmer helt sikkert....... 8-[

Du stoler virkelig blindt på den undersøkelsen du.... Ja 25 år siden som i før i tiden, ikke nå lengere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Markedes opptattning er helt totalt irrelevant?"

Hva er det som styrer salget? Er det ikke markedet?

Skulle være "markedets oppfatning"

Skrivefeil :P

Forsikringstallene taler dog sitt klare språk mht. utbetalinger.  Så kan man diskutere til man blir blå i trynet hvorfor det er sånn :)

Ja tallene til ADAC med sine 19 millioner medlemmer er også klar tale, bare å begynne å bli blå i trynet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare m60 som har dårlig pumpe, m62 mener jeg hadde utbedret pumpe.

Ganske sikker på at dette var problem på M62 også. Jeg har M62tü, motoren ble byttet i 2007. Tror motoren rasa pga pumpen datt av. Kan ikke så bra tysk. Så ikke så enkelt og lese papirene fra tyskland :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedes oppfatning er helt totalt irrelevant, markedet mener også at pene E30er skal koste 100 000 kr selv om bilen langt ifra er verd så mye ;)

BMW holder ikke som taxi fordi de ikke har ett service tilbud for drosjeeierne i Norge, men dra til f eks München og se at annenhver taxi er en BMW så dette har ingenting med kvalitet å gjøre. Er dessuten overraskende mange BMW taxier i Norge til at det ikke finnes noe service for dem :) Å tro at en E220 CDI er så mye bedre enn en 520d som drosje er bare tull, er ingenting som tilsier at den ene skal være bedre enn den andre.

Totalt irrelevant ja. Hvem er det som faktisk betaler for disse bilene? Hvem er det som faktisk kjører disse bilene? Det er markedet.

Herlig at du drar frem München (av alle byer...). Drar man til Wolfsburg stikker man seg ut hvis man ikke kjører VAG.

Tok en titt på finn på utvalget av biler med km mellom 400 000 og 980 000. Resultatet var 230 biler, med en fordeling på 103 Mercedes, 35 Volvo, 32 VW, 11 Audi og *trommevirvel*....0 stk BMW.

For å være litt mer rettferdig søkte jeg på biler med km fra "kun" 300 000 til 980 000, årsmodeller 1995-2012. Mercedes har da 298 biler etterfulgt av VW, Volvo, Toyota, Audi (!) med 102 biler og BMW med 51 stk. Alt dette er selvsagt helt tilfeldig :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle være "markedets oppfatning"

Skrivefeil :P

Ja tallene til ADAC med sine 19 millioner medlemmer er også klar tale, bare å begynne å bli blå i trynet...

Var ikke skrivefeilen jeg siktet til....den er totalt irrelevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt irrelevant ja. Hvem er det som faktisk betaler for disse bilene? Hvem er det som faktisk kjører disse bilene? Det er markedet.

Herlig at du drar frem München (av alle byer...). Drar man til Wolfsburg stikker man seg ut hvis man ikke kjører VAG.

Tok en titt på finn på utvalget av biler med km mellom 400 000 og 980 000. Resultatet var 230 biler, med en fordeling på 103 Mercedes, 35 Volvo, 32 VW, 11 Audi og *trommevirvel*....0 stk BMW.

For å være litt mer rettferdig søkte jeg på biler med km fra "kun" 300 000 til 980 000, årsmodeller 1995-2012. Mercedes har da 298 biler etterfulgt av VW, Volvo, Toyota, Audi (!) med 102 biler og BMW med 51 stk. Alt dette er selvsagt helt tilfeldig :whistle:

Markedet er mer vant til Mercedeser med høyere kilometerstand enn BMW, hadde BMW i alle år vært like populær som taxi så hadde det vært like mange BMWer der ute med høy kilometerstand som markedet hadde vært vant til. Skjønner du ikke det da vil jeg nesten kalle deg litt dum! Selvsagt var Mercedes dieselene mer solide enn BMW dieselene før i tiden, men slik er det bare ikke i dag noe Eksos og Cryzwiz var inne på over her :)

Ja det er nettopp geografiske forhold som avgjør hvilken bil som er mest populær som taxi, i München er det BMW, i Wolfsburg er det sikkert VAG og i Norge og resten av Europa er det Mercedes pga nettverket. Ingen av bilene i seg selv egner seg bedre eller dårligere til drosjebruk, i dag er det apparatet rundt som teller. Før i tiden har jeg inntrykk av det det var mer pålitelighet som telte for drosjeeierne :)

Hvis man kjøper to biler, en BMW og en Mercedes. Begge bilene kjøres like langt over 8 år og får nøyaktig samme bruksmønster og vedlikehold, hvorfor skulle sannsynligheten for at BMW bryter sammen først være så stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...