Hpi Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Skrevet Mai 12, 2014 Castrol anbefaler følgende til min bil: Syntrax 75w-90 til Differensial/ Differensialer - foran/bak (med ikke-begrenset glippdifferensial eller med viskøs differensiallås) Syntrax limited slipp 75w-140 til Limited slipdifferensialer - multiplate/lamella/elektro-hydraulisk Hva jeg har selv aner jeg ikke.
Hpi Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Skrevet Mai 12, 2014 Bestilte nye plugger (33117525064) med 14mm sekskant spor samt pakninger (07119963355) til min - for sikkerhets skyld. Pakningene fikk jeg ikke brukt, for pluggene var levert med en liten grønn gummi o-rings pakning. Delenumre er fra GS. Veldig grei jobb. Om du benytter Castrol oljen, kjøp en slangestump som passer på helletuten. Veldig enkelt da å presse oljen inn i diffen. 1l er ikke nok, så når den første flasken er tom - bytt flaske og fortsett å fylle til det renner ut av påfyllingshullet På min gikk det på 1,1 l. Kjøpte en 500ml stål sprøyte/pumpe på Biltema. Ga opp denne etter bytte av girolje. Utett leamikksak som medførte et oljesøl uten like. Takk for info, greit å ha alt på plass før en starter på en slik jobb.
LK Skrevet Mars 19, 2015 Skrevet Mars 19, 2015 (endret) Jeg skal bytte olje på diffen min nå,er det nødvendig å skifte pluggene? Pleier de å bli ødelagte ved bytte? Endret Mars 19, 2015 av LK
Otis Skrevet Mars 20, 2015 Skrevet Mars 20, 2015 Mener du "pluggene" de som du skrur ut fra diffen? For å tappe? Isåfall har jeg ikke hørt om det.
Hpi Skrevet Mars 20, 2015 Forfatter Skrevet Mars 20, 2015 Jeg skiftet mine når jeg skiftet olja, kunne sikkert brukt de gamle om igjen uten problem men jeg kjøpte nye for å få nye tetninger og fordi de kosta nesten ingenting. http://bimmers.no/topic/792511-diy-oljeskift-bakaksel-e39-530dat/
LK Skrevet Mars 20, 2015 Skrevet Mars 20, 2015 Tenkte på påfyllingspluggen og tappepluggen ja. Har lest endel om dette og ser mange bytter disse. Tror jeg satser på å bruke de som står i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå