Gå til innhold

M-fangere - kvalitetsforskjell hos Koed

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er inne og ser på fanger foran og bak til E39'en min. Ser at det er enorm prisforskjell på kvalitetene OE, A og RD. Hva betyr dette? Hva er forskjellen?

Skrevet

Står det noe om PP eller ABS plast? PP er generelt bedre, mykere, og sprekker ikke like lett som den harde ABS-plasten.. Passformen er ofte også bedre på PP-fangerene, da de skal være mer skikkelige..

Skrevet

De billige kopiene koster jo langt under halvparten. Er de greie eller burde jeg styre unna? Føles litt unødvendig å bruke opp mot 10k kroner på ulakkerte fangere (originale) på en bil som koster 40k.

Skrevet

Stort sett fungerer kopifangere greit, men noe mindre tilpasninger må som regel påberegnes.

Personlig hadde jeg prøvd å fått tak i en brukt originalfanger.

Skrevet

Det å kjøpe nye originalfangere til en bil til 40k må du ivertfall ikke finne på. Kjøp ABS replicafangere, det er mere enn godt nok. Argumentet med tanke på styrke er greit nok, men sannheten er at dersom du smeller en abs fanger hadde nok du smelt originalfangeren også.

Koed er somregel veldig gode på pris, men fangerene de har er nok de samme som P&R, Parts24 etc også har. Sistnevnte ligger i konstant krig rundt pris, så dem er somregel vesentlig billigere enn koed o.l på akkurat det punktet.

Originalfanger er klart kjempegreier, men dersom du ikke lakker selv blir det fort dyrt siden det går med en del tid på grunnarbeidet på en gammel fanger full i steinsprut og riper.

Skrevet

Kopifangerne har fin passform men standard feil er at de er ca 1 cm for korte ved skjermkanten og grillen butter litt i gummileppa rundt det store luftinntaket til radiatoren,fjerner man litt gummi og pusser litt med en vinkelsliper foran på festene til de to skruene som fangeren festes i så blir det strøkent.

Skrevet

Ja men som sagt er ikke passformen helt 100% selv om det står det,litt tilpasning må til,men det er kun egen erfaring med diverse kopifangere.

Skrevet

Så lenge jeg klarer å få den til å passe uten mye jobb da jeg har lite erfaring på akkurat det området, så går det nok fint. 

Skrevet

Forresten, du som har erfaring med det, er det samme fester og skruer på M5-fangerne som det er på original-fangerne?

Skrevet

Ja alle fester er identiske,Sitter festet 3-4 skruer nr8 i fremre innerskjermer,plastplugger i bjelken og hele fangeren med 2 stk torx nr 50 skruer,du trenger egentlig også mange andre deler som nye fremre innerskjermer og et annet deksel under motor,adapter til tåkelys osv,men går å bruke de gamle med litt knoting.ligger også noen monteringsvideoer på youtube.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...