Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje ikke "helt etter boka", men silikonspray kan brukes til å få start på denne. Pass bare på at du ikke kliner til luftmengdemåleren med dette. Vanlig startgass ville jeg vært litt forsiktig med.

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan det være glødinga som ikke henger med når motorn er halvvarm? GLOW DEVICE ser jeg har noen feil når temp'en er ca 20 grader. 4704 og 2550 går på trykk; bytt pumper; billigste først.

Skrevet

Glødingen skal ikke ha noe å si om du får start eller ikke i dette tilfellet. Kan hende den går litt røft når den er kald bare.

Ellers så står det ganske svart på hvitt at du har for lavt railtrykk (har en E39 med tilsvarende problem). Det du kan gjøre for å teste railtrykkgiver, er å lure ECU-en til å tro at railtrykket er høyere enn det det i utgangspunktet er (for å evt. utelukke at railtrykkgiver er defekt). Ta en tynn probe fra et multimeter og stikk gjennom gummipakningen på pinne 2 på kontakten til railtrykkgiveren (sørg for å være forsiktig så du ikke skader den). Mål mellom jord og pinne 2 - du skal måle 0,3V eller deromkring uten railtrykk. Måler du 5V eller 0V så har du tatt feil pinne (mulig jeg husker feil og jeg har ikke WDS foran meg). Ta probene ut av multimeteret og koble disse til en spenningskilde på ca. 1,5 - 1,7V (AA batteri går bra). Forsøk å starte den da (og overvåk railtrykk i INPA samtidig). Om ECU-en tror du har ca 300 bar da og den fortsatt ikke starter kan du se bort fra railtrykkgiver.

Skrevet

Blir jo et salig søl. Men start den på silikonspray evt.

Gidder ikke å lese 3 sider med vas 00:10 på søndag/mandag, men koble til måleglass, la bilen gå på tomgang. Husk å strupe slangen som går videre.

• 2 weeks later...
Skrevet

Da var bilen fikset :). Og 18000kr fattigere :/ måtte bytte dyse på nr 2 og 5 pga. diesel lekkasje + gløderelet var defekt og de da anbefalte å skifte glødepluggene med det samme.

Skrevet

Dyrt var det ja men 1 stk dyse kostet ca: 3200kr og jeg trengte 2 stk. 1 stk glødeplugg ca:240kr og eg trengte 6 stk + gløderele til 950kr ca. Og 1 dags arbeid inkl. Feilsøking. De måtte og av med eksps manifoilen for å komme til glødepluggene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...