Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i dag høre det jeg fryktet, løsnet innmat på katalysatoren.Ikke nok med det. Var også noen skruer som hadde løsnet fra manifomden. Fikk tilbud på 8052,- av Svendsen eksos. Noen som vet om en eksos spesialist som Svendsen i Sverige?
Å få et rustfritt anlegg til samma prisen i Sverige hadde ikke gjort no'
Ikke pokker om jeg bruker halve lønninga på nye kat.

Skrevet

Har hørt med noen som sier at det ikke går ann å sette på sportskat.vil ikke rense like bra så dem. Har effekt bakpotte. Blir vel mer opptimalt med sportskat med tanke på ytelse og lyd.

Noen i Oslo området som har bukk, kan noe om sveising og vil gjøre jobben??

Skrevet

sjekket på dekkonline.com ?   de selger billige katter der.   kompis at meg sjekka det etter han kjøpte på mekonomen... ca var halv pris der.. 

ellers har jeg lest flere ganger her innpå at biltema kat funker godt nok også. 

Skrevet

sjekket på dekkonline.com ?   de selger billige katter der.   kompis at meg sjekka det etter han kjøpte på mekonomen... ca var halv pris der.. 

ellers har jeg lest flere ganger her innpå at biltema kat funker godt nok også.

Har dette på dekkonline. Det står at det er en reserve katalysator. Ikke en fullverdig erstatning. Svendsen eksos så at univeral katalysatorer bråker mer og ikke gir noe Fikk lyd. Vil heller ha mer lyd på tralla jeg

Skrevet

Kan du ikke få tak i en billig brukt fra en høgger eller fra noen som har bygget M3 av 318i-en sin?

Det er naturligvis fare for an en brukt også kan ryke, men om prisen er en brøkdel mener jeg at det absolutt er noe å vurdere.

Skrevet

Kan du ikke få tak i en billig brukt fra en høgger eller fra noen som har bygget M3 av 318i-en sin?

Det er naturligvis fare for an en brukt også kan ryke, men om prisen er en brøkdel mener jeg at det absolutt er noe å vurdere.

Enig i det. Men vet desverre ikke hvor lenge den vil holde. Har selv lyst på sports katalysator. Men Bilens Eksosanlegg sa det ikke finnes noen særlig sportskatter som er godkjent for OBD biler. Skal OBD systemet noe å si?

Like greit å kjøre på med raka rør. Og sveise inn en universal en før PKK?

Skrevet

Hva skal du med sportkat på en 318 egentlig? Det billigste hadde vært å få noen til og sveise inn en biltemakat og kjøre videre, enkelt og greit. Alternativt til sportkat, så ville jeg heller sveisa inn flenser og bytta mellom tilpassa rør/kat alt ettersom du skal på eu eller ikke. 

Skrevet

En liten oppdatering. Å kjøpe kat. Med montering til 8052,- er uaktuelt. Etter å ha lest litt på forumet virker det som en universal en fra Biltema ikke er så gæren. Nevnte dette for ett firma og Fikk dette svaret:

"Vi kan kanskje sveise inn en universalkat., men vi kan ikke garantere at dette går bra. Vi kan som sagt sveise inn den, men du må signere på at det ikke er noen garanti og at vi er fritatt for økonomiske følger. Du må altså betale for ny katalysator selv dersom det trengs. Det kan være at den ikke renser godt nok for bilen din, slik at motorlampa lyser. Den vil da heller ikke gå gjennom EU-kontrollen. En universalkat. vil også lage noe mer lyd fordi de ikke er like godt isolerte"

Virker som det er livsfarlig med en universal kat. Er det noen av dere som benytter universal kat. Fra Biltema som har slitt på eu-kontroll og fått opp motorlampa?

Skrevet

har selv sveiset inn universal katalystorer(bosal) fra bilxtra på forskjellige biler(ikke bmw) men det funker jo bra på andre biler så lenge det blir tett
har også selv universal kat på en av e39ene mine(gjort av verksted for 6-7 år siden i følge historikk) funker helt hundre enda den  

Skrevet

har selv sveiset inn universal katalystorer(bosal) fra bilxtra på forskjellige biler(ikke bmw) men det funker jo bra på andre biler så lenge det blir tett

har også selv universal kat på en av e39ene mine(gjort av verksted for 6-7 år siden i følge historikk) funker helt hundre enda den

Du har ingen problemer med no motorlampe, lambda eller no. Har det Svendsen gnåle så fælt om. + at lyden ville være helt forferdelig. Er ikke vits å bruke 8 høvdinger på en bil til 70 000
Skrevet

Du har ingen problemer med no motorlampe, lambda eller no. Har det Svendsen gnåle så fælt om. + at lyden ville være helt forferdelig. Er ikke vits å bruke 8 høvdinger på en bil til 70 000

ikke vert noe tull med motor lampe på min bil

jeg hadde ikke brukt 8000 på en katalysator uansett hva bilen hadde kosta

om katalystaor og midtre potta er sammen(ikke delt) på bilen din så får du kat og midtre potte for ca 3300 fra koed

Skrevet

er det lambda før og etter kat på denne da?    da kan det jo hende bilen ikke liker det helt. 

måtte bytte kattene på 740n jeg og da forrige eier hadde byttet de ut med rør  #-o   ble nesten 10k  i bare deler. (kjøpte ettermarkeds-katter).   hos gs var det 22k for org.katter.     så 8k inkl arbeid er ikke så ille   : ) 

var forresten ikke noe motorlampe på min uten kattene.  har bare lambda før kattene jeg.  merket ingenting utenom litt eksta lyd.  men eksosen luktet dritt så jeg orka ikke å dra på eukontroll engang uten å bytte kattene først 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...