nakken Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 Har en 1999 modell 530d. Hadde problemer med att bilen ikkje blei skikkelig varm, so skifta termostaten. No blir bilen varm på småkjøring/kjøring i motebakke, men under langkjøring ligger kjøleveska på rundt 50 grader i følge OBC (tett over det blå feltet). Har som sagt skifta termostat, har ikkje egr-termostat. Der er sirkulasjon (vann spruter inn i ekspasjonstanken). Noen som har hatt lignende problemer? Erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 det er ikke feil med sensor? feil på ny termostat evnt? sprekk i termostathus? var litt rart det der :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 Siden du ikke har EGR termostat, så må det jo være defekt termostat, den nye altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Juni 4, 2014 Share Skrevet Juni 4, 2014 Jeg hadde samme problemer på vinteren. Men her er det 40- så Vakke så rart xD Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nakken Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2014 Ja, dette har blitt bedre etter sommeren kom, men kjøler mye enda synst jeg... Skal skru ut termostaten og vannpumpa i løpet av kort tid og teste termostaten. Skal også sjekke om vannpumpa ser bra ut Men det er ikkje so mykje som kan gå til i kjølesystemet, so skal vere mulig å finne problemet.... Rart å få en defekt termostat, sida termostaten er mekanisk har aldri opplevd det ;o Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Er ikke viskosekoblinga på vifta som henger og kjøler motoren hele tiden da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Er ikke viskosekoblinga på vifta som henger og kjøler motoren hele tiden da? +1 kan jo fort være et viskosehjerte som har låst seg, å da er det nesten hel umulig å få driftsvarm motor hvis man ikke belaster den hardt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 Er ikke viskosekoblinga på vifta som henger og kjøler motoren hele tiden da? Det skal da vel ikke ha så mye å si dersom termostat er i orden? Da skulle man jo ikke fått opp temperaturen på vinteren heller siden det er mye bedre kjøling da. Og spesielt som trådstarter skriver, så får han opp temperaturen på småkjøring (når viftens jobbing har mest å si), og ikke på langkjøring når viften har liten virkning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nakken Skrevet September 4, 2014 Forfatter Share Skrevet September 4, 2014 Legger inn svaret i tilfelle noen har samme problemet: Den nye termostaten jeg fikk fra koed var gåen, fungerte etter jeg skifta andre gang. Vil anbefale å koke termostaten opp i ei panne for å sjekke at den fungerer før montering.... Forresten: er det noen som vet hva føleren på venstre side på dekslinga på radiatoren er til (sett forfra). Temp sensor for den fremste vifta kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 4, 2014 Share Skrevet September 4, 2014 Legger inn svaret i tilfelle noen har samme problemet: Den nye termostaten jeg fikk fra koed var gåen, fungerte etter jeg skifta andre gang. Vil anbefale å koke termostaten opp i ei panne for å sjekke at den fungerer før montering.... Forresten: er det noen som vet hva føleren på venstre side på dekslinga på radiatoren er til (sett forfra). Temp sensor for den fremste vifta kanskje? Dette er nok AUC sensor til klima, den som sniffer etter uren luft og som aktiverer resirkulering av luft om denne står på auto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå