sAlnes Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 Hei! Kjøpte meg nettop en e39 førstebil som fungerer helt fint. eneste er at den har ufattelig dårlig akselerasjon i forhold til andre 520 e39er jeg har kjørt og egentlig i forhold til det som skal være normalt. Den har rullet 259k men burde fremdeles ikke ære så dårlig. Er relativt nybynner med bil så derfor jeg spør her. Er nettopp byttet hele eksosanlegget om det har noe og si. Takker for svar Simen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 manuell eller automat ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heltnypåbmw Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 Kan det være noe feil med motoren din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juni 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2014 manuell eller automat ? Det er manuell. Men tenkte å skifte bensinfilter og ta sånn motorrens og se om det blir bedre da. noen andre forslag til hva som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 Kanskje bensinfilter, fjusker den elns? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juni 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2014 Kanskje bensinfilter, fjusker den elns? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Den fjusker ikke nei, går helt rent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 Sensorer? Camshaft og Crankshaft. Google de så får du info om symptomer. Kanskje flere matcher din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juni 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2014 Sensorer? Camshaft og Crankshaft. Google de så får du info om symptomer. Kanskje flere matcher din bil. Du hadde riktig det kunne være kamaksel sensor og en annen sensor. men stod også at veivhuslufting og utbytting av noen slanger kunne hjelpe.noen erfaringer med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 De kan helt sikkert hjelpe! Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 prøv det enkleste først.. tennplugger, luftfilter, bensinfilter : ) ikke er de dyrt heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juni 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2014 nettop skiftet plugger og til power filter(var samme problem med orginalt) men skal sjekke bensinfilter og litt sånn før jeg går så langt og kjøper ny sensorer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 Det aller enkleste å billigste å starte med er diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 110% sikker på at det er Kam eller veiv sensorene som har ryki.. Hadde det samme på min.. Gynger bilen seg framover jo mer turtall du drar den på? vis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 Er det noe spesielt turtallsområde akselerasjonen er spesielt dårlig? Om det ikke er det tror jeg også det kan være kamsensoren, muligens oksygensensorer. Feil med disse vil vanligvis gi feilkode i diagnose, jeg mener feil med veivsensor ville gitt "check engine"-lys. Jeg -tror- nevnte sensorer kan testes ved å koble de fra for så og teste om det er noen forskjell, om det ikke er det er sensoren dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juni 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2014 110% sikker på at det er Kam eller veiv sensorene som har ryki.. Hadde det samme på min.. Gynger bilen seg framover jo mer turtall du drar den på? vis du skjønner hva jeg mener Har ikke lagt merke til at den gynger noe fremover men kan kjenne etter neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå