Gå til innhold

BMWendrom's E34 535I

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått skaffet meg en E34.
Dette er i mine øyne, en av de fineste bilene BMW har lagd, men som alle andre eldre biler som faktisk har vært i bruk, så er det noen skjønnhetsflekker på denne og. Alle disse, eller mesteparten har jeg tenkt å fikse over en lengre periode. Planen er å få den tilbake i tilnærmet original stand. Bilen er levert med rødt skinninteriør. Dette og manuelt gir gjør den vel til en sjeldenhet?  :)

I motorrommet sitter BMW's kjente rekkesekser. Denne på 3,5 liter, og originalt 211 hester. Både motoren og drivverket i denne bilen er i veldig god stand. Motoren drikker verken olje eller vann, og alle servicer er gjort på BMW spesialverksted.

20140609_155828.jpg

I tillegg til noen riper i lakken, og litt rust, så er det også noen småting som er i ustand. Utenom det, så er bilen i veldig god stand.

Ting som må fikses:

- Bytte dempere.
- Bytte lås til høyre bakdør.
- Fikse føler til håndbrekk. (bagatell)
- Fikse utløser til seterygg.
- Ny logo foran.
- Fikse rift i setetrekket.

20140606_180549.jpg

20140606_180258.jpg

20140606_180322.jpg

20140605_213138.jpg

20140605_213318.jpg

Litt kjeks i døra.

20140605_213230.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med skikkelig bil, E34 er helt klart en av BMW sine beste modeller :) Her har du fått deg en fremtidig klassiker og med ett rått interiør, har kun sett E34 med rødt skinn en gang før i Norge og svært få ganger totalt sett. Jeg ser også i utstyrslista har du har diffsperre originalt, ikke dårlig 8)

Hold denne ren og original, fiks det som er av kosmetiske feil og du får en kjempe bil :) Vil anbefale deg å få tak i noen originale 15" BBS krysseike (har de på min), de kler E34 utrolig godt om man ikke har låst seg på større felgdimensjoner (som foringer kjørekomforten i en E34)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med skikkelig bil, E34 er helt klart en av BMW sine beste modeller :) Her har du fått deg en fremtidig klassiker og med ett rått interiør, har kun sett E34 med rødt skinn en gang før i Norge og svært få ganger totalt sett. Jeg ser også i utstyrslista har du har diffsperre originalt, ikke dårlig :cool:

Hold denne ren og original, fiks det som er av kosmetiske feil og du får en kjempe bil :) Vil anbefale deg å få tak i noen originale 15" BBS krysseike (har de på min), de kler E34 utrolig godt om man ikke har låst seg på større felgdimensjoner (som foringer kjørekomforten i en E34)

Takk for anbefalingen. :) Jeg har faktisk lignende felger på vinterdekkene, men jeg må innrømme at originale BBS på sommerdekkene hadde sett veldig bra ut ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med go'vogn.:)

Fiks det lille som er og du har bil lenge.

Det interiøret er så stilig synes jeg.

Denne bilen er der vel en respektabel km stand på og.

Har selv en 535i og er storfornøyd og med rett stell kommer du og nok til å bli det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med go'vogn. :)

Fiks det lille som er og du har bil lenge.

Det interiøret er så stilig synes jeg.

Denne bilen er der vel en respektabel km stand på og.

Har selv en 535i og er storfornøyd og med rett stell kommer du og nok til å bli det. :)

Takk takk :) Den har godt ca. 380 000 km. ja. Men dette er jo evighetsmaskiner på fire hjul, så har et håp om at den varer 300 000 til.

535i er flott bil vil jo si at jeg personlig mener at e34 kler best m tech front/skjørter og bakfanger.

sorte hella er heller ingen uting synes ikke man fucker opp en orginal bil med det

Jeg er helt enig i at noen nye fangere og skjørter hadde vært fint, men dette er en bil jeg har lyst til å beholde den originale looken på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for anbefalingen. :) Jeg har faktisk lignende felger på vinterdekkene, men jeg må innrømme at originale BBS på sommerdekkene hadde sett veldig bra ut ;)

Da ville jeg anbefalt deg å bytte om på dekka, så kan du heller bruke felgene som står på nå til vinter hvis bilen skal brukes om vinteren :)

Takk takk :) Den har godt ca. 380 000 km. ja. Men dette er jo evighetsmaskiner på fire hjul, så har et håp om at den varer 300 000 til.

Jeg er helt enig i at noen nye fangere og skjørter hadde vært fint, men dette er en bil jeg har lyst til å beholde den originale looken på :)

Med godt stell og fornuftig bruk så holder denne lenge, men det er også viktig med vedlikeholdet som er gjort i disse 380 000 km. Er jo her grunnlaget ligger om bilen skal klare lange distanser ;) Hold bilen fri for M-Tech og DE, særlig sistnevnte er oppbrukt på E34 og E30 syens jeg. Skal du ha en E34 som vekker oppsikt og skiller seg ut i dag, ja da skal du holde den akkurat slik den forlot fabrikken da den var ny :)

Jeg er iallfall kjempe glad for at flere og flere ser gleden i helt originale E34, har venta noen år på at det skal skje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...