Gå til innhold

Feilkoder matetrykk E61 525d M57

Odd-M
 Share

Anbefalte innlegg

Nei jeg skal ikke skryte på meg noe jeg heller, men refererer stort sett til feilsøking og resultater jeg har erfart selv. Kanskje TRF har noen bedre idéer?

Forresten; hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, ja da er du et stykke unna både det ene og det andre :/ Blir ikke noen dagstur for meg heller.

Skal si fra om jeg skal nordover til Tromsø i sommer, da er jeg jo i "området" - lenge siden jeg har vært der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Diskuterte med en verksmester her i Sverige hvor jeg er på ferie. Han følte seg ganske sikker på at det var en dyse med lekkasje som forårsaket problemet. De hadde byttet noen trykkpumper men da var det alltid slik at den overhodet ikke ville bygge trykk. Dysene måtte ut og sjekkes på spesialverksted. Dessverre hadde de ikke mulighet til å se på det før ferien min er over.. Merkeverkstedet jeg har brukt hjemme påstår dysene IKKE må ut av motoren for å testes, det er en testprosedyre på dem over disgnoseinstrument som de ikke har funnet feil med. Stusset på det men valgte å "kjøpe" forklaringen. Det er ikke første gang jeg får motstridende svar hos verksted. Kan noen bekrefte at de faktisk må ut for å testes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har forstått det slik at den mest vanlige feilen med dyser er indre lekkasje og ved denne feilen trenger man ikke å demontere dysen å sjekke, slik vi har sett eksempler ved tidligere.

Mens dårlig spraybilde må dysen tas ut for å sjekkes.

Såklart det kan godt hende det jeg sier feil, da jeg ikke er ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg ble forklart. Men når et verksted i Sverige, som jeg har brukt flere ganger med kun god erfaring, sier noe annet blir jeg svært usikker.

Dersom det er tilfelle er det bare den dyreste komponenten igjen nå, trykkpumpa... :-(

Har tatt en ringerunde til forskjellige verksted her i Nord-Norge og svarene går fra at de ikke har hørt om det til at de ikke kan si noe uten å se på bilen. Ergo vil de bare selge verkstedtimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene er testet med måleglass, ingenting unormalt. Trykksensoren er byttet, ingen bedring. I følge mekanikeren tyder alle tester han har gjort på at feilen ligger i trykkpumpa. Verkstedet har sendt en teknisk forespørsel til BMW med resultat av alle tester, så vil de ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...