Bayerfun Skrevet Juli 4, 2014 Share Skrevet Juli 4, 2014 Nei jeg skal ikke skryte på meg noe jeg heller, men refererer stort sett til feilsøking og resultater jeg har erfart selv. Kanskje TRF har noen bedre idéer? Forresten; hvor i landet holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2014 Sortland, Vesterålen. Langt nord i Nordland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 4, 2014 Share Skrevet Juli 4, 2014 Oh, ja da er du et stykke unna både det ene og det andre :/ Blir ikke noen dagstur for meg heller. Skal si fra om jeg skal nordover til Tromsø i sommer, da er jeg jo i "området" - lenge siden jeg har vært der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2014 Diskuterte med en verksmester her i Sverige hvor jeg er på ferie. Han følte seg ganske sikker på at det var en dyse med lekkasje som forårsaket problemet. De hadde byttet noen trykkpumper men da var det alltid slik at den overhodet ikke ville bygge trykk. Dysene måtte ut og sjekkes på spesialverksted. Dessverre hadde de ikke mulighet til å se på det før ferien min er over.. Merkeverkstedet jeg har brukt hjemme påstår dysene IKKE må ut av motoren for å testes, det er en testprosedyre på dem over disgnoseinstrument som de ikke har funnet feil med. Stusset på det men valgte å "kjøpe" forklaringen. Det er ikke første gang jeg får motstridende svar hos verksted. Kan noen bekrefte at de faktisk må ut for å testes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2014 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 Jeg har forstått det slik at den mest vanlige feilen med dyser er indre lekkasje og ved denne feilen trenger man ikke å demontere dysen å sjekke, slik vi har sett eksempler ved tidligere. Mens dårlig spraybilde må dysen tas ut for å sjekkes. Såklart det kan godt hende det jeg sier feil, da jeg ikke er ekspert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2014 Det var det jeg ble forklart. Men når et verksted i Sverige, som jeg har brukt flere ganger med kun god erfaring, sier noe annet blir jeg svært usikker. Dersom det er tilfelle er det bare den dyreste komponenten igjen nå, trykkpumpa... Har tatt en ringerunde til forskjellige verksted her i Nord-Norge og svarene går fra at de ikke har hørt om det til at de ikke kan si noe uten å se på bilen. Ergo vil de bare selge verkstedtimer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 De må ikke ut for å teste indre lekkasje. Og det bør ikke gjøres med diagnoseutstyr, men med måleglass rett på dysene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2014 Du antar feilkilden ligger der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 Har ikke lest hele tråden. Men det er den første plassen man ser (normalt) ved uforklarlige trykkproblemer. Billig og kjapp test Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2014 Dysene er testet med måleglass, ingenting unormalt. Trykksensoren er byttet, ingen bedring. I følge mekanikeren tyder alle tester han har gjort på at feilen ligger i trykkpumpa. Verkstedet har sendt en teknisk forespørsel til BMW med resultat av alle tester, så vil de ta det derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2014 Det nye er jo at den også har begynt å fuske/nykke på lett til middels belastning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 31, 2014 Share Skrevet Juli 31, 2014 Uten at jeg er noen ekspert så synes jeg det høres ut som HT pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 3, 2014 Forfatter Share Skrevet August 3, 2014 Tja... Dyrt blir det i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 4, 2014 Share Skrevet September 4, 2014 Hvordan går det her? Noe nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå