Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skiver og klosser på bilen er dårlige foran. Skifter klosser og skiver foran snart. Bak er ikke klossene gamle. Men håndbrekket tar nesten ikke lengre. Er det slik at håndbrekket bremser med egne klosser, som fungerer uavhengig av caliperene?

Skrevet

Det er en prosedyre for justering av håndbrekk som bør følges. Usikker på E6x men normal skal de to wire oppe ved håndbrekket slakkes helt. Den justeringen i bremsetrommel strammes akkurat til hjulene står fast. Så slakkes den et bestemt antall klikk slik at hjulene løper fritt igjen. Resterende stramming og justering foretas på wire inne ved håndbrekket. Du finner garantert en "how to" hvis du googler det.

Skrevet

Det er automagisk stramming inne i e6x av håndbrekket.

Bak vet jeg ikke, men vil tro det er som på alle andre.

Skrevet

Jepp, bremsesko. Du kan ta av en bolt også justere med en rett trekker.

Ok. Kan du si noe om hvilken bolt som skal løsnes for å få tilgang på justeringen?

Skrevet

Ok. Kan du si noe om hvilken bolt som skal løsnes for å få tilgang på justeringen?

Uansett hvilken, bare å dreie hjulet til du ser strammeren.

Skrevet

Uansett hvilken, bare å dreie hjulet til du ser strammeren.

Tok ut en bolt og gjorde flere omdreininger. Så fjæringene på begge siden, men ingen justeringsskrue.

Skrevet

Kan være gravrust på slitesonen til skiva der bremsebåndene tar (altså på "innsiden"). Det har jeg. Da hjelper det å bruke brekket ofte, og gjerne sette det på i lav hastighet mens man kjører av og til (5-6 sekunder av gangen) for å slipe vekk rust. På sikt er selvfølgelig løsningen å bytte skiver+bremsebånd...

Skrevet

Tok ut en bolt og gjorde flere omdreininger. Så fjæringene på begge siden, men ingen justeringsskrue.

Nei den er ikke så enkel å se. En liten lommelykt er en stor fordel. Jeg pleier å ta av hjulet også, da får jeg vinklet innsynet bedre slik at det blir litt enklere (synes jeg). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...