Gå til innhold

KVestermo's E39 528 touring

Share

Anbefalte innlegg

Da var tiden endelig inne for min første bil.

Dette er da min Bmw E39 528iat med diverse utstyr som sort skinninteriør, telefon, avtagbart hengerfeste, takluke osv

Bilen er en 1997 modell og ble importert til Norge i 2001.

Planer for bilen i første omgang:

* Ny bærearm høyre foran

* Nye felger til sommerhjul og bruke nåværende sommerhjul til vinterhjul

* Sotede ruter

* M-Fanger foran og bak

* Anlegg med aux

* Shadowline (?)

Ting som er gjort

* Nye bremseklosser bak (16.06.2014)

* Nye stabilisatorstag høyre og venstre (16.06.2014)

* Tatt av tilhengerfestet (25.06.2014)

* Fjernet "528" emblemet (25.06.2014)

* Nye skilt og skiltkasser (25.06.2014)

* Bytta begge vindusheisene bak (03.09.2014)

* LED i Angel Eysene (13.09.2014)

BILDER

post-75449-0-47664900-1403454431_thumb.j

post-75449-0-74109400-1403454466_thumb.j

post-75449-0-99581900-1403454490_thumb.j

post-75449-0-37025100-1403454534_thumb.j

Beklager noen dårlige bilder, skyldes elendig iPhone :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor telefonen i bilen ikke virker? Den var koblet ut når jeg kjøpte den, men har koblet den på nå.. Er det andre plugger en de rett under telefonen? Og hvor ligger modulen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med flott førstebil :D     2,8n er en flott motor.   vurderer e39 selv om dagen faktisk. 

telefonmodulen finner på du venstresiden bak regner jeg med, på motsatt side av batteriet.   dekal stå en svart liten modul der.   her kan du også prøve å sette simkortet,  leseren framme er litt sær på hvilkene kort den godtar.   husk at du må ha full size kort ( slik det blir levert fra opperatør, kredittkortstr.) 

hva er galt med den da?   helt sort eller feilmelding?    sikringene finner du over batteriet og i toppen på hanskerommet mener jeg å huske.  lenge siden jeg har hatt e39 nå.  sikkert over 6 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med flott førstebil :D 2,8n er en flott motor. vurderer e39 selv om dagen faktisk.

telefonmodulen finner på du venstresiden bak regner jeg med, på motsatt side av batteriet. dekal stå en svart liten modul der. her kan du også prøve å sette simkortet, leseren framme er litt sær på hvilkene kort den godtar. husk at du må ha full size kort ( slik det blir levert fra opperatør, kredittkortstr.)

hva er galt med den da? helt sort eller feilmelding? sikringene finner du over batteriet og i toppen på hanskerommet mener jeg å huske. lenge siden jeg har hatt e39 nå. sikkert over 6 år :P

Tusen takk! Ja E39 er en flott og god kjøremaskin.

Takk for tips om sim-kort!

Når jeg slår på tenninga og skal slå på telefonen kommer den verken opp i radioen eller på røret.. Den lager en telefonlyd når jeg trykker på "tel" og når jeg trykker på telefonen :s

Har vært i sikringsboksen og telefonen har ikke sikring. Men på kursfortegnelsen står det ikke st det skal være sikring der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det skjedd litt med rumpa på bilen! har tatt av hengerfestet som satt vanvittig godt fast, måtte bruke WD40 og baksiden av en øks, men med litt sliting og banking gikk det av. det har sikkert ikke vært av siden bilen var ny  #-oHar også byttet til de nyeste skiltene med helsvart skiltkasse. bilen har også fått en vask (noe den trengte hehe) 528 emblemet er også fjernet for en cleanere look :D

må fortsatt få beklage for dårlige bilder.. skal skaffe speilrefleks asap :D setter pris på positiv tilbakemelding!

sånn den så ut :

post-75449-0-28006100-1403728806_thumb.j

sånn ble den : 

post-75449-0-29266800-1403729226_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nytt!

Etter å ha plagdes en god del med å få ut telefonmodulen og i det hele tatt finne ut hvor den ligger fikk jeg den endelig ut. var mye mere jobb enn forventet. bare med å ta av luken inn til CD-veksleren ser man modulen men for å få den ut måtte jeg av med hele siden i bagasjerommet pluss C-stolpen ved baksetet. Legger med et par bilder :D

post-75449-0-93914400-1403907565_thumb.j

post-75449-0-24771500-1403907718_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe mer enn meg angående US blinkers? Har xenon med angeleyes. Jeg har lest noe om at de ikke kan kodes etter de er så så gammel? Og hvis jeg skal kode det må jeg ha en annen modul (LCM3) ? Noen som vet hvor den modulen er? Vet det går å nappe ut angel eysan men vil ha både angel eyes og blinkers :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har ikke skjedd mye i det siste, men noe er det  :grin:  :grin:

skulle sjekke ut vindusheisene bake da de var utkoblet. fant ut at begge var ødelagte så bestilte to nye.

på samme tid bestilte jeg en ny parkeringssensor og LED-lys til Angel Eysan

bildet kommer når jeg får delene og montert de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...