Gå til innhold

wheeler dealers - når?


håkon_w
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg liker dette programmet, og så tidligere at de skulle starte ny sesong, men nå finner jeg ikke ut når det går. De opptakene som kommer på pvr'n er gamle episoder. Jeg har sett den ep av en fiesta xr(utenI)

Som jeg tror er den nyeste sesongen? De andre som dukker opp på opptakeren har jeg sett før...

noen som aner når det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant, men vi har alle vårt talent. Det er ikke sikkert Ed hadde klart å få til like gode dealer som Mike, og Mike er garantert ikke like flink til å skru som Ed. Han fixer jaggu meg det meste på de fleste biler (tilsynelatende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du alt!

MODERATOR EDIT: Sjøbuse

11. Uønsket innhold

Det er forbud å poste materiale som er beskyttet av opphavsretten, med mindre man har opphavsretten til dette materialet eller det er godkjent av opphavsmann. Det samme gjelder linking til slikt materiale (herunder piratkopiert) på andre nettsteder enn de som rettighetshaver har godkjent.

Endret av Sjøbuse
Fjernet lenke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke han gjøken som "finner" biler, er jo han på verkstedet som gjør allt sammen.

Han er litt slitsom han tjukkasen ja, voldsom intens og masete syens jeg. Men han er flink til å kjøpe og selge :)

Føler forøvrig programmet fremstiller det som veldig lett å tjene noen penger på bil, det er virkelig mye vanskeligere i virkelighetenen å kjøpe en bil, fikse opp og selge videre til en pris man kan leve av. Man får ikke se f eks hvor lenge de venter på enkelte deler, deler de får feil, hvor lang tid det tar før bilen faktisk blir solgt osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i alle år vært en relativt stor "fan" av dette programmet. Man må ikke glemme at programmet er underholdning, og ikke ren dokumentar. For et par år siden laget de et program som het "Wheeler dealers - trading up" hvor Mike reiste jorda rundt og kjøpte og solgte biler for å prøve å bytte seg oppåver. Han startet med billigste sort brødboks bil i India, og avsluttet med Porsche 911 i Dubai! I denne serien legges alt av kostnader med. Frakt, reise, deler osv. De gikk tilogme på en smell etter at de var i Sverige og hadde solgt en Chevy El Camino som ikke hadde rett motor i forhold til det Mike trodde og hadde annonsert. Svensken krevde å få tilbake penger på kjøpesummen, og det fikk han. Verdt å sjekke ut for dem som ikke allerede har gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett disse trading up episodene ja, og det er ganske så artig hva han får til. Her er ikke Ed med, og Mike gjør enkle grep for å øke verdien, noe som tydelgvis virker. Han må ha et enormt nettverk og ikke minst greie å kjøpe å selge i så mange kulturer, det står det respekt av.

Den episoden som han reiser til polen for en lambo, som han bare får sett halve bilen av, og ikkenfår prøvd, eller startet bilen, det er sjanse å ta det.! Har de noen gang kjøpt en bil og gått med underskudd? Sett da bort ifra alle de timene Ed legger bak seg på verkstedet.. lurer på hvordan de deler vinsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den episoden som han reiser til polen for en lambo, som han bare får sett halve bilen av, og ikkenfår prøvd, eller startet bilen, det er sjanse å ta det.! Har de noen gang kjøpt en bil og gått med underskudd? Sett da bort ifra alle de timene Ed legger bak seg på verkstedet.. lurer på hvordan de deler vinsten?

Husker den episoden der ja. Var ikke bare venstresiden han ikke fikk sett, han fikk hverken starte eller prøve bilen heller før han kjøpte den.. Ed var ikke så happy for å måtte skru på dette gamle italienske "makkverket" ;) Var jo også en episode hvor de kjøpte en gammel Porsche 914 som sto på en låve, de fikk bilen i flott stand og når den skulle selges så var det samme fyren de kjøpte den av som kjøre den tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett disse trading up episodene ja, og det er ganske så artig hva han får til. Her er ikke Ed med, og Mike gjør enkle grep for å øke verdien, noe som tydelgvis virker. Han må ha et enormt nettverk og ikke minst greie å kjøpe å selge i så mange kulturer, det står det respekt av.

Den episoden som han reiser til polen for en lambo, som han bare får sett halve bilen av, og ikkenfår prøvd, eller startet bilen, det er sjanse å ta det.! Har de noen gang kjøpt en bil og gått med underskudd? Sett da bort ifra alle de timene Ed legger bak seg på verkstedet.. lurer på hvordan de deler vinsten?De

 

De har gått med underskudd ja. Husker en episode hvor de kjøpte en gammel Suzuki. Denne ble lakket matt svart, byttet motor i og hevet med større hjul og akslinger. Da tiden kom for det som er tilsvarende EU kontroll her til lands, ble det litt krise. Bilen gikk ikke gjennom, altså fikk den ikke skilter. Det endte med at den ble solgt som jordebil til en mann som bodde på en stor gård. Dette var helt tilbake fra sesong 2, hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første sesongene med Wheeler Dealers er de beste synes jeg iom. at de er mest tro mot seriens opprinnelig konsept der poenget er at en glad amatør skal kunne kjøpe en billig, men glemt klassiker samt sette den istand selv (forutsatt at man allerede har nødvendig verktøy). Budsjettet var kun £1000 (ca. 10000 kroner). Edd og Mike illustrerer i denne konteksten én og samme person iom. at budsjettet ikke tillater at man betaler en mekaniker. Det jeg liker spesielt godt er at reparasjonene Edd gjennomfører nettopp er av den typen som er mulig når man er en amatør. Senere i serien blir reparasjonene langt mer profesjonelle og påkostede... noe Edd også påpeker. Jeg har også litt sansen for at Edd, som mekanikeren, er den som snakker mest dannet (received pronunciation)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...