fish Skrevet Juni 24, 2014 Skrevet Juni 24, 2014 Hva er årsaken til dette? Forskjellig lufttrykk eller helt riv ruskende gal bakstilling??? Kjørt 2 sesonger på disse dekkene. Er en 1 serie med moderat senk og 245/30-19 bak.
MariusW Skrevet Juni 24, 2014 Skrevet Juni 24, 2014 Tror ikke det er lufttrykket. For lavt gir vell slitasje kun kantene og for høyt gir slitasje mot midten? Arrester meg om jeg tar feil. Holder en knapp på at du trenger en firehjulskontroll
Reef89 Skrevet Juni 24, 2014 Skrevet Juni 24, 2014 Tror ikke det er lufttrykket. For lavt gir vell slitasje kun kantene og for høyt gir slitasje mot midten? Arrester meg om jeg tar feil. Holder en knapp på at du trenger en firehjulskontroll +1
quandt1960 Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Normalt med slitasje innerst bak grunnet negativ camber vinkel. Likevel må det være lik slitasje på begge sider så jeg vil tro du bør sjekke hjulstillingen og cambervinkel bak. 1 Serie har samme understell bak som E9X så cambervinkel her kan justeres. Feil lufttrykk kan selvfølgelig forsterke sliteeffekten fra camber men jeg ville forventet mer slitasje på andre siden av dekket samt ikke så ekstrem slitasje. Så ta en 4 hjulskontroll hos BMW.
S.Hafsmo Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Dette er nok toe-in slitasje, og ikke camber (evt./sannsynligvis en kombinasjon). Som regel forårsaket av slitasje i bakstilling. Du kan selvfølgelig ta en 4-hjulskontroll, men om de ikke ser slitasjen vil det ikke bli bra uansett. Skulle camber gitt denne slitasjen,
stig. Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 detta hae jeg sett flere ganger spesielt på biler med litt camber KOMBINERT med alt for lavt lufttrykk
S.Hafsmo Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Det vil nok kunne gi en slik slitasje ja. Det er imidlertid lett å utelukke dersom bileier har kontroll på dekktrykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå