PenguiN- Skrevet Juni 24, 2014 Skrevet Juni 24, 2014 Dette har jeg ikke hørt om før nå nylig...er dette anbefalt? trodde det var livstidsolje på automat kassene til nyere BMW ? Har hatt S8 og A8, der hørte jeg aldri om noe slikt ifht. automat kassene...?
Reef89 Skrevet Juni 24, 2014 Skrevet Juni 24, 2014 Det er anbefalt hvis du merker lugging og treg giring. (egentlig uansett) Og det er ingenting som heter livstids olje. Søk litt på forumet, ligger mange tråder om dette.
PenguiN- Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Skrevet Juni 24, 2014 Har ikke merket noe til det...men det burde gjøres uansett sier du ?
Reef89 Skrevet Juni 24, 2014 Skrevet Juni 24, 2014 Har ikke merket noe til det...men det burde gjøres uansett sier du ? Å skifte på 100 000 er ikke dumt. Men ta en fullstendig flushing, ikke bare oljeskift.
Otis Skrevet Juni 25, 2014 Skrevet Juni 25, 2014 Ta en flushing du. Det er mye billigere enn å skifte automat kassen. Dessuten mener vel ZF som lager din girkasse av 60-120k miles er en passende distanse for utskifte av olje. Strandveien skal vel ha 8500,- sånn ca. Og GS også. De skulle ihvertfall det i mars da jeg sjekket. Da hadde ikke Sulland utstyr til å flushe.
S.Hafsmo Skrevet Juni 25, 2014 Skrevet Juni 25, 2014 Man bør ikke basere oljeskift på lugging etc. Da er det gjerne allerede for sent. "Lifetime olje" er vel uttalelsen som har ruinert ryktet til BMWs automatkasser, da folk tar dette for bokstavelig og ekstremt viktigt vedlikehold uteblir. Holder forøvrig med Otis vedr. anbefalt intervall og flushing.
Odd-M Skrevet Juni 26, 2014 Skrevet Juni 26, 2014 Det er delte meninger om dette. Mange har opplevd problemer med girkassene etter flushing/bytte. Dersom det ikke gjøres pinlig korrekt så har det en tendens til å bli feil oljenivå. Det er også helt avgjørende å bruke 100% rett oljetype. Det er langt fra alle verksted som har utstyr for å flushe. Ved å bare tappe av olje og fylle på får man ikke skiftet ut det som står i converter, ca 1/3 av det totale volumet. Ved flushing pumper de olje gjennom kassen, til de skal ha fått ut alt sammen. Har hørt om problemer selv om det er spesialverksted som har gjort jobben. En annen teori jeg har lest er at det ved bytte/flushing kan løsne skitt og lort, som plugger til kassen/ventiler på uheldige steder.
Larswilliam Skrevet Juni 26, 2014 Skrevet Juni 26, 2014 Flushet nettopp på e60en min, denne hadde nå gått 160k km Før flushing var den litt treig til å gire, og rykket når den giret. Nå girer den silkemykt og til riktig tidspunkt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå