Kristiansan'årn Skrevet Juni 29, 2014 Skrevet Juni 29, 2014 jo, ja det høres ganske dumt ut, men jeg vurderer å ha 4 puck lamell på 540 DD'n som er bruksbil, grunnen til det er at jeg kjenner en som har en for hånden i nærområdet å kan selge meg den på dagen. eller kan jeg jo bestille en "vanlig" lamell men skulle da hatt en forsterket en, da jeg kommer til å kjøre på bane vet at det nesten er umulig å slure på 4 puck og at det nykker veldig. kjørte på rudskogen i helgen, og lamellen ble ikke veldig blid for det da den nå slurer ved 3/4 pådrag noen tips?
TRF Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 SRE clutch med "vanlig" lamell og har trykkplate. 4 puck er tull på vanlig bil. SRE 4 puck/sinter og hard trykkplate er helt fin å slure med (og de som ikke synes det må til legen og sjekke beinet sitt), men det slites veldig ved sluring. Derfor, gå for det forsterka kittet med vanlig type lamell.
stig. Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 nå er det en veldig vesentlig ting som ikke har blitt nevnt her da. er den 4 puck lamellen med fjæra eller ufjæra hjerte ? evnt har du dobbeltmassesvinghjul ? jeg pendler da inn og ut av byn med enkeltmasse svinghjul og 765 trykkplate og 4 puck ufjæra lamell, det går helt fint det, man blir overaskende fort vant til det. skal du kjøre med org trykkplate kommer du ikke til og merke forskjell omtrent hvis du kun bytter til 4 puck. (litt avhengi av om du har fjæra eller ufjæra hjerte nå ) hvis du har ufjæra hjerte nå og dobbeltmasse svinghjul, å kjører på org trykkplate så er det en minimal forskjell hvis du bytter til 4 puck ufjæra
TRF Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 Det er jo på ingen måte vesentlig for hvor lett den er å kjøre med. Den er lett å kjøre med uansett (av ordentlig merle). Den like dog ikke sluring pga konstruksjon.
stig. Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 jo det er veldig vesentlig da kjørekomforen hvis du har en form for fjøring av enten svinghjul eller lamell er en del bedre en uten noen fjøring pga småvibrasjoner osv. men det er på ingen måte ubehagelig og kjøre med 4 puck lamell hvis man har org trykkplate, man merker liten/ingen forskjell så lenge man har fjøring i lamell eller svinghjulet, man kan fint oppgradere til litt grommere trykkplate med 4 puck og fortsatt ikke merke noen ting nesten, men som sagt , pen bykjøring og igangkjøring blir en del bedre hvis man har fjører i clutch lamell eller man har dobbeltmasse svinghjul.
Kristiansan'årn Skrevet Juni 30, 2014 Forfatter Skrevet Juni 30, 2014 har enkelmasse svinghjul fra dli teknik, og tilbud fra en kjent en i nærområdet om en grom lamell til 2500 4 puk, ufjøret, tåler ca 600hk så lurer på om det er greit ... eller skal jeg kjøpe en forsterket "vanlig" lamell?
TRF Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 For vibrasjoner er det viktig med fjærer ja. Men vi snakka om hvor snill den er å ta løs med, og det er det ubetydelig forskjell på. Fjærene i clutch kan jo ikke sammenlignes med DM svinghjul. Men hvofor er dettte et spørsmål? 4 puck har ingenting å gjøre på en bil som skal brukes i det daglige og med god levetid på clutch.
stig. Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 jo det kan sammelignes, men at et DM svinghjul tar opp mere vibrasjoner en en fjæra lamell,helt klart. men det er veldig mye bedre å ha fjærer i hjertet på clutchen en ingen fjærer/demping noe sted i det det hele tatt. å hvorfor det i det hele tatt er et spørsmål?, går vel heller på "generell comfort" ved bruk av bil DERFOR er det et spørsmål. men hvis du skal kjøre med den trykkplata du har kommer du nok til og merke liten forskjell, bare litt mer små vibrasjoner ved igangkjøring og kjøring på lavt turtall. men så det er sagt, jeg kjører med enkeltmasse svinghjul og 4 puck sinter uten fjærer og en reltivt heftig trykkplate (sachs 765) på min m30 vær dag inn og ut av byen, null stress.men en vanlig clutch er en del bedre og kjøre med.
TRF Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 Fjærer er fint, om du kan få det. Det er ikke fjærene som diskuteres, men 4 puck. Og 4 puck/pad har ingenting å gjøre på en bruksbil.Det finnes ingen grunn til å bruke det.
stig. Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 ingen grunn? det er som å si det at det finnes ingen grunn til og kjøre med 19" felger på en e39 da man får fete 16" leker man mye så gjør det ikke noe og ha en clutch som er "for bra". her var vel spørsmålet om han kunne bruke det, da han hadde lett for og skaffe det, å ja det kan han, er det vits med en 4 puck uten og oppgradere trykkplata, ? nei,ikke veldig. da kan man like så gjerne kjøpe et forsterka clutchkit, men hvis han har en litt "grommere" trykkplate en org nå, da ser jeg så absolutt poenget med og montere en 4 puck hvis bilen blir brukt godt. jeg ser veldig godt hvor du skal hen TRF , folk flest trenger ikke 4puck med litt vass trykkplate, men gjør det noe om man har en clutch som tåler mye juling ? nei på ingen måte. Kristiansan'årn reagerte på dette 1
TRF Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 Har kunder som kjører med "vanlig" (forsterka) lamell og hardere trykkplate, altså det vanlige SRE kittet, med 850Nm, uten problemer. Så hvorfor skal du omtrent kunne børste opp sponhaugen fra padene og svinghjulet under bilen hver gang du slurer litt mye (motbakke ut av kryss osv)? Jeg selv har 4 puck på banebilen. Den ENESTE fordelen over vanlig lamell, det være seg hard eller vanlig trykkplate, er _noe_ høyere overførbart max moment. Men trådstarter har en 540i, altså 400Nm. Han trenger ikke 4 puck (eller flerplata osv osv) clutch. Så hvorfor skal man da ta imot alle bakdelene en slik medfører? Missforstå meg riktig, som sagt så har jeg dette selv på banebilen. Har monter en haug med clutcher på biler vi trimmer, og det er "vanlig" lamell og hard plate (og da SRE sitt kit) som er "det riktige" på en bruksbil.
Kristiansan'årn Skrevet Juni 30, 2014 Forfatter Skrevet Juni 30, 2014 http://www.ebay.com/sch/6000/i.html?_nkw=F1+RACING+STAGE+2+RIGID+CLUTCH+KIT+2000-03+BMW+M5+E39+Z8+.&_rdc=1 er dette kittet jeg har, så skal jo tåle litt kos... men har du noe trf-racing jeg kan bruke eller er det å kaste hele greia?
TRF Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 Jeg forhandler SRE, men greier ikke noe sinnsykt gode priser da jeg ikke er noe volumforhandler. Dog selger jeg SRE fordi det alltid leverer og fungerer meget bra. Send gjerne en mail så kan jeg sette sammen et tilbud til deg i ledig tid.
stig. Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 som sagt TRF , skjønner godt hva du mener, men det er ikke noe problem og kjøre med en 4 puck , (hvis han fikk tak i lamellen på dagen å kansje til en veldig hyggelig pris) å kjører trådstarter på org trykkplate så merker han ikke noen forskjell tror jeg.
iittala Skrevet Juni 30, 2014 Skrevet Juni 30, 2014 Har clutchen din sluret på bane er det sannsynlig at du nå har kast i svinghjulet og bør bytte dette også.. Original lamell, trykkplate og svinghjul holder fint til den bruken, forutsatt i god stand og normal banebruk. Det er bare 400nm i den motoren og clutchen er stor.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå