tukvydra Skrevet Juni 30, 2014 Share Skrevet Juni 30, 2014 Har lest mange forskjellige meninger om dette temaet. Min har gått drøyt 190, antakelig uten oljeskift. Girer som den skal (uten at jeg har noen andre e61 å sammenligne med). Ser også at noen har fått problemer etter oljeskift. Noen som har kvalifiserte råd om hva jeg bør foreta meg her? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 30, 2014 Share Skrevet Juni 30, 2014 Skift olje hos et verksted som har utstyr til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tukvydra Skrevet Juni 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2014 Joda, verkstedet "mitt" har utstyr til å flushe kasse med Lurer mer på generelle anbefalinger rundt om det er lurt eller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 30, 2014 Share Skrevet Juni 30, 2014 Det er definitivt ikke lurt å kjøre rundt med 10 år gammel brent olje som er full i kondens og et tett filter som hindrer girkassen i å oppnå høyt nok oljetrykk slik at du plutselig får et slipp og ødelegger lamellene på et gir og to. Spørsmålet ditt er stilt 1.000.000.000 før og hvis du Googler det så finner du 1.000.000.000 svar. Gjør det du tror på selv, det er ingen vits å spørre flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 1, 2014 Share Skrevet Juli 1, 2014 Jeg tror nok at det bestandig vil være historier om at ting har blitt ødelagt ved at dem gjorde sånn å sånn. Uansett så er det bedre å skifte olje enn å la være. Jeg feks hadde en ødelagt lci kasse på min e61, og den var bare gått 93k kilometer. Så poenget mitt er at alt kan skje, men på generell basis følger man vanlig råd og vedlikehold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tukvydra Skrevet Juli 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2014 Ok, ok! Vil for lavt oljetrykk på kasse kunne leses av på diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 2, 2014 Share Skrevet Juli 2, 2014 Jeg vet ikke om det kan leses ut men det kan godt tenkes de som driver med automatkasser har diagnose apparater som leser linjetrykk. Uansett så anbefaler de som driver med automatkasser service hver 60.000km og de som lager kassene anbefaler også jevnlig service. Det er veldig dumt å kjøre rundt med gammel utbrukt olje og tett filter på en girkasse til 60.000,- http://rats.no/service.html http://www.automatgear.no/documents/62.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 2, 2014 Share Skrevet Juli 2, 2014 Info. om dette finner du vist du søker før du poster ny tråd(forumregel) Finnes tusenvis av innlegg/tråder om dette tema.Bla i vår egen E60/61tråd. edit: Kort og riktig svar: Ikke nøl, Flush kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå