Andrea Skrevet Juli 2, 2014 Skrevet Juli 2, 2014 (endret) Hei! Jeg har en BMW 5 serie med ulike dimensjoner foran og bak. Foran har jeg 235/40 R 18 Bak 265/35 R 18 Kan denne forskjellen bli godkjent? Endret Juli 3, 2014 av Sjøbuse Endret ubrukelig topic.
bjalle Skrevet Juli 2, 2014 Skrevet Juli 2, 2014 Ja det er godkjent hvis du har breiere felg bak,ihverfall på e39.
stig. Skrevet Juli 3, 2014 Skrevet Juli 3, 2014 det er faktisk en nesten 4% i rulleomkrets forskjell forran og bak da, om de goskjenner det veit jeg ikke, men nesten litt rart at abs`n din ikke reagerer på det
D.Toft Skrevet Juli 3, 2014 Skrevet Juli 3, 2014 ja dette kan godkjennes. så lenge du er innenfor 5% rulleomkrets fra std dim som står i vognkortet, og at forskjell mellom forran og bak er innenfor 0.5%. anbefaler IKKE at du prøver å godkjenne dette sammen med senkesett, dette gjorde jeg i bergen. hadde en E39 med coilovers samt style 66 som skulle godkjennes samtidig... dette godtok ikke kontrolløren.
stig. Skrevet Juli 3, 2014 Skrevet Juli 3, 2014 haha sjekka med 45 istedet for 40 å da ble det 3,9, sorry jeg som blingsa,hehe haakotho reagerte på dette 1
BMW528stv Skrevet Juli 3, 2014 Skrevet Juli 3, 2014 Var hos BT i går og fikk ikke godkjent felg/dekkene mine. Har E39 sedan. Hadde til og med papirer fra bmw på at bilen kunne ha 235/40-18 foran og 265/35-18 bak. Men felgene hadde ikke likt innpress og bredde som stod i papirerene, men innenfor på innpress
D.Toft Skrevet Juli 3, 2014 Skrevet Juli 3, 2014 da er dem vrang... så lenge rulleomkrets og ET er innenfor, så kan det godkjennes.
icemanM5 Skrevet Juli 3, 2014 Skrevet Juli 3, 2014 Har en 02.mod E39 530d touring, og den er godkjent med 225/40-18, på 8,5x18 ET 13 foran, og 265/35-18, på 10x18 ET19 i vognkortet, samtidig ble den godkjent med senk på samme visning
Alpejohn Skrevet Juli 3, 2014 Skrevet Juli 3, 2014 Har godkjent min touring med samme dekk dim, henholdsvis 8.5" felg forran å 10" bak.Hadde tuv papirer på felgene, det var det eneste.Var ikke problemer av noe slag.Og nei, det skal ikke godkjennes så lenge rulleomkrets og ET er ok. Du skal ha riktig load index på dekka og nok klaring over alt i hjulhuset.Om ET og rulleomkrets er rett, og bilen ble levert med forskjellig dekk dim fra fabrikk skal det i utgangspunktet ikke være noe problem så lenge dekk dim passer sammen (og load index er rett osv). E39 touring var ikke levert med forskjellig dim, ergo trenger du tuv papirer for og få det godkjent. Og det hjelper ikke og komme med papirer som sier at ET skal være sånn og sånn, men du har noe helt annet, da er det jo ikke så rart at man ikke får det godkjent. Og det er jo ganske selvforklarende, er man i tvil går det and og sende epost til trafikkstasjonen og spørre om dette er mulig og godkjenne før en kaster vekk penger og tid på en time..
hsd Skrevet Juli 3, 2014 Skrevet Juli 3, 2014 da er dem vrang... så lenge rulleomkrets og ET er innenfor, så kan det godkjennes. Er det forskjellig dekkdim fremme og bak skal dokumentasjon fra bmw, tüv elns fremlegges.
Andrea Skrevet Juli 5, 2014 Forfatter Skrevet Juli 5, 2014 Jeg var på BMW igår og fikk det ikke godkjent! Stasjonsvogn kan ikke ha forskjellige dekk dimensjoner foran og bak! :/
Alpejohn Skrevet Juli 5, 2014 Skrevet Juli 5, 2014 Jo, det kan de, men du må ha tuv papir på felgene. Har godkjent samme dim som du på min touring (8.5" felg forran og 10" bak) Jeg hadde kun med tuv papirer, og det var null problemer og få godkjent. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
larserso Skrevet Juli 6, 2014 Skrevet Juli 6, 2014 Jeg var på BMW igår og fikk det ikke godkjent! Stasjonsvogn kan ikke ha forskjellige dekk dimensjoner foran og bak! :/ Dette er ingen problem. Ikke skjønner jeg hvorfor det skal være forskjell på stasjonsvogn og sedan heller. Har godkjent 235 bredde framme på 8,5" felg og 285 bak på 10" felg på min E61 med TÜV-papirer fra felgprodusenten uten problem. Spacere var heller ingen problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå