Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er mange tråder om dette , men blir sagt mye forskjellig om fargen, noen mener grønn og noen mener blå. Hvilken farge skal bilen min ha?

den har begynt å skrike etter frostvæske i det siste. 

Hvor får jeg kjøp en som er anbefalt av BMW?

Skrevet

Jeg har også slitt med å kjøpe frostvæske til min E39, heller ikke Torshow Bilrekvisita fant en passende væske. De mente at BMW bruker 'proprietary' væske, og at man da bør henvende seg til BMW eller verksteder som håndterer BMW. Det er slik jeg fikk løst det, da bilen skulle inn for reparasjon (veivhusventilasjon) uansett.

Skrevet

Kan også legge til at jeg skjekket nivået i stad. Var ikke fukt å spore i ekspansajonstanken. Virker ganske tørr. Bare å peise på med ny væske, og ikke tenke på lufting?

Skrevet

Jeg har forstått det slikt at hvis man blander blå frostvæske i en bil som skal ha rød (noe jeg gjorde med min forrige bil, en Passat fra '95), så kan deler laget av aluminium korrodere. Det som da skjedde med Passaten var at det 'rustet' små hull i radiatoren som gjorde at den lakk. Det var ihvertfall konklusjonen til mekkekameraten min som hadde opplevd sånt flere ganger før hos andre. 

I sin tid ble det fikset ved at mekkekameraten min kjørte rent vann gjennom hele kjøleanlegget i en times tid, slik at all rød-blå væske ble skylt bort. Så ble radiatoren fylt med rød veske, og litt radiatortetning, som har holdt i flere år etterpå. Men helst vil man selvfølgelig unngå at slikt skjer.

Så mitt råd er: vær 100% sikker på at bilen ikke tar skade av det du heller ned i ekspansjonstanken. (Det kan godt bety at BMW'en din tåler alskens kjølevæske, men hvis den ikke gjør det kan det bli kjipt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...