xKristoffer Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 Har noen spørsmål angående feilsøking på ryggesensor på min e39 2000 mod. Det kommer bare et langt pip når jeg setter bilen i revers. Så jeg går ut i fra at det er ledningsbrudd på en krets da det er mindre sannsynlig at sensorer kan ha tatt kvelden? Går ut i fra at en kan feilsøke dette på forskjellige måter. Er det mulig og kople fra en og en sensor til du finner den ledningskretsen/sensoren der problemet ligger? Ohm`e er vell det vanligste og gjøre. Ser det er tre kabler til hver sensor, hvilke skal jeg ohme mellom? og hvor liten motstand skal det være? Setter stor pris på svar! /Kristoffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 Kobler du fra en sensor så vil du fortsatt ha en feil slik at den ikke virker. Man kan lytte til ultralydstransducerene eller man bruke et diagnoseprogram (f.eks. INPA) til å se hvilke man får noen fornuftig respons fra. Det er ikke uvanlig at en sensor ryker (har jeg selv fått erfare). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 sett tenning i trinn 2, sett girkasse i revers så pdc aktiveres, så lytter du på hver enkelt sensor. dem som funker skal gi fra seg en tikkende lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 ja og vis alle tikker, så ta en ekstra runde og sjekk om en tikker mindre enn resten. Da er den delvis gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xKristoffer Skrevet Juli 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2014 Takk for raske svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xKristoffer Skrevet Juli 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2014 ja og vis alle tikker, så ta en ekstra runde og sjekk om en tikker mindre enn resten. Da er den delvis gåen. Var ute i 10 min og hørte nå.. alle tikker. Prøvde og høre forskjell, men klarer ikke og skille de. Forslag til hva jeg skal gjøre? Kan vell utelukke kabelbrudd? i og med at alle tikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 Er systemet ute hele tiden? eller detter det ut av og til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xKristoffer Skrevet Juli 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2014 Er systemet ute hele tiden? eller detter det ut av og til? Er ute hele tiden, eller det piper hver gang jeg har den i revers men det går vell for det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 Mulig styreboksen din er defekt da. Men ville sjekket ledningsett i fanger både foran og bak og inn til styreboksen før evt. ny boks blir kjøpt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 Ville lest av feilkoder først før jeg hadde gjort noe mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 Disse er vel ganske like på tvers av modeller? På mercedes er de sensorene forbruksvare. Jeg handler originale på ebay til under 200,- og bare har noen liggende. Diagnosen forteller meg hvor det har vært feilmeldinger. Det kommer og går litt med fuktig/tørt vær, og så bare bytter jeg de som gir feilmelding sånn når jeg gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 7, 2014 Share Skrevet Juli 7, 2014 Sensorer på BMW generelt er ikke forbruksvare. men ja ville tatt en diagnose som "alpejohn" sier, men kan også hende du får kun opp feilkode som sier "PDC faulire... og da er du like langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 7, 2014 Share Skrevet Juli 7, 2014 ta en finger på sensorene når de er aktivert. Om alle tikker kan du kanskje kjenne en som tikker svakere om du ikke hører det. Mitt diagnosesystem sa hvilken sensor som var defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 8, 2014 Share Skrevet Juli 8, 2014 Ja på mitt diagnose apparat får jeg også opp hvilke sensor, men har hørt om folk som kun har fått opp feil melding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xKristoffer Skrevet Juli 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2014 Ja på mitt diagnose apparat får jeg også opp hvilke sensor, men har hørt om folk som kun har fått opp feil melding. Ja, er det jeg er redd for. Og ser ikke noe poeng i og legge ut penger på diagnosering dersom jeg bare får opp at det er feil på ryggesensor. Da er jeg like langt :/ Vet du pris på en diagnosering som dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå