JT. Skrevet Juli 14, 2014 Skrevet Juli 14, 2014 Heisann folkens! Da har jeg tatt steget og kjøpt meg en '94 e36 320 cab! Planen er å bruke litt penger på denne bilen og få den fin, muligens bygge om til M3 med tiden. Men først må den vises hos biltilsynet. Den har fått ett justerbart senkesett og heldigvis hadde forrige eier TÜV papirene liggende. De er på tysk, så jeg må høre med mitt lokale BT om det går bra eller om jeg skal få det oversatt. Time for firehjulskontroll og lysjustering er bestilt til Onsdag. (er det fortsatt 8cm klaring under hele bilen som gjelder?) Det er også ett par andre småting som må fikses før den kan godkjennes: -Tuta må kobles til. -Jeg må skaffe speil med blinklys siden det ikke er sideblinklys i skjermen. Det står også ett helt sinnsykt effektanlegg på bilen, med grenrør og 3" eksos hele veien ut til ett latterlig stort sluttstykke Vil det by på problemer hos BT? Planen videre blir å sette på full M3 pakke med lister og fangere og hele pakka. Og lakkere bilen, har ikke helt bestemt meg for farge enda, men det er jo en sommerbil, så jeg vil ha noe friskt og lyst. Her er ett par bilder av bilen: Håper noen finner tråden interesant
JT. Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Skrevet Juli 14, 2014 Da har jeg kikket litt bak rattet. Fant en kabel som ikke er koblet til noe, lurer på om den er til tuta eller til airbagen?
JT. Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Skrevet Juli 14, 2014 Takk da vet jeg at den ikke skal tukles med
JT. Skrevet Juli 31, 2014 Forfatter Skrevet Juli 31, 2014 Nå holder jeg på og skal bytte eksosen, ettersom forrige eier hadde satt på grenrør og 3" eksos hele veien uten katalysator. Desverre så må jeg bestille nytt monteringsett til det eksosanlegget som skal monteres på. Det får jeg ikke før mandag. Så nå sitter jeg her og klør litt etter noe å gjøre. Jeg har ett sett med helt nye frontlykter liggende som jeg vil ha på. Spørsmålet er, siden bilen må vises med senkesettet, og det er utført lysjustering i forbindelse med dette, burde jeg vente til etter jeg har vist bilen? Eller gidder ikke BT å faktisk sjekke lysene så lenge du har dokumentasjon på lysjusteringa?
JT. Skrevet August 9, 2014 Forfatter Skrevet August 9, 2014 I dag skjedde det noe rart med girkassa mi. parkerte bilen hos en kompis, alt funket fint, men når jeg skulle kjøre igjen var det noe galt. Girstanga, som vanligvis er kjempetight og fin var plutselig blitt redusert til en rørepinne. Jeg fikk den ikke inn i noen gir, bortsett fra fjerde, så jeg fikk haltet den hjem i garasjen min på fjerde gir. Har snakket med en mekanikerkompis og han synes det hørtes ut som at det var ett problem med giroverføringen. Hvis noen har vært borti dette før, og dere har noen tips til hvordan jeg burde angripe dette så blir jeg veldig glad Planen foreløpig er å åpne midtkonsollen og se om jeg kan bli noe klokere av det.
JT. Skrevet August 9, 2014 Forfatter Skrevet August 9, 2014 Allright, midtkonsollen er ute, og her ser jeg jo umiddelbart at det er ett eller annet som ikke stemmer. Denne blå dingsen har løsnet, når jeg presser den ned i hullet sitt funker alt som det skal, men når den er løs så blir det suppe igjen. Her er noen bilder: Sånn skal det se ut: Sånn skal det ikke se ut: Så nå må jeg finne ut hvorfor den ikke sitter som den skal, og hva jeg må gjøre for å fikse det. Blir som alltid glad for tips
JT. Skrevet August 10, 2014 Forfatter Skrevet August 10, 2014 Kan jeg feste den permanent med f.eks punktsveis? Eller må den være bevegelig? Jeg har fått den til å fungere nå, men det er bare å rigle litt hardt i stanga så løsner den igjen. Hadde vært greit med en permanent løsning på dette.
hsd Skrevet August 10, 2014 Skrevet August 10, 2014 arma til giroverføringa er jo alu, så det spørst jo hva opplagringa til short shiften er lagd av.
JT. Skrevet August 10, 2014 Forfatter Skrevet August 10, 2014 Om ikke så har jeg tilgang til noe lim som er enormt sterkt. Så lenge det ikke gjør noe at tårnet sitter bom fast? Takk for svar foresten
hsd Skrevet August 10, 2014 Skrevet August 10, 2014 kan jo kjøre på med loctite beregnet for tannhjulslåsing foreksempel, men det er jo litt teit mtp slike billige shortshifter ikke akkurat lever uendelig. Beste er vell egentlig skikkelig girpinne med original lagerhylse.
sveigis Skrevet August 11, 2014 Skrevet August 11, 2014 Aha ,ny e36 tråd! . Her skal jeg følge med. Dette så jo ut til å være et fint utgangspunkt. Liker godt den fargen på bilen din,så ta mange bilder av den når du susler med den. Som jeg har sagt før til andre,e36 er et fantastisk karosseri som er tidløst synes jeg. Har desverre selv ingen e36 men liker de godt.
JT. Skrevet August 11, 2014 Forfatter Skrevet August 11, 2014 Jeg tror bare jeg finner en midlertidig løsning på det, planen er jo å bygge om til M3 neste vinter, så jeg kan heller legge litt sjel i det da. Hyggelig William Ja sveigis, jeg er enig med deg angående e36, jeg syns det er det tøffeste karosseriet BMW har laget, men det er sikkert fordi det var det som var nytt når jeg vokste opp. Når det gjelder fargen så er ikke jeg kjempefan av den grønnfargen, dessuten har tidligere eier vært til å lakkert no skade på panseret og det synes kan du si Skal prøve å få tatt flere bilder når jeg holder på ja akkurat nå går det ikke så fort i svingene, går og venter på manifoldpakninger og monteringsett til den nye eksosen (scorpion), og når det er montert så skal jeg prøve meg på en eugodkjenning, når det er i orden så må jeg til BT og vise senkesettet, og så kan jeg begyne på det morsomme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå