Gå til innhold

Bytte til nyere Navigasjons enhet i E38

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt meg en 735 e38 96. Så vurderer jeg å bytte navigasjons enhet til en litt nyere fra en x5 eller lignende. Er det mye arbei å få alt til å fungere å passer den? Er det samme kontakt? Eller finnes det en kontakt hub? Eller finnes det bedre og enklere alternativ?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på å bytte skjerm og navicomputer?

I såfall må du ha:

- 16:9 skjerm (fra e39/e38/e53)

- mk3 eller mk4 (dvd) navicomputer

- ombyggings kabelsett mk1 --> mk3/mk4

- evt. videomodul som støtter 16:9 (hvis du har tv-funksjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjerm er plug and play.

hva navi modul har du bak?

jeg hadde mk2, med lilla og blå kontakt bakpå, der var det da plug and play med mk4 dvd leser.

jeg monterte ryggekamera på min, men da gikk skjerm fra 16:9 ned til 4:3, så endte med å bytte tv modul og for å beholde 16:9 str på skjermen :)

å bytte tv modul var også plug and play

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRUR ikke den fra x5 passer da den er vinklet helt annet... så den vil se mørk/blass ut.   

på min er det ettermontert mk4,   der er det bare byttet skjerm og navi.  tv-modulen er koblet vekk for da ble det 4:3 format.  

vurderer å kjøpe en tv-modul senere for evt ryggekamera eller iphone-tilkobling.  men dette er ikke førstepri... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har e39 skjerm med e39 ramme i min e38.

skal bytte til e38 ramme så det ser finere ut. men er helt greit med e39 ramme.

har en ator navi skjerm fra e39 uten ramme liggendes, mulig jeg har mk4 modul og om du trenger  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MK3 navi og hadde liten skjerm. Bytta bare skjermen framme og alt virket. Ble lite bilde på skjermen. Så koblet vekk TV modul for og få stort bilde.

Har planer å kjøpe MK4 og ny TV modul etterhvært.

, mulig jeg har mk4 modul og om du trenger  :)

Jeg trenger. Men er den laget av gull slik som de fleste andre til salgs. Så er jeg ikke intresert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

skjerm er plug and play.

hva navi modul har du bak?

jeg hadde mk2, med lilla og blå kontakt bakpå, der var det da plug and play med mk4 dvd leser.

jeg monterte ryggekamera på min, men da gikk skjerm fra 16:9 ned til 4:3, så endte med å bytte tv modul og for å beholde 16:9 str på skjermen :)

å bytte tv modul var også plug and play

Hvordan monterer man ryggekamera opp mot tvmodulen? hvis man har 4:3-skjermen og tvmodul? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har noen løse slike.

Du kobler video til der det står RV camera, og så må du koble pinne 17 på den blå kontakten til et ryggelys, girspak e.l. slik at denne blir jordet når du setter bilen i revers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...